Dupa Euromedia, Epa a preluat si compania de outdoor Beta Cons
Joi, 08 Septembrie 2005

( AdPlayers.ro ) Grupul austriac Epa a preluat compania de outdoor Beta Cons. Anuntul oficial a fost facut intr-un eveniment organizat ieri de gmp/MAP Romania. Achizitia  a fost facuta de catre Outdoor Akzent, parte a grupului Epa Holding si vine dupa preluarea, acum cateva luni, a pachetului majoritar de actiuni al firmei Euromedia

Investitie de 20 milioane EUR pentru 60% din piata

Investitia se ridica la peste 20 de milioane de euro si, potrivit Epa,  este un nou pas in actiunea de extindere in Europa Centrala si de Est dar si de consolidare a pozitiei sale pe piata de outdoor din Romania. Dupa Euromedia, Epa a preluat si compania de outdoor Beta Cons

Dr. Heinrich Schuster, Director Epa Holding.

“Odata cu investitia si achizitia ambelor companii, Epa a devenit numarul 1 pe piata romaneasca de outdoor, detinand o cota de piata de 60%” sustine Dr. Heinrich Schuster, Director Epa Holding.

Referindu-se la modalitatea de operare a companiilor preluate, Dr. Schuster a spus ca “Activitatea companiilor Euromedia si Beta Cons va ramane in continuare independenta.  Sub egida EPA se vor identifica si dezvolta concepte si solutii viabile, intr-o maniera sinergica.“

“Epa Holding este singurul grup austriac de publicitate outdoor prezent in proportie deciziva in spatiul central si est-european „ a  mai afirmat Dr. Heinrich Schuster.

Pasii expansiunii in Romania

Primul pas, in expansiunea sa in Romania a fost facut la inceputul anului cand, grupul a achizitionat prin Outdoor Akzent 85% din Euromedia. Potrivit reprezentantilor Epa,  decizia de a alege Euromedia s-a datorat faptului ca aceasta companie detine un portofoliu vast de produse – inclusiv pe mijloacele de transport in comun din Bucuresti si din tara. Cu o cota de piata de 50%, aceasta are peste 11.000 de suporturi, fiind unanim recunoscuta, spun ei, ca lider local de piata.

Oficialii Epa afirma ca preluarea in acest moment a Beta Cons, bine pozitionata pe piata romaneasca, in special in domeniul backlight-urilor, conduce la completarea perfecta a intregului portofoliu de produse a grupului, atat din punct de vedere cantitativ cat si calitativ.

Cunoscut pe plan international pentru calitatea sa de specialist in Europa Centrala si de Est, prin intrarea pe piata romaneasca, Epa Holding spera ca va determina o  optimizare a ofertei de publicitate outdoor din Romania, conform standardelor occidentale de calitate.

„Know how-ul global in domeniul publicitatii outdoor adus de catre grup, impreuna cu forta pe piata la nivel local detinuta de ele, urmeaza sa confere ambelor companii de publicitate outdoor, care vor dunctiona sub umbrela epa!, statutul de specialisti in domeniu, a caror misiune declarata este asigurarea calitatii. “ afirma Schuster.

Oficialul epa! considera ca astfel, atat clientii internationali cat si locali pot sa profite de transferul de Know how, precum si de sinergiile create intre companiile din cadrul grupului Epa.

Euromedia – 10 milioane USD in 2004

Euromedia este cea mai mare companie de outdoor din Romania cu o retea dezvoltata in peste 60 de orase, drumuri nationale, litoral si statiuni montane. Infiintata in anul 1992, compania detine un amplu portofoliu de produse: panouri, mobilier stradal, panouri derulabile, locatii atipice (mesh, PVC, etc), suporturi publicitare in interiorul si exteriorul statiilor de metrou, suprafete de afisaj pe mijloacele de transport in comun, panouri directionale,etc. Euromedia ofera suprafete de expunere prin mai mult de 10.000 de suporturi. In anul 2004 compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 10 milioane de USD.

Oferind solutii de cercetare cantitativa si demografica, Euromedia este, potrivit companiei,  lider in procesul de standardizare a sistemului romanesc de evaluare a publicitatii outdoor.

Euromedia lucreaza pentru agentii de publicitate cum sunt:  Graffiti / BBDO, Media Direction, BV McCann Erickson, Leo Burnett, Starcom Media, Saatchi& Saatchi, Zenith Media; Grey, Mediacom, Young & Rubicam, Team Advertising, Focus Publicis, Optimedia, Tempo Advertising; Lowe & Partners, Initiative Media; Media Insight; Media Investment Communication; Carat Romania; Mindshare Media; Notorious; Poster Publicity Ro.; Tempo Advertising; DDB Buc uresti, Vitrina Felix Media; Scala J. W. Thompson.

Printre clientii si marcile Euromedia se numara British American Tobacco, Philip Morris, Japan Tobacco, Brau Union, SAB-Miller, Interbrew, Romtelecom, Mobil Rom, Mobifon, Dacia, Peugeot, Fiat, Opel, Ford, Daewoo, Samsung, Minolta, Osram, Nestle, Kraft Foods, Unilever, Procter & Gamble, Elite, McDonald’s, European Drinks, Coca Cola, Quadrant/ Pepsi; Cora, Carrefour, BricoStore, BCR Asigurari; Banca Comerciala "Ion Tiriac“; Trust Motors; Orange Romania; Praktiker Romania; Altex Impex; Metro Cash & Carry Ro; Panasonic Romania; Sensiblu.

Beta Cons – 1,6 milioane USD in 2004

Beta Cons a fost infiintata in anul 1998. Prin licitatie organizata de Primaria Municipiului Bucuresti, compania a castigat in 1999 locatii pe domeniul public pentru panouri publicitare tip backlit si citylight.

Beta Cons detine in portofoliul sau produse de top, localizate atat in Bucuresti cat si in principalele orase din tara.  Panourile Beta Cons sunt localizate in exclusivitate pe domeniul public, in principalele zone comerciale si de trafic. Din portofoliul companiei fac parte: Panourile tip BACKLIT si Panourile tip CITYLIGHT. In anul 2004 compania a inregistrat o cifra de afaceri depeste 1,6 milioane de USD

Beta Cons lucreaza atat cu clienti directi cat si cu agentii incercand sa deserveasca cel mai bine nevoile acestora. Printre agentiile cu care compania lucreaza in prezent se numara: McCann Erickson, Grey Worldwide Romania, Initiative Media, Ken’du, Media Direction, MindShare Media, DDB Bucharest, Starcom Media, Ubit Studio, Violet Advertising, Way media si Zenith Media

Printre campaniile derulate prin Beta Cons se numara cele ale BAT, Nokia, Zapp, HBO, IPSO, Renault, Alpha Bank, JTI, Philip Morris, Conex, Nescafe, Allianz, Wrigley’s, Avon, Perfetti, Sony, Antares, DHL, SunSilk, Jacobs, Rama, TinaR, , Astra, Automobile Bavaria, Avia Motors, Daewoo Bank, Eurom Bank, City Center, Innova, Badsi - Nissan, Orality, Romcar, Unirea, Vaillant, Wettpunkt, Tofan Sama Services, MontBlanc, Cubrit, Policolor.

(Irina Toma, Iulian Toma)


PUBLICITATE: