Mercury Promotions comunica pentru Programul Phare - CES
Miercuri, 30 Noiembrie 2005

( AdPlayers.ro ) Mercury Promotions este agentia de publicitate care a dezvoltat campania de informare si publicitate pentru programul Phare – Coeziune Economica si Sociala (CES), un program al Uniunii Europene care finanteaza proiecte de dezvoltare regionala. Campania urmareste cresterea nivelului de cunoastere a beneficiilor aduse in comunitate de investitiile realizate cu fonduri nerambursabile si este realizata de Mercury Promotions, Bucuresti, in consortiu cu Studio 3S, Slovenia. Campania este derulata prin agentia de media Optimedia.

Mercury Promotions comunica pentru Programul Phare - CES

Phare Coeziune Economica si Sociala este un program amplu, cu domenii variate: infrastructura, servicii sociale, sprijin pentru IMM-uri, dezvoltarea resurselor umane, proiecte de investitii in invatamantul tehnic si profesional.

Bugetul

Oficialii Mercury Promotions au declarat pentru AdPlayers si AdPlayers.ro ca bugetul campaniei a fost de 300,000 Euro. Preproductia si filmarile au durat aproape sase saptamani (august-septembrie 2005). Din cei 300.000 de Euro cat a reprezentat bugetul campaniei, 90.000 de Euro au fost alocati pentru realizarea filmelor si a spotului.

Potrivit Mercury Promotions, proiectul a fost castigat in urma unei licitatii internationale organizate in 2004, licitatie la care au participat mai multe consortii, printre care si cel format din Mercury Promotions (Romania) si Studio 3 S (Slovenia).

Mercury Promotions comunica pentru Programul Phare - CES

Obiectivele

Obiectivele campaniei sunt: sa informeze publicul din Romania despre rolul UE, in cooperare cu Guvernul Romaniei, privind coeziunea economica si sociala, sa sporeasca nivelul de cunoastere si de transparenta in ceea ce priveste activitatile Uniunii Europene si sa castige increderea potentialilor solicitanti de fonduri in corectitudinea procesului de selectare a proiectelor si in succesul initiativelor private.

Mercury Promotions comunica pentru Programul Phare - CES

Campania

Incepand cu 7 noiembrie, canalele nationale de televiziune difuzeaza zece filme de trei minute fiecare si un spot de 30 de secunde, prezentand proiecte finantate prin Phare CES. Potrivit reprezentantilor Mercury Promotions, cele zece subiecte din filme acopera toate domeniile de interventie a programului Phare CES, de la reabilitarea de centre urbane si scoli profesionale, pana la crearea unor noi servicii sociale in comunitate pentru grupuri vulnerabile, cum ar fi varstnicii si copiii cu dizabilitati.

Cu o acoperire nationala, targetul campaniei o reprezinta populatia Romaniei atat din mediul urban cat si cel rural, cu varste cuprinse intre 18-60 de ani. Campania si-a dorit un accent pe populatia cu un nivel de educatie peste medie, cu varste cuprinse intre 25-45 de ani.

“Primul brief l-am avut inca de la inceputul proiectului, in ianuarie 2005” sustine agentia. De atunci insa si pana la productie brief-ul a suferit modificari, pentru ca si strategia s-a schimbat. In loc de doua spoturi de 30 de secunde am optat pentru 10 filme scurte, pentru ca am ajuns la concluzia ca in 30 de secunde era imposibil sa prezentam realitatea Phare CES, cu diferitele domenii de interventie, castigand in acelasi timp credibilitatea publicului si sporind increderea in transparenta procesului de alocare a fondurilor.

