Licitatie indoita cu apa la Cramele Halewood
Luni, 18 Ianuarie 2010


FOTO: Larisa Petrini - Saatchi & Saatchi PR(stanga), Eliza Rogalski - Rogalski Grigoriu PR (centru), Imola Zoltan -  McCann PR (dreapta)

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Licitatie cu cantec pentru contul de PR Cramele Halewood. Dupa un pitch demarat la finalul anului trecut, doua dintre agentiile participante in procesul de selectie au fost instiintate ca se vor intalni cu Halewood in luna ianuarie 2010. Acest lucru nu s-a mai intamplat insa, potrivit managerilor celor doua companii. Atat sefii McCann PR cat si Saatchi & Saatchi PR au aflat cu surpriza din AdPlayers vestea finalizarii concursului. Potrivit reprezentantilor de comunicare, contul de relatii publice a fost castigat de compania Rogalski Grigoriu.

Conform unor surse AdPlayers din piata de comunicare, pe langa agentia castigatoare, in concurs au fost chemate si Saatchi & Saatchi PR, McCann PR si GMP PR. Doi dintre participantii la pitch - Saatchi & Saatchi PR si McCann PR contureaza un raspuns aproape identic si un adevar "sec". Dupa informatiile culese de AdPlayers, licitatia de PR pentru vinurile de la Cramele Halewood pare cam indoita cu apa. 


„A fost sau n-a fost” licitatie?

Saatchi & Saatchi PR: Larisa Petrini (foto), Managing Partner la Saatchi & Saatchi PR, care a aflat despre finalul procesului de selectie din AdPlayers, spune ca i se pare cel putin ciudat ca un client sa anunte castigatorul in presa, in vreme ce participantii la pitch se asteptau sa fie programati in luna ianuarie la intalniri care se pare ca nu au mai avut loc.

„Dupa invitatia la licitatie de la sfarsitul anului trecut, ultima comunicare spunea in mod clar ca ne vom auzi in ianuarie pentru continuarea procesului de selectie”, a firmat Larisa Petrini, pentru AdPlayers. „La inceputul anului am incercat sa comunicam cu persoana de la Cramele Halewood responsabila de pitch, insa aceasta nu a fost de gasit. Acum, cand am aflat de finalul „licitatiei”, ma intreb daca acest concurs nu a fost o gluma”.


McCann PR: Nici Imola Zoltan (foto), managerul agentiei McCann PR, care a aflat si ea tot de la AdPlayers de finalizarea licitatiei nu are o pozitie mult diferita. Ea afirma ca nu se astepta ca licitatia sa fie incheiata, dintr-un motiv aproape identic. 

„Mi-am notat ca trebuia sa ne vedem in luna ianuarie pentru prezentare, din lipsa de timp in luna decembrie. Asa ca am asteptat primele zile ale anului 2010. Cred ca este un minim respect sa te vezi cu cel pe care il inviti la licitatie, cel putin datorat orelor de munca necesare pregatirii unei prezentari”, sustine Imola Zoltan. "Daca stiam ca lucrurile aveau sa se incheie fara prezentare, in mod sigur nu mai angajam resurse pentru pregatirea licitatiei. Personal, cred ca a fost orice altceva, dar nu un pitch”.


Rogalski Grigoriu: Eliza Rogalski, Managing Partner la Rogalski Grigoriu, agentia castigatoare a procesului de selectie, cnsidera ca, din punctul ei de vedere, a fost licitatie. Compania de relatii publice pe care o conduce a primit o invitatie, un brief si, in decembrie, a facut o prezentare la care au participat 4-5 persoane din managementul Halewood.

Sefa Rogalski Grigoriu a afirmat pentru AdPlayers ca a primit vestea castigarii contului Halewood prin telefon, spre sfarsitul lunii decembrie 2009, inainte de sarbatori. Tot atunci a aflat de saptamana din luna ianuarie 2010 in care echipa pe care o conduce urma sa se apuce deja de lucru, iar in acest an, dupa castigarea contului, a avut deja loc o intalnire cu clientul si agentia de publicitate a companiei.

GMP PR (actualizare ulterioara publicarii pozitiei celor 3 agentii de mai sus): Aflata intr-o deplasare in strainatate, Ioana Manoiu, Managing Partner la GMP PR critica si ea, prin telefon, organizarea licitatiei, desi nu contesta calitatea prezentarii castigatorului: 

„Si pentru noi a fost o licitatie care ne-a lasat un gust amar. Am aflat de pe piata ca a castigat o agentie despre care nici stiam ca este in pitch. Nu pun la indoiala calitatea prezentarii Rogalski Grigoriu, dar, ca principiu, a fost neplacut. Fiindca la prima intalnire clientul ne-a spus lista agentiilor participante, care erau cu totul altele. Am fost anuntati, ce-i drept, ca am pierdut, fiindca am intrebat.” 

Export / Import de marketing director

Coincidenta sau nu, rezultatul licitatiei de PR de la Halewood se suprapune peste o schimbare importanta intr-un departament cheie. Alina Rosu, fostul Director de Marketing de pana la sfarsitul lunii decembrie 2009, s-a despartit de compania producatoare si exportatoare de vinuri. Din ianuarie 2010, pozitia ei a fost cumulata de Adriana Grecu, noul director de marketing al grupului, care a pastrat si postul de responsabil de vanzari la export a grupului Halewood detinut anterior.

De aici si cateva semne de intrebare: Este posibil ca fostul marketing director sa nu fi transmis fidel stadiul sau pasii care mai trebuiau sa aiba loc in licitatie? Este posibil ca, prinsa cu sarcinile de vanzare la export a cramelor Halewood, Adriana Grecu, noul responsabil de marketing, sa nu fi vazut „importul” de informatii privind licitatia, de la Alina Rosu, fosta directoare de marketing?

Raspunsurile la intrebari sunt pastrate deocamdata in beciurile de la Cramele Halewood. Pana la ora publicarii prezentului articol, atat Alina Rosu, fostul marketing director, cat si actualul executiv, Adriana Grecu, nu au putut fi contactate. AdPlayers asteapta dealtfel si pozitia companiei. 


PUBLICITATE: