(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
“Hai sa zicem ca nu am plecat de la Arbo (media n.r.) ci m-am îndreptat catre o oportunitate de a schimba, în primul rând, perspectiva. Acum voi face totul dintr-o perspectiva multimedia, lucru pe care la Arbomedia nu îl puteam face pentru ca acolo exista doar departament de internet”, a raspuns, pentru AdPlayers, Doru Panaitescu, întrebat de ce a parasit Arbomedia, pentru Initiative.
“Al doilea motiv ar fi ca eu am lucrat la Client, unde am fost 5 ani director de marketing la Astral si Dnt înainte de achizitie) si cumva ma întorc la prima mea vocatie, ca sa zic asa, aceea de a face internet marketing de pe partea clientului”, a subliniat el.
New Media la Initiative
Doru Panaitescu confirma astfel, pentru AdPlayers, plecarea lui din pozitia de Online Sales Director de la Arbomedia, de la 1 ianurie 2007, pentru a coordona noul departament de New Media de la Initiative, una din agentiile de media din grupul Lowe România.
“Ma voi ocupa de tot ce înseamna New Media, un termen mai larg”, dupa cum spune Panaitescu, „care nu va însemna numai Interactive sau Digital”. „Este un departament pe care o sa-l formez”, sustine Panaitescu, “a carei activitate o s-o conduc si care va începe deocamdata doar cu mine urmând ca acesta sa evolueze ulterior”.
„O sa ma ocup de tot ce înseamna publicitate interactiva, internet, sms, alte tehnologii mobile, bluetooth si alte medii care încep sa creasca si pâna la tot ce înseamna publicitate neconventionala, nu neaparat digitala, dar care are interferente în zona interactiva: de exemplu indoor”, a mai afirmat el.
Initiative: 3,5 –4% New media
Întrebat daca stie ce bugete pe New Media a avut pâna acum Initiative, pâna acum, Panaitescu a spus ca undeva în jur de 3.5-4% din volumul total de media. Ca volum anual, Panaitescu a refuzat sa dea o cifra exacta spunând ca nu este autorizat sa faca acest lucru.
Vorbind însa despre ordinul de marime, “ca idee pot sa spun ca este un business de sute de mii de euro care va deveni tot mai important, în urmatorii ani si este o miza pe care eu ca si cumparator de media o sa am datoria sa o propun clientilor, pe de o parte, iar pe de alta parte nu neaparat sa trag din alte medii pentru ca nu este neaparat o concurenta, ci pentru ca va fi o presiune la clien-i pentru care ar trebui sa fim pregatiti”.
Întrebat de catre AdPlayers unde vede zona de New Media Multimedia pe care o coordoneaza la Initiative, Doru Panaitescu a declarat ca, “în urmatorii 5 ani ea se va situa undeva la peste 10% din totalul cheltuielilor de publicitate”.
La Arbomedia am încercat altceva decât publicitate online clasica, adica proiecte complexe crossmedia între presa locala si internet, între ghiduri si internet, Tv si internet. Aici vom putea sa mixam mult mai multe medii digitale cu alte medii clasice pe care Initiative le stapâneste foarte bine”
Se schimba Consiliul Director IAB România?
Despre pozitia sa în Consiliul Director al IAB, Doru Panaitescu fiind ales si în consiliul Director al organizatiei, fostul sef al departamentului de Internet spune cu siguranta ca nou reprezentant ARBOmedia va fi Calin Rotarus, fostul sef al departamentului de Interactive promovat sef de vânzari la regia de vânzari.
Una din deciziile IAB România viitoare pare sa fie legata inclusiv de Panaitescu. Fostul reprezentant ARBOmedia a fost ales în Consiliul Director IAB în urma votului adunarii generale, vot care ar putea fi reluatz odata cu plecarea lui Panaitescu de la ARBOmedia, regia pierzând probabil pozitia în Consiliul Director aleasa prin votarea unor persoane în Adunarea Generala.
Potrivit unor surse IAB, organizatia nu a luat nicio hotarâre în acest sens, urmând ca o într-o întâlnirea a Consiliului Director care urmeaza sa aiba loc asta seara (marti, 19 decembrie) sa fie luata si aceasta hotarâre.
Panaitescu a declarat pentru AdPlayers ca în urma unei discutii pe care a avut-o cu oficialii Initiative, acestia ar fi fost încântati ca el sa reprezinte interesele agentiei de media în tot ceea ce înseamna reuniuni ale industriei de profil, inclusiv IAB. Reprezentantul Initiative de pâna acum la IAB era chiar seful companiei - Octav Popescu.
AdPlayersFile | Media , Initiative Romania
Initiative România (www.initiativemedia.ro ) este afiliata retelei internationale Initiative Worldwide si este activa pe piata de media româneasca de 12 ani. Condusa de Octav Popescu, agentia face parte din grupul Lowe România al carui presedinte este Veronica Savanciuc.
Potrivit unei comunicari recente a companiei de media, portofoliul Initiative România include clienti precum Orange România, Johnson&Johnson, Raiffeisen Group, MOL România, Pernod Ricard, GlaxoSmithKline, Berlin-Chemie, Continental, Beres, Reinert, Power Horse, Porsche, Sarantis, Sony Ericsson.