 “Nu incercam sa vindem nici produse de infrumusetare, nici alimente, nici produse casnice” a declarat Peter Hurley, Project Team Leader, Mercury Promotions. “Trebuia sa sporim nivelul de cunoastere si credibilitatea unui program cu fonduri de la Uniunea Europeana. Acest lucru nu e deloc usor, in conditiile in care sondajele de opinie arata ca perceptia publicului despre finantarile nerambursabile este una negativa”

“Prin aceasta campanie, am spart tiparele publicitatii conventionale” este de parere Darlan Moraes Jr, Creative Director, Mercury Promotions. “ In loc de reclame de 30, 40 sau 60 de secunde am realizat filme de trei minute; in loc sa utilizam spatiul comercial, am reusit sa intram in grila de programe.” Directorul de creatie al agentiei crede ca tendinta in advertising este exact aceasta “ de a iesi din spatiul comercial, suprasaturat de reclame si de a intra cu publicitatea in grila de programe, pentru a capta atentia publicului, de a renunta la tehnica “push” pentru tehnica “pull”.

Moraes sustine ca acum “Consumatorii sunt mai selectivi, mai educati, de aceea este din ce in ce mai dificil sa-i convingi prin tehnica “push”, utilizata la scara larga pentru a-i indemna sa cumpere diferite produse si ca, in prezent, tendinta publicului este de a respinge reclamele de acest fel. “Cred ca aceasta este noutatea campaniei noastre: este printre primele din Romania care utilizeaza tehnica “pull”, de seducere a publicului, reusind, prin parteneriate cu diferite canale de televiziune, sa intre in grila de programe si nu in spatiul dedicat publicitatii.” conchide Darlan Moraes Jr, Creative Director, Mercury Promotions.

Din culise

Dezvoltarea conceptului a durat cateva luni. Echipa Mercury Promotions a vizitat proiecte in toata tara, pentru a selecta zece incepand cu luna iunie. Filmele si spotul TV au fost produse de Carter Films, avandu-l ca regizor pe Catalin Leescu. Filmarile au fost realizate pe suport HD, la zece locatii, alese astfel incat sa acopere regiunile de dezvoltare din tara si domeniile de interventie a programului Phare CES.

Tema muzicala a filmelor si cele cateva variatiuni au fost compuse special.  Productia filmelor si a spotului a fost realizata de Carter Films, din Bucuresti, care a pus la dispozitie o echipa din care au facut parte Peter Velciov – Director of Photography si Chris Ruther – Grips/Lighting. Tot Carter Films s-a ocupat si de postproductie.

“Campania Phare CES a fost o experienta unica: suficient de larga ca importanta si amploare incat sa-mi solicite toata responsabilitatea si totodata atat de indrazneata si neconventionala incat sa imi permita sa fortez niste tipare deja stabilite in advertising-ul romanesc” a declarat Catalin Leescu, regizorul filmelor, Carter Films. „Cu totii, ca echipa, am avut de trecut acea bariera a dezinteresului si a prejudecatii pe care romanii stiu s-o ofere tuturor celor care le dau o veste buna”. Regizorul spune ca “Adevaratul film al campaniei n-a fost difuzat niciodata”.

Munca la concept a inceput in februarie 2005. Initial, agentia trebuia sa realizeze doua spoturi de 30 de secunde, care sa prezinte toate domeniile de interventie a programului Phare CES, sa castige increderea populatiei in procesul de selectare a proiectelor castigatoare. “Am ales aceasta varianta (zece filme si un spot) pentru ca am ajuns la concluzia ca un spot de 30 de secunde nu poate prezenta diversitatea programului Phare, convingand in acelasi timp telespectatorii ca proiectele finantate aduc beneficii in comunitati” sustin oficialii Mercury Promotions.  Filmarile s-au facut in Alba Iulia, Amara, Bacau, Baia Mare, Brasov, Braila, Negresti-Oas, Piatra Neamt, Resita, Valcea;

Filmele

Cele zece proiecte selectate din cele peste 2.200 de proiecte realizate cu fonduri Phare CES sunt povesti care, in viziunea agentiei, merita cunoscute. Parcul IT de la Hemeius Bacau, inaltat pe fostul izlaz comunal, isi propune sa devina un mic Silicon Valley romanesc. Lasata de izbeliste timp de 12 ani, Piscina Olimpica de la Resita – unul dintre cele mai puternice centre de natatie din tara – urmeaza sa fie renovata cu fonduri nerambursabile. Tinerii din Negresti invata un mestestesug care pana acum era considerat pe cale de disparitie – olaritul in stil Vama. La Piatra Neamt, pensionarii se pot intalni la centrul de zi, unde primesc ingrijire medicala, urmeaza sedinte de recuperare si psihoterapie. Centrul istoric al orasului Baia Mare a fost readus la viata cu finantare nermabursabila.

