(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Romtelecom a pornit fulger o licitatie care ar urma sa stabileasca agentia de publicitate ce va administra conturile de creatie si strategie. Prima miscare a fost o invitatie de azi pe maine la un briefing preliminar desfasurarii concursului.
Oficialii companiei nu au putut fi contactati pentru a comenta informatia pana la ora publicarii insa, potrivit unor surse AdPlayers din piata de publicitate, intr-una din zilele saptamanii trecute cateva agentii au fost invitate in mare graba la prima sedinta de briefing pentru licitatia de creatie.
De azi, pe maine, la 10:00
Ceea ce este putin comun evenimentului este iesirea in decor a clientului din procedurile oarecum batatorite de pitch de creatie. Pentru primul pas al licitatiei, agentiile au avut ca ragaz doar cateva ore pentru a confirma participarea la intalnirea care urma sa aiba loc in ziua urmatoare, incepand cu ora 10.00, fapt care a calificat initiativa Romtelecom in ochii unor agentii drept una cel putin aroganta fata de breasla.
Sa fi fost pregatita aceasta etapa de concurs pentru a testa viteza de reactie a agentiilor care facea astfel parte din licitatie, sau pentru a descuraja participarea in licitatie? Nu stim inca raspunsul, insa pentru ca marele investitor in publicitate sa scrie intregul manual de "Licitatie in publicitate", toate agentiile au primit chiar si instructiuni clare de a participa la intalnire cu maxim doi membri ai companiei, si nu mai mult.
Agentiile chemate la prima strigare, pentru 1-1,5 Mil. EUR
Chiar si asa, in ciuda timpului scurt, in mod surprinzator printre pretendentii la titlul de „agentia anului” pentru creatia marcilor Romtelecom, Clicknet si Dolce s-au numarat mai mult de zece companii de publicitate care si-au aratat interesul pentru cont, dand curs invitatiei la intalnire.
Potrivit acelorasi surse, pe langa cele doua agentii de publicitate titulare de cont, Grey Bucuresti (Romtelecom si Clicknet) si Headvertising (Dolce), la sedinta de briefing pentru licitatie au mai participat agentiile Graffiti BBDO, Leo Burnett, Ogilvy, Odyssey, FCB, Mercury360, DDB, Next si / sau Cap.
Si daca nu va puteti imagina intr-o zi de marti dimineata la ora 10:00 un numar de 20 de manageri ai agentiilor de mai sus incrucisandu-si sabiile in holul unui client de publicitate, aflati ca au reusit sa o faca Romtelecom sau bugetul de strategie, creatie si productie pus in joc, potrivit unor surse AdPlayers, cuprins intre 1 si 1,5 Milioane EUR.
Doar 2 saptamani pentru a pregati un business de 1-2 ani
Pana in prezent, contul de creatie si strategie Romtelecom a fost administrat de doua agentii - Grey Bucuresti si Headvertising. Dupa toate probabilitatile, in urma procesului de selectie din aceasta toamna, recomandarea de la centru a Romtelecom este de a numi o singura agentie care se va ocupa de toate conturile de creatie si strategie.
Cele mai recente informatii spun ca agentiile concurente vor avea la dispozitie doar doua saptamani prentru a se pregati pentru urmatorul pas al evaluarii pe cele 3 conturi, iar cronometrul, ati ghicit, a pornit deja. Unii cred ca experienta pe cont ar putea fi un avantaj, pentru ca ar putea avea pornit cronometrul de mai multa vreme. Altii, nu.
Oricum toata lumea este de acord ca un termen de pregatire a licitatiei de 2 saptamani ar putea arunca in aer orice strategie de dezvoltare a unui business pentru urmatorii 1-2 ani. Speram sa va tinem la curent cu mersul licitatiei.
Tu cine crezi ca va castiga?
Zero sapte doi patru. zero opt noua. trei trei trei. sau: