Grupul austriac EGGER si-a inceput operatiunile in Romania in 2008, prin productia de PAL la fabrica din Radauti, judetul Suceava. Compania si-a extins constant activitatea, adaugand instalatii de adezivi si OSB, precum si o centrala de cogenerare pe biomasa.
AdPlayers. info
In contextul multiplelor crize actuale si a provocarilor reputationale din industria lemnului in care activeaza compania EGGER Romania, pregatirea organizatiei pentru situatii de urgenta devine esentiala.
Diferenta dintre succes si esec in timpul unei crize este determinata de gradul de constientizare si angajament al leadership-ului in implementarea managementului integrat de criza. Exercitiile de simulare a situatiilor de urgenta sunt cruciale pentru identificarea problemelor si pentru asigurarea unei comunicari eficiente la toate nivelurile organizatiei.
Grupul austriac EGGER si-a inceput operatiunile in Romania in 2008, prin productia de PAL la fabrica din Radauti, judetul Suceava. Compania si-a extins constant activitatea, adaugand instalatii de adezivi si OSB, precum si o centrala de cogenerare pe biomasa.
80 Milioane euro investititi in sustenabilitate
O componenta esentiala a strategiei EGGER este utilizarea sustenabila a lemnului si responsabilitatea fata de mediu, ilustrata prin dezvoltarea de platforme de colectare a lemnului reciclabil la nivel national, cu investitii de peste 80 de milioane de euro.
Fabrica EGGER de la Radauti primeste zilnic cantitati mari de lemn uzat, mobilier, paleti si alte materiale inflamabile, impunand masuri stricte de securitate la incendiu. Avand in vedere complexitatea platformei, care include o instalatie de adezivi si o centrala de biomasa, standardele de siguranta trebuie sa acopere toate riscurile operationale si de mediu.
De asemenea, compania a recunoscut necesitatea de a exersa rolurile si provocarile de comunicare stabilite in Manualul de Criza al grupului, pentru a gestiona eficient situatiile-limita.
Simulare de criza
Obiectivul a fost realizarea unei simulari de criza pentru a testa pregatirea in fata unei situatii-limita, abilitatile de comunicare sub presiune si familiarizarea echipei cu procedurile din Manualul de Criza al EGGER.
A fost necesara o documentare detaliata a organizarii platformei EGGER si a operatiunilor de interventie rapida, pentru a crea un scenariu de criza realist si convingator. Implicarea echipei este esentiala, iar un scenariu nerealist poate submina acest aspect.
Scenariul
Echipa Lighthouse PR a ales un scenariu de incendiu nocturn la depozitul de lemn al platformei EGGER din Radauti, dupa schimbarea turelor, cu victime accidentate si spitalizate. Scenariul a inclus elemente-surpriza precum locomotive blocate, vant puternic, vagoane cu etanol in proximitatea incendiului si alte blocaje posibile.
Au fost implicate toate partile interesate: comunitatea locala, angajatii si familiile acestora, autoritatile locale, top-managementul grupului, mass-media si ONG-urile.
Testarea pregatirii operationale prin includerea in scenariu a unor elemente-surpriza: locomotive care se blocheaza pe sinele de transport din interiorul platformei, vant puternic (obisnuit in zona), care alimenteaza incendiul, vagoane cu etanol aflate in proximitatea incendiului, alte blocaje neprevazute dar posibile.
Simularea a fost un tabletop exercise (exercitiu la masa), folosind documente de planificare fara implicarea echipamentului efectiv. Acest format a permis testarea abilitatilor de coordonare, comunicare si gestionare a crizei.
,,Scopul nostru a fost sa aratam ca intr-o situatie de criza apar necunoscute si evolutii care nu pot fi anticipate, in ciuda unor fluxuri operationale perfect controlate si a unor masuri de back-up de top” spun initiatorii simularii de criza.
,,Asadar, principalul risc nu a fost unul de gestionare a incendiului propriu-zis, fiindca documentarea ne-a aratat ca aceasta componenta este foarte bine controlata. Ci riscuri in special externe, amplificate inclusiv de social media sau de dezinformare. Totodata, am vrut sa testam coordonarea intre membrii Celulei de Criza, abilitatile de comunicare interna, de leadership si de delegare, capacitatea de a asculta opiniile expertilor, asumarea unei linii de comunicare coerente si a unor proceduri-cheie, organizarea sub presiunea timpului”
Conducerea EGGER Romania a participat activ la simulare, implicand toti liderii operationali. Lighthouse PR a conceput exercitiul pe baza structurii Echipei de Criza si a rolurilor specificate in Manualul de Criza al grupului. Intr-o companie multi-nationala, abordarea unitara a managementului de criza este esentiala, iar procedurile trebuie aliniate pentru o gestionare optima a situatiilor-limita.
Exercitiul a fost structurat pe doua echipe, fiecare avand un moderator si primind secventele scenariului si mockup-uri media pentru realism. Fiecare membru al echipei a avut roluri specifice, cu accent pe provocarile operationale si de comunicare.
Rezultatele
• Fiecare membru al echipei a fost instruit cu privire la rolul sau in gestionarea crizei.
• S-a exersat o structura de comanda clara, cu linii de comunicare bine definite.
• S-a implementat un sistem eficient de evidenta a documentelor pentru protejarea personalului si colectarea informatiilor.
• Capacitatea de a anticipa crize si de a pregati locatii de rezerva si raspunsuri virtuale a fost imbunatatita.
• Procedurile de comunicare interna si externa au fost perfectionate.
• Legaturile cu echipele de interventie de urgenta si evaluarea riscurilor au fost consolidate.
• S-a acumulat experienta in gestionarea relatiilor cu presa si alte parti interesate.
• Sprijinul la nivel de grup a crescut, intarind imaginea de ansamblu a organizatiei.
Mai mult in Responsabilitate Sociala, CSR,