Credit.
Potrivit unui studiu Reveal Marketing Research privind achizitia in categoria electrocasnicelor, majoritatea consumatorilor (79%) aleg electrocasnice in functie de pret, in timp ce performanta este pe locul al doilea ca importanta. In plus, romanii sunt dispusi sa aleaga branduri premium pentru electrocasnice precum masina de spalat rufe, TV sau espressorul de cafea.
AdPlayers. info
In prezent, electrocasnicele devin bunuri indispensabile consumatorilor, intrucat indeplinesc nevoi esentiale pentru o calitate buna a vietii. Astfel, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre comportamentul de achizitie al romanilor privind categoria electrocasnicelor, a analizat criteriile importante de alegere, precum si deschiderea consumatorilor fata de cumpararea produselor smart.
Romanii sunt dispusi sa plateasca cel mai mult pentru masina de spalat rufe, TV si espressorul de cafea
Desi peste jumatate dintre romani declara ca aleg in functie de performanta, doar 19% spun ca ar achizitiona brandurile mai scumpe si considera ca merita sa investeasca in calitatea ridicata a produselor. Masina de spalat (rufe) (32%), televizorul (33%) si espressorul de cafea (25%) sunt principalele electrocasnice pentru care respondentii ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru a se bucura de o calitate mai buna.
Mai mult de jumatate dintre romani (53%) declara ca ar alege branduri cu preturi de mijloc, considerand ca este important sa gaseasca un echilibru intre pret si calitate. Consumatorii cauta astfel de marci, in special pentru produse precum: aspiratoare (64%), aragazuri (60%), frigidere (60%), cuptoare cu microunde (60%) sau blendere (59%).
Pretul, principalul criteriu de achizitie.
Tendinta se reflecta si in criteriile cele mai relevante in decizia de cumparare a romanilor. Potrivit cercetarii Reveal Marketing Research, 79% dintre romani afirma ca pretul este principalul criteriu de alegere a electrocasnicelor. Performanta se afla pe locul al doilea ca importanta, fiind mentionata de catre 61% dintre respondenti.
Doar 15% dintre respondenti declara ca ar opta pentru marci mai ieftine si nu considera ca merita sa investesti foarte mult in aceste produse. Mixerul (22%), foehnul (22%), fierul de calcat (20%) sau hota (17%) sunt produse pentru care romanii ar sacrifica o calitate ridicata pentru a putea plati un pret mai mic.
Achizitia electrocasnicelor smart: un paradox pentru romani. Desi le-ar alege pentru reducerea cheltuielilor la energie, ei nu se arata dispusi sa investeasca suma initiala pentru economisirea pe termen lung
Pe langa pret si performanta, in decizia de achizitie conteaza si consumul de energie a electrocasnicelor, aspect mentionat de catre 50% dintre romani. Tocmai de aceea, cei mai multi dintre consumatori (77%) declara chiar ca ar fi dispusi sa investeasca in electrocasnice smart, dintre care 62% ar face acest lucru pentru a-si reduce costurile de energie electrica.
1 din 2 romani (48%) cred ca sunt mai eficiente.
48% dintre respondenti sunt de parere ca aceste dispozitive sunt mai eficiente decat cele conventionale. Cu toate acestea, ceea ce i-ar opri pe romani sa cumpere electrocasnice smart ar fi pretul ridicat al acestora, motiv mentionat de catre 78%. Doar 12% dintre romani considera ca nu sunt utile, iar un procent de doar 10% este de parere ca sunt greu de folosit.
Metoda folosita in studiul Reveal Marketing Research a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) si au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural in perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de esantionare +/- 3%. Nivel de incredere 95%.
Mai mult in Cercetare, Research, Electrocasnice