Integrarea preparatelor vegane si raw vegane in alimentatia romanilor, din ce in ce mai populara
Marti, 21 Martie 2023

 

52% dintre rezidentii din mediul urban mare declara ca obisnuiesc sa consume preparate vegane sau raw vegane, intr-o masura semnificativ mai mica tinerii de pana in 24 de ani (35%).

AdPlayers. info

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research in parteneriat cu Rawdia, pionier si lider de piata in zona de restaurante care ofera exclusiv preparate vegane si raw vegane, si-a propus sa evalueze perceptiile, atitudinile si comportamentele romanilor cu privire la alimentatia vegana si raw vegana in contextul in care, conform celor mai recente statistici, piata produselor de acest tip este in continua expansiune.

Schimbarile sunt vizibile si observam ca au aparut din ce in ce mai multe restaurante cu meniu exclusiv vegan, dar si ca restaurantele clasice au inceput sa isi extinda foarte mult optiunile vegane si vegetariene. De asemenea, pe rafturile marilor magazine specialitatile vegetale sunt din ce in ce mai prezente si diversificate.

Premise si evolutii

Premisele studiului Reveal Marketing Reserch realizat la initiativa Rawdia se valideaza, gusturile consumatorilor romani fiind in continua schimbare. Asadar, 52% dintre rezidentii din mediul urban mare declara ca obisnuiesc sa consume preparate vegane sau raw vegane, intr-o masura semnificativ mai mica tinerii de pana in 24 de ani (35%).

In ceea ce priveste frecventa, cei mai multi obisnuiesc sa consume produse vegane de cateva ori pe saptamana (28%) sau o data pe saptamana (24%). Persoanele mature peste 55 ani consuma intr-o mai mare masura astfel de preparate de cateva ori pe saptamana, aceasta fiind si categoria de varsta cea mai inclinata sa posteasca (46% vs. 37% total esantion).

In aceeasi ordine de idei, un procent de 10% dintre respondenti consuma zilnic, in special cei cu varste cuprinse intre 35-44 ani (16%), iar generatia Z (18-24 ani) se diferentiaza ca fiind categoria de varsta care consuma cel mai rar produse vegane sau raw vegane, 54% dintre acestia declarand ca le consuma mai rar de o data pe saptamana (vs. 37% total esantion).

Tendinta de integrare

Comportamentele romanilor tind sa se indrepte catre o mai mare integrare a preparatelor vegane si raw vegane in alimentatia de zi cu zi.

Referitor la metodele de achizitionare a preparatelor vegane si raw-vegane, 42% prefera locatiile care ofera produse doar prin livrare la comanda, 36% prefera sa achizitioneze ingrediente vegane si sa gateasca acasa, iar 25% aleg restaurantele conventionale ce au in oferta o gama variata de astfel de produse.

Cele mai atente persoane la buget sunt categoriile de varsta extreme, atat tinerii intre 18-24 ani (54%) cat si persoanele mature de peste 55 ani (59%) preferand intr-o masura semnificativ mai mare sa isi pregateasca singuri preparatele vegane acasa (vs. 36% total esantion).

Masurand atitudinile fata de acest tip de preparate pe un orizont de timp mai indepartat, observam ca 36% dintre respondenti mentioneaza ca obisnuiesc sa consume si ca vor consuma preparate vegane in aceeasi masura ca pana acum, cei mai hotarati in a-si mentine actualul stil de viata fiind persoanele intre 35-44 ani (42%),

Interesati de o alimentatie sanatoasa

Persoanele care obisnuiesc sa consume preparate vegane sau raw vegane sunt interesati sa aiba o alimentatie sanatoasa

Indreptandu-ne atentia catre modul in care cei care obisnuiesc sa consume preparate vegane sau raw vegane se raporteaza la alimentatie, se poate observa un interes crescut fata de efectele pozitive ale unei diete sanatoase asupra organismului. Astfel, 39% declara ca prefera sa consume preparate vegane sau raw vegane pentru ca au ales o alimentatie sanatoasa ca stil de viata.

Alte aspecte cum ar fi pierderea in greutate, tinerea posturilor sau dezacordul cu practicile si metodele care stau la baza obtinerii carnii inregistreaza scoruri mai mici, de 37%.

Masurand diferite comportamente ale consumatorilor, aflam ca 36% dintre cei care obisnuiesc sa consume preparate vegane sau raw vegane prefera sa consume astfel de alimente in stare cruda sau pregatite cu un minim de tratament termic.

Cine este Rawdia?

Rawdia este restaurant si magazin vegan si raw-vegan lansat acum 12 ani in Bucuresti. Rawdia este considerat pionier si inovator in piata de produse vegane si raw vegane oferind in permanenta produse, preparate si specialitati sanatoase. Produsele si preparatele Rawdia sunt asistate si validate de medici nutritionisti si pot fi accesate prin servicii de abonament, restaurant si livrari la domiciliu.

Mai mult in Cercetare, Research, Restaurante


PUBLICITATE: