Credit: Kubis Interactive
De la zahar, la faina, la ulei si pana la obiecte total neasteptate, in perioada electorala, partidele apeleaza la ce ne este deja cunoscut ca troc electoral. Pentru a contracara trocul electoral, Funky si Kubis au amenajat si o expozitie care poate fi vazuta pana pe 2 noiembrie la Nod makerspace din Bucuresti. De pe Splaiul Independentei 160.
AdPlayers. Info
Daca nu stiti cum se cumpara voturile, Funky Citizens si Kubis Interactive au pregatit o expozitie in toata regula cu o parte dintre cele folosite de-a lungul timpului in diverse judete din Romania. Toate inspirate din cazuri reale, toate reinterpretate de artisti.
De la zahar, la faina, la ulei si pana la obiecte total neasteptate, in perioada electorala, partidele apeleaza la ce ne este deja cunoscut ca troc electoral. Pentru a contracara trocul electoral, Funky si Kubis au amenajat si o expozitie care poate fi vazuta pana pe 2 noiembrie la Nod makerspace din Bucuresti. De pe Splaiul Independentei 160.
O initiativa cu un dublu rol: voluntarii de la Funky Citizens ii ajuta pe cei interesati sa se inscrie ca observatori intr-o locatie offline, iar un gift shop cu ilustratii pe diverse obiecte ale trocului ii ajuta sa stranga fonduri pentru o parte din cheltuielile observatorilor ( transport, mancare) din ziua alegerilor.
Ce spune Carina Toma (foto), Group Creative Director, Kubis Interactive despre initiativa Funky Citizens alaturi de agentia Kubis Interactive si mesajul proiectului VotNuTroc?
,,Trocul electoral exista, e real, nu e un mit, e mita. Este probabil cel mai des intalnit fenomen din campania electorala. Și ideea e ca nu-l putem opri, dar il putem contrabalansa cu un comportament civic corect. Iar proiectul VotNuTroc nu vine sa-i blameze pe oamenii care accepta trocul, ci sa-i atentioneze pe cei mai putin influentabili ca putem realmente face ceva. Ce? Sa fim observatori de vot. Pentru ca atat de fragil este votul pentru cei care si-l dau pentru un rezultat imediat, cum e o punga de zahar sau malai. Și asta te afecteaza si pe tine, cel care stii ca rezolvarea reala vine in ritmul pasilor pe care ii faci si tu ca cetatean. Pentru ca e dreptul tau. Pentru ca iti pasa. Pentru ca atunci cand tragi linie, iti dai o zi ca observator pentru alte 1825 ca cetatean al unei tari in care te-ai implicat. Și merita.”
,,Eu cred ca Romania nu poate fi reparata la nivel de sistem, dar cred tare ca poate fi reparata daca oamenii chiar incep sa participle la viata publica” adauga Stefan Chiritescu Head of Strategy Kubis Interactive. ,,Campania Votnutroc nu este o campanie despre cum poti participa in locul clasicei lamentari de pe margine. E o campanie care vrea sa vorbeasca cu bula noastra de oameni care mai mult vorbeste decat face.”
Tot legat de initiativa VotNuTroc, AdPlayers le-a adresat Carinei Toma si lui Stefan Chiritescu si intrebarile de mai jos:
AdPlayers: Cum v-a venit ideea VotNuTroc?
Carina Toma si Stefan Chiritescu / Kubis Intreactive:
In Kubis exista un numar mare de oameni care este implicat in diverse actiuni sociale, iar alegerile au fost mereu un subeict de discutie. Asa am ajuns la subiectul troc electoral care reapare la fiecare moment al alegerilor, iar Vlad a venit cu idea aceastei expozitii a trocului electoral.
De ce o expozitie? Pentru ca trocul este un subiect pe care asa zisa patura educata il ia in bascalie, uitand ca este de fapt un subiect greu. Am vrut sa aratam ce inseamna acest ignore social.
AdPlayers: Cum ati ajuns la idee?
Carina Toma si Stefan Chiritescu / Kubis Intreactive:
Simteam ca doar o expozitie nu e doar o mica parte dintr-o poveste, asa ca am mers la Funky Citizens sa le cerem parerea, iar ei, de fapt, ne-au dat obiectivul concret: o campanie de recrutare a observatorilor.
Ideea a fost sa opunem unui comportament electoral: trocul un comporatment civic: fii observator.
Mixul nostru a fost simplu si, sper, eu eficient. Am inceput cu un video manifest in care am invitat influenceri activi social si relevanti pentru bula noastra vorbareata, dar inactiva: Carmen Uscatu, Corina Bacanu, Shurubel, Omid, Elena Calistru, Mariciu.
De asemenea, am creat un site functional pentru campania de recrutare www.votnutroc.ro si am integrat in mixul de comunicare si expozitia initiala.
Expozitia care poate fi vazuta la Nod makerspace pana pe 2 noiembrie joaca un dublu rol: voluntarii de la Funky Citizens te ajuta sa te inscrii ca observator intr-o locatie offline, iar un gift shop cu ilustratii pe diverse obiecte ale trocului ne ajuta sa strangem bani pentru cheltuielile observatorilor ( transport, mancare) din ziua alegerilor.
Ilustratiile au fost donate de Dan Perjovschi, George Popa (curatorul expoztiei alaturi de Gabriela Petre), Diana Papuc, Cofetaria si Wanda Hutira.
Toate aceste elemente au fost promovate si amplificate in social media
AdPlayers: Ce va doriti la finalul proiectului?
Carina Toma si Stefan Chiritescu / Kubis Intreactive:
Sa strangem observatori. Cat mai multi. Cei mai multi.
Website aici: https://votnutroc.ro/
Echipa de proiect VotNuTroc
Funky Citizens:
Elena Calistru
Cosmin Pojoranu
Andrei Bulearca
Laura Burtan
Anabella Costache
Ion Mates
Alis Socea
Kubis:
Vlad Popovici- Managing Director
Alin Marghidanu- Creative Director
Carina Toma- Group Creative Director
Victor Firan- Art Director
Stefania Bercu - Strategic Planner
Stefan Chiritescu- Head of Strategy
Silviu Stefanescu- Front end developer
Paul Mustacescu- Back end developer
Cristina Rugina- Front end developer
Daniel Placinta- Chief Technology Officer
Vlad Iosipescu- Social Media Manager
Sebastian Luba- Head of Social Media
Matei Paspan- Head of Media Performance
Ionut Avadanei – DOP, editor
Marian Ciungu – Photographer
Oana Carcei – Logistics Manager
Claudiu Mihalache – Logistics Manager
Curatori:
George Popa / Gabriela Petre
Artisti Gift Shop:
Dan Perjovschi
Diana Papuc
Wanda Hutira
George Popa
Cofeteria
Dume de Mestecat
Influencer-i:
Carmen Uscatu
Elena Calistru
Corina Bacanu
Marian Ionescu
Georgiana Ionescu
Omid Ghannadi
Shurubel
Parteneri:
Avanpost
Nod makerspace