( Iulian Toma, info@adplayers.ro )

AdFileInfo

Titlu: Campanie de informare si publicitate pentru programul Phare – Coeziune Economica si Sociala

Agentie: Mercury Promotions

Oras: Bucuresti

Brand: Ministerul Integrarii Europene si Uniunea Europeana

Produs/categorie: Phare Coeziune Economica si Sociala (Phare CES)

Nume Campanie: Campanie de informare si publicitate pentru programul Phare – Coeziune Economica si Sociala

Data primei difuzari/aparitii: 7 noiembrie 2005

Piete distributie (Tari): Romania

Tara productie: Romania

Limba: romana

Tipuri media: spot TV si zece filme

Durata (TV): spotul are 30 de secunde; fiecare film are trei minute

Slogan: Succes Romania

Account Manager / Director:

Strategy Director: Peter Hurley

Creative Director: Darlan Moraes Jr

Art Director: Florin Olingheru

Copywriter: Dragos Mocanu

Regizor: Catalin Leescu

Producator: Adrian Moldovan

Casa productie A/V: Carter Films, Bucuresti

Editor Imagine: Catalin Leescu

Companie editare Imagine: Carter Films

Post Productie A/V: Carter Films

Actori (personaje): personajele sunt oamenii care au lucrat la proiectele finantate prin Phare CES; campania nu foloseste actori, tocmai pentru ca doreste sa castige credibilitate, prezentand oamenii care lucreaza la aceste proiecte.

Voce: Vocea apartine oamenilor care apar in filme

Muzica: Sandro Friedrich-Northrop, Elvetia; Sultan Nasser - Audio Trust Corporation, Romania; formatia Lamb – cantecul “Gabriel”.

Efecte Speciale: Carter Films

Strategie Media / Account Planner: Sorin Doru

Agentie Media: Optimedia

Media: TVR1, TVR2, Pro TV, Pro Cinema, Antena1, Antena3, National TV, N24, Realitatea TV

Echipa de Proiect:

Team leader - Peter Hurley

Deputy team leader - Sorin Doru

Regional development expert - Richard Harding

Senior art director - Florin Olingheru

Copywriter - Dragos Mocanu

Contract manager - Florian Filat

Project assistant - Alina Wolfe Murray

Managing director - Radu Miu

Creative director - Darlan Moraes Jr

Copywriter, Studio 3S – Peter Arko

Communication expert – Igor Lazar

PR expert – Darko Bevc

           

Series director - Catalin Leescu

Cinematographer - Peter Velciov

Gaffer/key grip/crane operator - Chris Rüther

Camera assistant - Adrian Silisteanu

Camera assistants - Nagy Levente, Ivan Laba

Camera assistant - Roxana Ardelean

Grip, electrician - Dragos Agavriloaiei

Grip - Mihai Postasu

Sound - Cristian Deliu, Liviu Lupsa

Make-up - Madalina Dan

Production manager - Adrian Moldovan

Line producer - Eduard Dafinoiu

Production assistant - Marius Serban

Helphand - Marian Dinca

Pre-production driver - Ion Necsulescu

Production driver - Jan Bodringa

Production driver - Gabriel Gnevnoi

Production services: CARTER FILMS

Equipment: STAGE & STUDIO ROMANIA, NON-STOP FILM, VIDEOLINK

HD postproduction: CARTER DIGITAL


PUBLICITATE: