Bugetul de media al companiei Pepsi Americas Romania va trece, incepand cu luna iunie, de la agentia Media Direction, parte a grupului BBDO Romania, la agentia Mediacom (Group M), potrivit unei stiri aparute in editia online a cotidianului Adevarul.
Contactata de catre AdPlayers, Carmen Lixandru (foto), Managing Director al agentiei Mediacom nu a comentat informatia, dar nici nu a infirmat-o. Pana la ora publicarii materialului (26 mai, 20:00), oficialii Media Direction nu au putut fi contactati pentru a comenta pierderea contului.
Potrivit unor surse AdPlayers din piata de media, miscarea ar reprezenta o aliniere a activitatilor de cumparare de media Pepsi pentru bauturi racoritoare din portofoliul Media Direction, la serviciile de cumparare de media pentru produse alimentare aflate in portofoliul Mediacom (Starfoods, PepsiCo International). Serviciile de planificare de media (media planning) ar urma sa fie administrate in continuare de Media Direction.
Pepsi Americas ar fi decis alinierea bugetelor in portofoliul unei singure agentii, in scopul eficientizarii activitatilor de administrare a serviciilor de media. Apreciat drept un moment prea tarziu pentru desfasurarea unei licitatii de media, clientul ar fi ales in final varianta unui proces de selectie intre agentiile care administreaza cele doua categorii de produse Pepsi: alimentare (Mediacom) si bauturi racoritoare (Media Direction).
4-5 Mil. EUR "beverages" Pepsi (Pepsi Americas), langa 2-3 Mil. EUR "food" Pepsi (Star Foods)
Miscarea mediei „beverages” de la Media Direction la Mediacom reprezinta un buget aproximat de AdPlayers la 4-5 Milioane EUR, care se alatura unui buget de 2-3 Milioane EUR pe an administrat de Mediacom pentru produsele alimentare de la Star Foods. Mediacom castigase contul de media Star Foods la inceputul anului 2008, dupa ce acesta fusese anterior tot in portofoliul Media Direction.
Impreuna, cele doua conturi de bauturi si produse alimentare pierdute de Media Direction in ultimii doi ani ar insuma 7-8 Mil. EUR care intra acum in portofoliul Mediacom (WPP). Carmen Lixandru, managerul agentiei Mediacom nu este deloc strain de contul de media Pepsi, pentru care a mai lucrat, insa din postul de managing director al agentiei Media Direction, de care se despartea in noiembrie 2006.
Actualizare (miercuri, 27 mai, 9:40):
Potrivit unor surse apropiate contului, miscarea serviciilor de cumparare de media pentru bauturile racoritoare Pepsi la Mediacom ar urma sa vizeze doar bugetul de media TV ( ponderea majoritara a contului), celelalte servicii de cumparare de media urmand sa ramana la Media Direction, alaturi de serviciile de media planning.
Oficialii de marketing Pepsi Americas ar urma sa revina in cursul zilei de astazi cu o comunicare legata de contul de media.