Mihail Vartosu privind scandalul audientelor: '"Consecintele asupra sistemului de masurare a audientelor tv pot fi dezastruoase"'
Luni, 11 Martie 2013
"Consecintele asupra sistemului de masurare a audientelor tv pot fi dezastruoase'', a declarat pentru adplayers, Mihail Vartosu, Presedinte fondator al ARMA, pe tema acuzelor aduse masurarii datelor TV de audienta, nefondate, in opinia oficialului ARMA.
Care ar putea fi consecintele unui atac la adresa SNMATV? "Scade increderea unor utilizatori, a publicului neinformat in corectitudinea masuratorilor, si probabil, cea mai grava consecita, poate sa scada increderea membrilor panelului de masurare, care poate sa conduca la dezintegrarea SNMATV''.
Cat timp intreaga piata de media tv administreaza banii de publicitate in baza datelor de audienta, consecinte dezintegrarii sistemului ar insemna prabusirea platii publicitatii TV, cu consecinte greu de estimat nu numai la nivelul investitiilor de 200 de milioane de Euro in publicitatea tv, dar si a clientilor care, pe perioada dezintegrarii, vor investi in media tv cu instrumentele anilor 90, in baza unui numar de insertii, a tarifului lista si a unui discount.
Care este solutia preintampinarii acestui potential dezastru? "O solutie pentru situatia creata nu poate veni decat in urma unor discutii intre partile implicate: Realitatea TV, Kantar Media Audiences si ARMA. Din pacate, in prezent, Realitatea TV nu discuta cu cei doi parteneri si utilizeaza toata vocea statiei de televiziune'".
"Un rol determinant l-ar putea juca un acest sens CNA, care ar trebui sa ceara imperativ postului Realitatea TV incetarea polemicii, invitand partile implicate la aceeasi masa" este de parere Presedintele fondator ARMA, caruia nimeni nu ii poate contesta meritul de a fi reusit sa stranga in urma cu 13 ani, pentru prima data la aceeasi masa a fondarii ARMA, pe Adrian Sarbu, Sorin Oancea, Cristian Burci, Valentin Nicolau, sefii celor mai grei jucatori ai pietei TV, la acea data.
Mihail Vartosu este de parere ca intreaga constructie privind audientele zero este una nefondata, cat timp postul care incrimineaza corectitudinea masurarii a fost superficial informat in privinta audientei de catre propriii specialisti de cercetare ai postului.
Potrivit lui Mihail Vartosu, datele prezentate publicului drept audienta zero, sunt nefondate cat timp niciun jucator de pe piata televiziunilor sau agentiilor de media nu este strain de miile si zecile de mii de persoane inregistrate de SNMATV de postul de televiziune Realitatea TV pe diferite filtre demografice, si prezentate publicului telespectator drept audienta zero.
In plus, specialisti de cercetare ai posturilor de televiziune fac parte din Comitetul Tehnic ARMA care controleaza continuu datele livrate de sistemul national de masurare a audientelor.
Mai mult in adplayers EXCLUSIV, TV
Care ar putea fi consecintele unui atac la adresa SNMATV? "Scade increderea unor utilizatori, a publicului neinformat in corectitudinea masuratorilor, si probabil, cea mai grava consecita, poate sa scada increderea membrilor panelului de masurare, care poate sa conduca la dezintegrarea SNMATV''.
Cat timp intreaga piata de media tv administreaza banii de publicitate in baza datelor de audienta, consecinte dezintegrarii sistemului ar insemna prabusirea platii publicitatii TV, cu consecinte greu de estimat nu numai la nivelul investitiilor de 200 de milioane de Euro in publicitatea tv, dar si a clientilor care, pe perioada dezintegrarii, vor investi in media tv cu instrumentele anilor 90, in baza unui numar de insertii, a tarifului lista si a unui discount.
Care este solutia preintampinarii acestui potential dezastru? "O solutie pentru situatia creata nu poate veni decat in urma unor discutii intre partile implicate: Realitatea TV, Kantar Media Audiences si ARMA. Din pacate, in prezent, Realitatea TV nu discuta cu cei doi parteneri si utilizeaza toata vocea statiei de televiziune'".
"Un rol determinant l-ar putea juca un acest sens CNA, care ar trebui sa ceara imperativ postului Realitatea TV incetarea polemicii, invitand partile implicate la aceeasi masa" este de parere Presedintele fondator ARMA, caruia nimeni nu ii poate contesta meritul de a fi reusit sa stranga in urma cu 13 ani, pentru prima data la aceeasi masa a fondarii ARMA, pe Adrian Sarbu, Sorin Oancea, Cristian Burci, Valentin Nicolau, sefii celor mai grei jucatori ai pietei TV, la acea data.
Mihail Vartosu este de parere ca intreaga constructie privind audientele zero este una nefondata, cat timp postul care incrimineaza corectitudinea masurarii a fost superficial informat in privinta audientei de catre propriii specialisti de cercetare ai postului.
Potrivit lui Mihail Vartosu, datele prezentate publicului drept audienta zero, sunt nefondate cat timp niciun jucator de pe piata televiziunilor sau agentiilor de media nu este strain de miile si zecile de mii de persoane inregistrate de SNMATV de postul de televiziune Realitatea TV pe diferite filtre demografice, si prezentate publicului telespectator drept audienta zero.
In plus, specialisti de cercetare ai posturilor de televiziune fac parte din Comitetul Tehnic ARMA care controleaza continuu datele livrate de sistemul national de masurare a audientelor.
Mai mult in adplayers EXCLUSIV, TV
PUBLICITATE:
Alte articole din Conturi:
»
»
»
»
»
»
»
»
»
»
PUBLICITATE:
CELE MAI RECENTE ARTICOLE:
PUBLICITATE: