(AdPlayers, Iulian Toma)
IKEA investeste anual un buget de 2,5 Mil. EUR pe an in servicii de marketing si comunicare.
„La fel ca in fiecare an de la intrarea IKEA pe piata din Romania, bugetul de marketing a fost de 2,5 milioane euro, pentru anul de catalog IKEA 2011 (perioada 1 septembrie 2010 - 31 august 2011). Investim cea mai mare parte din buget in catalog (productie si distributie), suma fiind de 1,3 milioane de euro”. dupa cum a afirmat pentru AdPlayers Daniela Sargu, managerul de relatii publice al companiei de la Bucuresti.
Potrivit oficialului de comunicare, catalogul este principalul instrument de marketing folosit in toate tarile in care IKEA este prezenta, si se distribuie catre toate familiile care locuiesc in piata-tinta a magazinului, gratuit, o data pe an, in luna septembrie. ”Restul bugetului de marketing se aloca pentru creatie, media, proiecte neconventionale, relatii publice, proiecte de research etc, in procente variabile”, a mai spus oficialul.
Pentru servicii de creatie, Ikea lucreaza cu agentia de publicitate full-service Punct, iar agentie de media buying este Media Investment. O parte dintre proiecte punctuale de publicitate online sunt realizate cu sprijinul agentiei de webdesign Webtailors.
La capatul unui proces de selectie recent incheiat, investitorul in comunicare de origine suedeza a ales de curand si agentia The Practice care va gestiona contul de relatii publice, insa compania nu a dorit sa dezvaluie numele participantilor in pitch. „Este alegerea lor (agentiilor participante n.r.) daca vor comunica faptul ca au participat la licitatie pentru contul IKEA si dorinta noastra este sa le respectam alegerea”, a motivat Daniela Sargu.
„Dupa fiecare etapa, toate agentiile au primit si criteriile de selectie pe baza carora au fost alese sau nu pentru etapa urmatoare. La final licitatiei, au avut loc intalniri cu fiecare dintre acestea, in care le-am comunicat feedback-ul nostru pe solutiile propuse si unde, totodata, am primit si noi feedback din partea lor”.
Mai mult in Licitatii