Marketingul IKEA nu spune cum au plecat 1 Milion EUR la Media Investment
Vineri, 04 Septembrie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Daca serviciile de creatie si strategia IKEA au fost alocate agentiei Punct in urma unei licitatii de publicitate, surse AdPlayers din piata de media, dar si comunicatul companiei IKEA remis ieri presei nu spun ca acelasi lucru s-a intamplat si cu bugetul de media. Legat de mutarea contului de media de la Mediaedge:cia (WPP) la Media Investment (The Group), AdPlayers a trimis marketingului IKEA trei intrebari care sa motiveze decizia alegerii noii agentii de media. 

Mihaela Muresan (foto), Marketing Manager, IKEA Romania a preferat sa raspunda incomplet la intrebarile AdPlayers care cautau un raspuns legat de organizarea unei licitatii de media sau a unei selectii de oferte, oficialul de marketing rezumandu-se doar la criteriile de "calitate si eficienta a serviciilor". 

Astfel la intrebarile AdPlayers care se refereau la cum s-a facut selectia noii agentii de media (licitatie, selectie de oferte etc ), motivul despartirii de fosta agentie de media (final de contract, altele), ori care au fost agentiile de media invitate in procesul de selectie sau licitatie si criteriile de selectie (servicii, pret etc), oficialul de marketing a raspuns astfel:

“Criteriile principale care au stat la baza selectiei noii agentii de media cu care lucreaza IKEA incepand din luna august 2009, respectiv Media Investment, au fost atat calitatea si eficienta serviciilor oferite, cat si abordarea strategica a activitatii de media in concordanta cu cerintele brandului IKEA. Este o decizie de business si trebuie tratata ca atare. In dorinta noastra de a fi transparenti am trimis ieri un comunicat de presa, ce poate fi consultat” Mihaela Muresan, Marketing Manager.

Comunicatul: „pentru o mai buna eficientizare a activitatii de marketing si comunicare”

Din pacate nici comunicatul de presa, la care face trimitere responsabilul de marketing, nu ne lamureste cu privire la procedura prin care s-a ales noua agentie de media, iar Muresan nu a mai putut fi contactata pentru a completa raspunsul. 

„In luna august 2009, pentru o mai buna eficientizare a activitatii de marketing si comunicare, a fost schimbata si agentia de media care se ocupa de administrarea contului de media IKEA, astfel ca, in prezent, acest cont este gestionat de Media Investment, membra a The Group. Contul media al IKEA a fost gestionat din 2006 pana in august 2009 de Media Insight, care a devenit, la inceputul anului 2007, parte a retelei internationale Mediaedge:cia (MEC). Liana Mihai – Media Director si Doinita Mihai – Media Executive vor reprezenta echipa Media Investment care se va ocupa de contul IKEA”. 

Decizie de 1 Milion EUR, fara licitatie

Surse din piata de media au afirmat   pentru AdPlayers ca bugetul de media IKEA nu a ajuns in urma vreunei licitatii la Media Investment (The Group), ci in urma unei alocari directe a contului, dupa un contact direct intre Media Investment si managementul IKEA, management care a avut mandatul deciziei privind alegerea noii agentii.

O decizie de 1 Milion de euro, fara licitatie.


PUBLICITATE: