„Rapoartele referitoare la publicitatea din presa scrisa (print) vor fi integrate cu cele privind investitiile pe Internet in cel mai scurt timp de la aparitia rapoartelor pentru piata online”, a afirmat pentru AdPlayers, Silviu Ispas (foto), presedintele BRAT. Potrivit oficialului, asociatia si-a mai propus ca datele sa fie raportate integrat impreuna cu cifrele privind investitiile in publicitatea radio, cel mai tarziu in luna septebrie a acestui an.
BRAT monitorizeaza, de la inceputul acestui an, investitiile in publicitate din presa scrisa, primele rapoarte fiind cunsocute inca din luna ianuarie. Asociatia are in pregatire datele privind investitiile in piata online pentru luna mai a acestui an. Pana la jumatatea anului 2011, BRAT intentioneaza sa monitorizeze si investitiile in publicitatea Radio, incercand sa ofere astfel si date integrate de monitorizare a investitiilor in publicitate pentru cele trei medii monitorizate.
Intrebat ce ar putea sa aduca amanarea unui termen de lansare a unor rapoarte de monitorizare a publicitatii, Silviu Ispas este de parere ca orice decalare a termenului este vital atat pentru investitorii in comunicare, cat si pentru beneficiari. Spre exemplu, in cazul investitiilor in radio, aceasta ar putea duce chiar la pierderea unui an de raportare, cu siguranta o situatie de nedorit de catre niciun jucator din piata publicitatii, mai ales pentru posturile de radio.
Intre 110.000 -150.000 pentru monitorizarea integrata a publicitatii
Estimate la un buget cuprins intre 45-50.000 EUR pe an, pentru rapoartele de monitorizare de publicitate in presa scrisa, editorii publicatiilor nu platesc nimic, acestia din urma fiind parte in contributia de furnizare a datelor – actualizand bugetele investite in propriile publicatii, cifre care sunt incarcate in programele de raportare. Regiile de vanzari de publicitate beneficiaza de rapoartele de publicitate in presa scrisa in schimbul unei taxe de 3.000 EUR, iar agentiile pentru 4.000 EUR.
Rapoartele online au buget de aproximativ 60.000 euro pe an, costurile fiind impartite intre toti beneficiarii rapoartelor: agentii, regii si editori web. Pentru rapoartele privind publicitatea investita in radio, BRAT se afla inca in perioada de negocieri cu potentialii furnizori de date.
In functie de costurile la care se va ajunge la capatul acestor negocieri, intregul pret platit de piata de publicitate pentru integrarea rapoartelor de monitorizare a investitiilor in media Print, Online si Radio depasesc 110.000 EUR, si ar putea sa se apropie de 150.000 EUR.