Internetics 2006, festivalul autohton al comunicarii digitale aflat la a sasea editie, este gata de start. Millenium Communications, organizatorul evenimentului, anunta deja beneficiarii si autorii de lucrari digitale din industria comunicarii ca inscrierile pentru editia din acest an sunt programate pentru perioada 15 iulie – 8 septembrie.
Dupa 5 ani de experienta, a sasea editie a festivalului se prezinta intr-un nou format si aduce, sub umbrela Internetics, dupa cum afirma organizatorii, trei competitii distincte: WebPromo / WebSpace si WebGraphic precum si o galerie virtuala, denumita WebGallery. Ca in fiecare an, in cadrul festivalului vor mai avea loc seminarii si workshopuri menite sa sustina si sa promoveze actiunile utilizatorilor de Internet din Romania.
Participare in 3 competitii diferite
Legat de costurile de participare, Andrei Bortun (foto), General Manager, Millenium Communications - organizatorul Internetics 2006 a afirmat pentru AdPlayers ca „Taxele de inscriere nu vor fi cu mult diferite fata de cele de anul trecut. Apreciem ca media va fi in jurul sumei de 1 milion de lei vechi, dar taxele vor varia in functie de specificul lucrarii”, afirma executivul.
Andrei Bortun mai spune ca „pentru fiecare dintre cele 3 competitii va exista un juriu diferit, vor fi decernate trofee diferite si in foarte mare masura participantii vor fi diferiti”.
„Daca in cadrul competitiei WebPromo se premiaza cele mai bune site-uri si elemente de advertising online ce au ca scop prezentarea sau promovarea unor produse, servicii sau organizatii, in cadrul competitiei WebSpace se premiaza cele mai bune site-uri, portaluri sau blog-uri care ofera vizitatorului mijloace de tranzactionare, informare sau “petrecere a timpului liber”, spune oficialiul Internetics. In cadrul celei de-a treia competitii, WebGraphic, organizatorul precizeaza ca se premiaza excelenta in realizarea graphic designului pentru web.
Reaparitia Galeriei Virtuale este o alta noutate din cadrul acestei editii, dupa cum anunta promotorii festivalului. WebGallery isi propune sa sustina posibilitatile de libera exprimare pe care le ofera mediul virtual, prin prezentarea unor lucrari care-si cauta/merita expunere. Ulterior, sustin cei de la Internetics, galeria se va dezvolta si va functiona ca un portal , constituindu-se atat intr-o resursa pentru cei ce folosesc internetul cat si intr-o oglinda a industriei .
„Minim 65.000 EUR, fara costurile campaniei de comunicare”
„bugetul Internetics de anul acesta se ridica la minim 65 000 euro in care sunt cuprinse costurile celor 6 luni de pregatire si evenimentul in sine, fara costurile campaniei de comunicare – creatie, productie, media”, a declarat pentru AdPlayers Andrei Bortun.
Despre reteta de finantare? „Estimam ca taxele de participare vor acoperi aproximativ 15% din costuri, iar restul bugetului va fi obtinut din sponsorizari”, a declarat pentru AdPlayers si AdPlayers.ro, Andrei Bortun, referindu-se la reteta de finantare a festivalului,
Sponsorizarea
Festivalul va fi sustinut de un sponsor principal. Totodata, fiecare din cele 3 competitii precum si Galeria virtuala vor fi sustinute de cate un sponsor. Festivalul cat si partenerii sai vor beneficia de o promovare complexa, prin intermediul tuturor mijloacelor de comunicare traditionale: campanie de media relations / campanie de promovare online / promovare la locul de desfasurare al evenimentelor si BTL.
In plus, festivalul si partenerii vor beneficia si de o campanie de ATL, pe TV / Radio / Indoor / Outdoor / Presa scrisa. Campania de promovare a festivalului Internetics va fi realizata, mai afirma organizatorii, de agentia de publicitate Cohn&Jansen – Ashley. Site-ul internetics.ro este dezvoltat de Blue Leaf Multimedia, iar PR-ul festivalului va fi asigurat de agentia de relatiile publice Grupul Doi.
Lista Sponsorilor?
Inca deschisa. „10 septembrie este data la care sponsorii si partenerii festivalului trebuie sa fie cunoscuti, pentru a putea fi integrati in campania de comunicare”, afirma Andrei Bortun.
„Internetics reprezinta, azi, un punct de referinta pentru piata web din Romania, domeniu dinamic aflat intr-o permanenta evolutie, dar incercam sa facem din festival un spatiu “de libera exprimare”, o galerie de expunere a celor mai relevante si inovatoare lucrari din domenii cat mai diverse, sa deschidem Festivalul prin cele trei competitii mai multor participanti si publicuri care pana acum, poate, nu s-au regasit in forma si continutul acestui eveniment.” conchide Andrei Bortun.
Detalii legate de categoriile si sectiunile de concurs pot fi cunoscute accesand site-ul festivalului www.internetics.ro .