adplayers. Iulian Toma
Aschia nu sare departe de trunchi spune o vorba batraneasca. Unul din cititorii fideli ai adplayers ne atrage atentia ca demisia primarilor nu este singura problema a institutiilor. O parte importanta dintre consilierii locali propulsati de partidele care se fac vinovate ca i-au “promovat” ar trebui sa urmeze exemplu primarilor si sa-si prezinte demisiile in acelasi timp cu ei. Este, credem, si cazul unui consilier local al Primariei Sectorului 4, condusa pana mai ieri de domnul primar Piedone, astazi demisionar.
“Va scriu pentru ca este de interes public, banuiesc, un functionar public pierdut in propria istorie ( la baza profesor de istorie ), acum Consilier la Primaria Sectorului 4 si in plus Sef Birou Marketing, Achizitii si Inchirieri la Metrorex, este si un devarat "Roche Bobois" al mobilei romanesti. Domnul Daniel Stoian, caci despre domnia sa este vorba, reuseste sa vanda propria mobila cand merge la servici, la Regia Metrorex. Eu zic sa-l propunem prim ministru, sau ministru industriilor, pentru ca omul este un industrias de succes. Sau la Cultura, daca tot e profesor de istorie. Cine stie, ar pute fi revelatia unui nou guvern interimar. Intrebam diseara in strada?”, incheie e-mailul sursa adplayers.
Declaratia de avere
Conform declaratiei de avere disponibile astazi pe pe site-ul Metrorex (din pacate actualizata la sfarsitul anului 2013), Seful directiei de Marketing, Achizitii si Inchirieri Metrorex, domnul Daniel Stoian este si actionar unic al firmei Casa Nora. Pana aici, nimic deosebit. Povestea insa aici incepe. La ora la care adplayers scrie articolul, in portofoliul de clienti al companiei producatoare de mobila Casa Nora se regaseste, pe langa altii, si … Metrorex.
Incompatibilitatea intre pozitiile domnului consilier Daniel Stoian de functionar in Primarie si Sef de Birou Marketing, Achizitii si Inchirieri Metrorex care a devenit client al Casa Nora, companie pe care, potrivit declaratiei de avere, o patroneaza ca actionar unic, nu este singura intrebare care se ridica in activitatea reprezentantului regiei autonome a metroului.
Fara tarife de publicitate. Fara licitatie.
Pe fondul blocarii Spectacular la decorarea unor campanii noi, revista adplayers.ro a intrebat in repetate randuri cine si in ce conditii reprezinta publicitatea metrorex. Nici azi nu avem un raspuns la ultimul e-mail trimis vineri, 31 octombrie, inclusiv oficialului de marketing Metrorex.
Desi regia a facut o singura licitatie pentru spatiile de publicitate in anul 2011, din informatiile adplayers in acest moment exista o puzderie de companii care semneaza pe piata de media contracte de publicitate cu serviciul de marketing si achizitii si inchirieri de la Metrou condus de domnul Daniel Stoian.
Acest lucru este cu atat mai interesant cu cat compania nu poate fixa “tarife de publicitate” in piata de media, ci maxim de “negociere” a spatiilor cu alte companii care trebuie sa reprezinte si sa conduca reprezentarea intr-un regim de asociere pe piata de publicitate, atat timp cat regia nu poate vinde publicitate.
Fara sa aiba atributii in fixarea unor preturi de publicitate in piata de media, oficialii regiei autonome au lansat in primavara acestui an la vanzare directa servicii pe piata de publicitate, folosind serviciul de Marketing, Achizitii si Inchirieri, sarind astfel conditia regiei care nu poate stabili tarife de publicitate, dar care fac astfel bani frumosi din servicii de inchirieri – foarte important - fara licitatie si volume care au facut subiectul licitatiei si volumului de publicitate garantat pentru panourile licitate pe calea de rulare, castigate de compania Spectacular in 2011.
Negocieri speciale. Diferente de 300% intre ofertele din piata.
Cum se vinde publicitatea la “proiecte speciale”? Cum altfel decat prin negocieri speciale directe pentru fiecare proiect special cu serviciul de achizitii, in prezent condus de domnul Daniel Stoian. In urma negocierilor, regia care isi face singura “pretul de inchiriere” incaseaza o parte din valoarea neta a incasarilor companiei care reprezinta vanzarea. Cat? Aici este problema. Prin serviciul sus amintit, Metrorex nu mai face un simplu punctaj de incasari si obligatii de plata ci este painea si cutitul in fiecare negociere, face preturi si inchiriaza la preturi fara legatura cu realitatea din publicitate .
Aici se nasc intrebarile oamenilor de publicitate formulate de adplayers. Trimise in repetate randuri incepand din luna iulie a acestui an, cererile indreptate catre comunicarea Metrorex, inclusiv domnul Daniel Stoian, isi propuneau sa afle raspunsuri la intrebari legate de transparenta deciziilor in achizitii de publicitate. Sau inchirieri, cu voia regiei.
Potrivit informatiilor adplayers, in acest moment mai multe companii cu activitati pe piata de publicitate ofera spre inchirieri aceleasi locatii cu preturi de pana la 300% mai mari comparativ cu anul 2014 in care acestea erau administrate de Grupul Spectacular.
Este de prisos sa intrebam cine a hotarat ca spatiile de la Metrou cumparate de clienti in 2014 la tarife de 5.000 de euro au devenit brusc 15.000, iar proiecte de 2.000-3000 de euro au devenit de 8.000-9.000 de euro. Cine a hotarat pretul “inchirierii” pe piata de publicitate, cati bani au fost in realitate si cine a inchis ochii la restul? Ati ghicit. Serviciul Marketing, Achizitii, Inchirieri. Fara licitatie!
Invitam responsabilii de comunicare Metrorex regia autonoma a metroului care a mai raspus pe feedback articolelor adplayers sa ne comunice, de aceasta data invitati public:
Intrebari pentru serviciul Marketing, Achizitii si Inchirieri Metrorex, in lipsa raspunsurilor solicitate:
1. 1. In ce masura exista vreun conflict de interese intre domnul functionar public Daniel Stoian si domnul Daniel Stoian actionar unic al companiei Casa Nora.
2. 2. Care sunt companiile care reprezinta spatiile de publicitate la Metrou, de catre cine sunt conduse negocierile de inchiriere / publicitate pe piata de media (in conditiile in care Metrorex poate face tarife pentru servicii doar in anumite conditii reglementate de legislatie, aprobate de institutiile publice si publicate in Monitorul Oficial?
3. 3. Cum explica diferentele de pret din piata in care, potrivit informatiilor adplayers, acestea au crescut cu pana la 300% comparativ cu anul trecut si ce anume face posibil ca aceeasi infrastructura sa fie reprezentata pe piata de mai multe companii si la diferente de pret de achizitie relevante?
Mai mult in OOH