Izoleaza Violenta. Asociatia ANAIS si Cheil | Centrade in campanie impotriva violentei domestice in contextul distantarii sociale.
Joi, 02 Aprilie 2020


Credit: Cheil | Centrade / izoleazaviolenta.ro

Distantarea sociala previne raspandirea virusului COVID-19, dar favorizeaza, in acelasi timp, perpetuarea unui virus la fel de perfid in casele romanilor - violenta domestica. Asociatia ANAIS lanseaza campania #IzoleazaViolenta, semnata de Cheil | Centrade

AdPlayers. info

Distantarea sociala previne raspandirea virusului COVID-19, dar favorizeaza, in acelasi timp, perpetuarea unui virus la fel de perfid in casele romanilor - violenta domestica, un fenomen care creste exponential cu fiecare saptamana noua de carantina in care victimele sunt nevoite sa stea mult mai mult timp impreuna cu agresorii.

Conform Eurostat, peste 55% din populatia Romaniei traieste in acest moment in spatii supra-aglomerate, un factor ce agraveaza fenomenul violentei domestice. Totodata, aproape un milion de romani vor intra in somaj tehnic si, pe masura ce dificultatile economice se vor accentua, greutatile si lipsurile rezultate vor spori tensiunea de acasa, amplificand astfel comportamentul abuziv. 

Campania #IzoleazaViolenta lansata de Asociatia ANAIS trage un semnal de alarma in acest sens si vine in sprijinul victimelor prin intermediul platformei www.izoleazaviolenta.ro, care centralizeaza informatii utile si consultanta de la colaboratorii de specialitate ai asociatiei. Astfel, victimele si rudele lor au acces la informatii privind servicii de interventie, servicii medicale si sociale, sfaturi de natura juridica si sfaturi practice extrem de utile in contextul izolarii obligatorii la domiciliu. Platforma include si mesaje de incurajare din partea femeilor care au reusit sa scape cu bine din diverse scenarii de violenta sau relatii toxice.

Carmen Nemes, presedinta ANAIS, puncteaza: „Aceste vremuri sunt intr-adevar extrem de dificile pentru toata lumea, dar drama victimelor inchise in casa timp de saptamani intregi alaturi de un partener violent este una foarte grava. Vrem sa informam opinia publica despre aceasta situatie si rugam autoritatile sa intervina in continuare cu promptitudine ori de cate ori un act de violenta domestica este semnalat la 112”.

„Pentru componenta video a campaniei am preluat principalele tipuri de animatii grafice ilustrand nevoia distantarii sociale, care au circulat pe canalele de stiri si pe internet in ultima perioada, si le-am reintrepretat intr-o maniera surprinzatoare pentru a prezenta raspandirea dramatica a virusului violentei domestice in acest context”, explica Roxana Nita, Group Creative Director Cheil | Centrade.

„Vizualurile exploreaza tema imaginii sub microscop a virusului, in care proteinele de tip spike aranjate in forma caracteristica de coroana pe suprafata celulei ce incorporeaza materialul genetic ARN capata forma unor diverse scene dramatice de abuz domestic”, povesteste Victor Trifan, art director pe proiect.

Mihai Gongu, Executive Creative Director Cheil | Centrade, remarca: „Este prima campanie lansata de cand atat noi, cei de la agentia Cheil | Centrade, colegii din studiourile de post-productie Chainsaw, precum si clientii nostri au trecut la regimul working from home. Am reusit sa tinem insa aproape pe canalele digitale si sa ne coordonam eficient, astfel incat sa avem aceasta campanie gata intr-un timp foarte scurt, cerut de gravitatea situatiei.”

Colaborarea Cheil | Centrade cu Asociatia ANAIS a inceput anul trecut prin campania „Voci Netacute”, prin care femei reale au imprumutat in mod simbolic vocea lor pentru a ilustra momentele de violenta trecute cu vederea in filmele mute de acum mai bine de un secol, cu ocazia ridicarii restrictiilor de folosire a acestor productii incepand cu 1 ianuarie 2019. Filmul rezultat a fost shortlistat la Festivalul de Film de la Cannes, iar campania a castigat multiple premii la festivaluri de comunicare interne si internationale, inclusiv un Aur la prestigiosul festival London International Awards. 

ANAIS este o asociatie umanitara avand ca principala misiune apararea drepturilor celor care nu se pot apara singuri: femei, copii, dar si familii nevoiase si alte categorii defavorizate. Membru al WAVE (Women Against Violence Europe), ANAIS ofera consiliere psihologica, asistenta juridica, sprijin material si moral, actiuni si politici publice dezvoltate in parteneriat cu autoritatile si campanii de constientizare si informare.

Mai mult despre campanie, pe izoleazaviolenta.ro

Intreaga campanie #IzoleazaViolenta a fost realizata prin efortul pro bono al echipei formate din:

Cheil | Centrade

Executive Creative Director: Mihai Gongu

Group Creative Director: Roxana Nita

Art Director: Victor Trifan

Copywriteri: Robert Ghita, Alexandru Iliescu

3D Designer: Marijus Pudar

AV Director: Monica Garbur

Senior Account Manager: Ana Maria Radulescu

Client Service Director: Carmen Miruta

Head of Development: Andrei Popescu

Digital Project Manager: Cosmin Slabescu

 

Chainsaw Europe

VFX Editor: Dragos Tanase

Sound Designer&Editor: Andrei Vasilache

Producator: Raluca Iutes

 

Actori

Alex Tihut, Dana Tapalaga, Radu Banzaru, Mathea Ghinea

 

Asociatia ANAIS

Presedinte: Carmen Nemes

Director Executiv: Mihaela Mangu

Psihoterapeut: Adela Szentes 

Mai mult in CSR, Responsabilitate Sociala, Coronavirus, COVID-19

PUBLICITATE: