GroupM, lider pe segmentul de new business pe o piata locala cu 121 de licitatii active in 2020
Miercuri, 24 Martie 2021

 

GroupM isi pastreaza pozitia de lider pe segmentul de new business pe o piata locala cu 121 de licitatii active in 2020

OMvergence a publicat cel mai recent studiu global dedicat segmentului de new business pe piata de media, pentru anul 2020. Raportul reflecta realitatea competitiva si alerta din piata locala de media, cu un total al bugetelor licitate de 188 mil USD, valoare ce plaseaza piata din Romania pe locul 19 la nivel global. 

AdPlayers. info

GroupM isi pastreaza pozitia de lider pe segmentul de new business pe o piata locala cu 121 de licitatii active in 2020. OMvergence a publicat cel mai recent studiu global dedicat segmentului de new business pe piata de media, pentru anul 2020. Raportul reflecta realitatea competitiva si alerta din piata locala de media, cu un total al bugetelor licitate de 188 mil USD, valoare ce plaseaza piata din Romania pe locul 19 la nivel global. 

In 2020, la nivelul pietei locale, au avut loc 121 de licitatii. Categoriile cele mai pitchuite in 2020 au fost urmatoarele: pharma, care a dominat piata de media, cu cea mai mare cota dintre bugetele licitate, de 18%, urmata de retail si food cu 15% si, respectiv, 8%.

In acest peisaj complex si dificil, GroupM Romania a reusit performanta de a se clasa pe primul loc pe piata locala, prin retentii foarte valoroase si prin castigarea de noi parteneri care au decis sa aleaga solutiile de comunicare propuse de agentiile din grup.

Conform raportului, performanta de new business se ridica la 39 milioane USD in 2020, dintre care 25 de milioane USD reprezinta valoarea noilor linii de business castigate. GroupM isi mentine pozitia de lider si la nivel global, cu o performanta de 4.8 miliarde USD in 2020.

“Raportul COMvergence 2020 ne da acel boost de incredere ca 2021 va fi despre performanta la cele mai ridicate standarde si despre o competitie si mai puternica. Ne-am mobilizat fara precedent in 2020 si am reusit sa devenim lideri pe segmenul de new business, in conditii atat de grele. Legaturile deja existente cu clientii s-au consolidat, iar cele noi au pornit sub auspicii de incredere reala. Motivele acestui succes sunt nenumarate, dar as puncta doua dintre ele: seriozitate (in 2020 orice euro cheltuit sau licitat de un client a avut o valoare emotionala mult mai mare) si inovatie (lumea s-a schimbat mai repede decat eram obisnuiti, obiceiuri de consum care pareau de neclintit s-au modificat major si rapid, prin urmare solutiile de comunicare adaptabile schimbarii, pe care le-am propus clientilor, ne-au adus apreciere si recunoastere)” – Marian Petcu, Growth Lead GroupM

Conform expertilor GroupM, in ceea ce priveste cerintele oficiale ale pitchurilor, acestea nu au diferit foarte mult fata de anii precedenti. Insa, in spatele briefurilor, s-a simtit foarte multa nevoie, din partea clientilor, de previziuni cel putin pe termen mediu, ca o consecinta a climatului de nesiguranta din 2020. De asemenea, s-a remarcat o aplecare mai mare decat in alti ani catre cuantificare, masurare si urmarirea obiectivelor de comunicare, precum si nevoia de solutii cu adevarat relevante pentru  business.

GroupM este lider-ul global de management al investitiilor in media, care gestioneaza peste 60 miliarde USD in investitii anuale de media, prin intermediul agentiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX si Xaxis. Portofoliul GroupM include Data&Technology, Investitii si Servicii, toate unite sub umbrela noii ere media in care comunicarea aduce valoare adaugata omenirii. Prin eficientizarea beneficiilor de volum, compania inoveaza, se diferentiaza si genereaza valoare sustenabila pentru clientii din toata lumea.


PUBLICITATE: