( AdPlayers, Iulian Toma )
Agentia de publicitate Odyssey scrie povestea noului MACRO, “primul concept de retail modern de pe piata locala care imbina specificul comertului romanesc cu ofertele de tip discount”, conform reprezentantilor companiei. Fost Minimax, aflat in prezent in plin proces de rebranding, oficialii agentiei au afirmat pentru AdPlayers ca investitia financiara pentru deschiderea primului magazin MACRO a fost pana in acest moment de peste 500.000 euro.
In dezvoltarea identitatii noii marci de retail, agentia de publicitate a colaborat cu Andreea Lupu, consultant de brand care s-a implicat in partea de strategie. Din partea MACRO, Roxana Baias (Marketing Director Mercadia Group) si Cora Tataru (Brand Manager MACRO) s-au implicat in dezvoltarea proiectului.
De-a lungul timpului, Odyssey a mai construit branduri noi precum MIC.RO (impreuna cu Saffron), Hei sau Litro (Rompetrol), dar s-a si implicat in procese de rebranding precum cel al bancii ABN AMRO, care a devenit in 2009 RBS (Royal Bank of Scotland).
Identitatea
Pornind de la ideea ca MACRO este un brand neaos, care promoveaza savoarea bucatelor traditionale, si identitatea vizuala trebuia sa aiba izvorul de inspiratie in elemente specific romanesti, precum cele din “Punguta cu 2 bani”.
Astfel, logo-ul MACRO este reprezentat sub forma unei pene, desenata in culorile nationale, care alaturi de cocos, de punguta si de sloganul "Curat chilipir", contureaza un concept de business inovator, care ofera consumatorului o experienta unica.
“In traditia populara, cocosul este simbolul inteligentei, al curajului, al vigilentei si al onestitatii. Toate aceste calitati l-au transformat intr-un laitmotiv in arta populara, fiind prezent in viata satului in ceramica, sculptura si in povestile din popor”, spune Teodora Juravle, Group Account Director Odyssey.
Echipa Odyssey care a contribuit la nasterea MACRO este formata din Teodora Juravle (Group Account Director), Adrian Stanculet (Head of Design), Alexandra Mitoi (Copywriter), Octavian Belintan (Graphic Designer), Diana Flutur (GM Odyssey). Pe langa MACRO, printre clientii Odyssey se numara: MIC.RO, Adevarul Holding, Rompetrol Group, Heineken Romania, Sollers PPD, L’Oreal, Delaco, Starfoods, Panfoods, Danone, Opel Romania.
Mai mult in Branding, Licitatii