McCann Erickson licentiaza campania Falsoft pentru Microsoft
Marti, 03 Iunie 2008

(AdPlayers.ro, Irina Toma)

 

Sub titlul "Falsoft", agentia McCann Erickson a realizat pentru Microsoft Romania o campanie de educare cu privire la efectele pirateriei. Potrivit autorilor, nerespectarea proprietatii intelectuale afecteaza mai multe industrii din Romania, avand repercursiuni asupra economiei romanesti, iar pierderile suferite in diferite domenii precum cel al dezvoltatorii de software, industriei muzicale sau jocurilor se reflecta direct si in Produsul Intern Brut, reprezentand evaziune fiscala.

 

„Microsoft are o abordare proactiva in ceea ce priveste problema pirateriei compusa din trei dimensiuni: educatie, protectie tehnologica si aplicarea legii”, declara Radu Opris, Licensing Manager, Microsoft Romania. „Componenta educationala consta in promovarea avantajelor produselor originale, iar cea de protectie tehnologica se refera la includerea unor elemente de siguranta precum holograme sau certificatul de autenticitate”.

 

„In ceea ce priveste aplicarea legii, Microsoft colaboreaza strans cu institutiile statului si este membru activ al Business Software Alliance, organizatie care lupta pentru protectia proprietatii intelectuale.”, a mai afirmat Opris.

 

“Conceptul din spatele campaniei este construit pe ideea ca pe cat de usor poti descarca si folosi software piratat, pe atat de usor poti fi prins si suferi repercusiunile unei actiuni gresite”, spune Gabriela Alexandrescu, Account Director, McCann Erickson. „Exemplificarea concreta a catorva dintre cele mai importante consecinte ale folosirii programelor contrafacute (de orice natura) vine sa deschida ochii utilizatorului vis-a-vis de incalcarea legii si a respectului fata de munca celorlalti”.

 

„ Numele programului Falsoft, ce vine ca o parodiere a tuturor softurilor piratate, spune tuturor prin aceasta editie “de colectie” NU PIRATERIEI!”, conchide sefa de cont de la McCann Erickson.

 

Demarata la mijlocul lunii aprilie, campania antipiraterie ruleaza in presa, internet, OOH si TV Screens, fiind sustinuta si de o campanie PR: tactici guerrilla, “cursa” Microsoft impotriva pirateriei fiind cateva dintre initiative.

 

/ WORK
Microsoft: Falsoft

Echipa care a lucrat la campania Microsoft este formata din: Titus Dumitrescu (Group Creative Director), Catalin Paduretu (Art Director), Roxana Cristea (Copywriter), Alexandru Dumitrescu (Associate Creative Director), Adrian Botan (CEE Creative Director), Bogdan Sonea (Account Executive), Raluca Iacob (Strategic Planner), Gabriela Alexandrescu (Account Director), Anca Onofrei (Universal McCann), Veronica Nicolae (Account Director, McCann PR), Liviu Huluta (Account Manager, McCann PR), Delia Margarit (Senior Account Executive, McCann PR) si Marius Botirca (AV Producer).

 

/ REPORT

Conform unui raport realizat de IDC pentru Business Software Alliance (BSA), procentajul de software piratat este in scadere in 2007, insa pierderile cauzate de software-ul piratat sunt in crestere datorita dezvoltarii pietelor emergente.

 

Romania are acelasi nivel al pirateriei ca si media regiunii central si est europene - 68%. Pierderile cauzate de acest fenomen in Romania sunt de 151 milioane USD, in crestere fata de 2006 cand acestea au fost evaluate la aproximativ 114 milioane USD. Rata pirateriei a scazut cu un punct procentual fata de anul 2006.

 

 


PUBLICITATE: