( AdPlayers.ro , Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )
Editori online si retele de vânzari online, alaturi de clienti, agentii si regii de publicitate au pus umarul la nasterea viitoarei eminente cenusii pe internet – biroul IAB România.
Prezent în mai toate tarile din lumea civilizata, Interactive Advertising Bureau (IAB) vegheaza la respectarea unor bune practici ale industriei interactive, participa activ la stabilirea standardelor din industrie, sau faciliteaza, celor interesati, cercetari de piata care ar urma sa contribuie activ la cresterea veniturilor din publicitate în domeniu si cresterea implicita a industriei respective.
Pâna la evenimentul nasterii oficiale prevazut pentru 23 noiembrie, a avut deja loc o întâlnire preliminara marti, când, o parte dintre cei care s-au aratat interesati de aderarea la noua structura s-au reunit deja pentru a bifa câteva puncte în vederea înfiintarii oficiale a asociatiei .
Ce face practic IAB?
Birourile IAB sunt locurile din care industria de profil porneste în cautarea cercetarilor de piata sau studiilor menite sa ia valul de ceata de pe audientele internetului sau de pe acela al consumului de publicitate în piata respectiva.
Printre standardele pentru care se lupta organizatiile IAB din fiecare tara se numara cele ale dimensiunilor de banere publicitare, recomandari privind dimensiunea fisierelor sau a actiunilor care au loc în baner, alte instrumente ale publicitatii cum ar fi pop-up, pop-under, overlayere, standarde privind contorizarea actiunilor în cadrul unei campanii, alte standarde si recomandari.
Ca obiective de cercetare, biroul local IAB ar urma sa fie vinovat de producerea si sustinerea de studii privind eficienta si puterea oferita de publicitatea online. Printre scopurile majore ale cercetarii online pot fi evidentiate cele privind date si analize începand cu universul utilizatorilor de internet si pâna la valoarea investitiei (la rate-card) în aceasta industrie, metode de masurare si evaluare a campaniilor online, indicatori privind ratele de click sau ratele de conversie (lead, action), actiuni de determinare a fraudei prin clickuri (actiuni umane sau ne-umane, intentionate sau nu).
Blogul, fondatorul IAB România
Initiativa nu a fost lipsita de probleme privind diplomatia sau tonul discutiilor colegiale, fie ele chiar si pe blog. Patimasii jucatorii online si frustrarile unor neîntelegeri trecute ale celor care-si disputa pozitiile de “întâi statatori” ai industriei online au lasat episoade întregi ale serialului înfiintarii IAB în zona discursului comic.
Momentele vesele în care cei care se acuza pe blog de actiuni ilegale pe internet s-au întrepatruns cu jurnalele online pline de bunavointa înfiintarii IAB. S-a ajuns chiar si la discutii despre faptul ca IAB nu ar fi tocmai în regula.
Aprinsele schimburi de replici pe bloguri au fost editate, taiate si iarasi reeditate, pentru ca cei implicati sa-si lamureasca fostele pozitii beligerante. Pentru ca lumea sa înteleaga cine si de unde a pornit, participantii si-au calcat pe inima si au lasat în ultima instanta pe bloguri inclusiv iesirile în decor ale bolizilor internetului, pentru a întelege mai bine disputele dar si încotro merge organizatia.
Desi unele bloguri pastreaza înca cicatrici ale neîntelegerilor în privinta organizarii si modului în care ar urma sa functioneze IAB România, prin transparenta oferita se poate spune ca blogul, acest nou canal de comunicare, este adevaratul autor al înfiintarii IAB România si probabil cea mai profitabila întâlnire profesionala a celor care pun umarul la înfiintarea biroului local.
Cea mai importanta întâlnire a industriei interactive
O zi usor trecuta cu vederea de specialistii din industrie, pâna la viitoarea întâlnire programata saptamâna viitoare, data de marti 14 noiembrie a fost probabil si cea mai importanta întâlnire a industriei de publicitate online din România.
Niciodata, pâna acum, nu a avut loc o întâlnire în industrie mai importanta cu intentia comuna ca cei prezenti sa aiba un scop împreuna, culmea, în cel mai framântat an al internetului românesc.
Printre cei care s-au întâlnit deja preliminar, pentru a discuta detaliile constituirii biroului local s-au numarat, marti 14 noiembrie, multe nume importante ale industriei interactive si de publicitate.
Participantii întâlnirii preliminare de marti, 14 noiembrie.Invitati de onoare:
Felix Tataru – Presedinte IAA Romania
Costin Juncu – Director executiv ARMA
Companii participante:
Active Soft – Mihai Paun
AdEvolution 2.0 – Val Voicu
ARBOmedia – Doru Panaitescu
Cable Direct – Florin Visenescu
Gemius Research – Roxana Precu
iMedia Network – Rachad El Jisr
Initiative Media – Anca Fieraru
Internet Corp – Mihai Seceleanu
LegalNet – Alin Popescu
Maximize Communications – Andreea Idriceanu
MediaCom – Cristina Sindila si Ioana Georgescu
Media Direction – Vlad Popa
MediaPro Interactiv – Orlando Nicoara
MindShare Media – Oana Petroff
NetBridge Invetsments – Cristian Petriceanu
New Media Agency – Alin Zainescu
ROM NET – Vlad Tocae
Selenis – Dragos Dehelan
Vodanet Media – Vlad Stan
Webstyler – Bogdan Nitu
White Image – Andrei Gheorghe
Zenith Media – Cristi Pârvan
Mai multe despre initiativa viitoarei asociatii IAB România pot fi gasite pe blogul organizatiei la http://iabromania.blogspot.com .