Divort de 500.000 eur pe an. Andras Kovacs incheie "love story-ul" Sapte Seri cu Midas Media.
Luni, 06 Februarie 2012


(Adplayers. Iulian Toma ) Contactat de catre adplayers, Andras Kovacs (foto), directorul Sapte Nopti, editorul publicatiei Sapte Seri, a afirmat pentru adplayers ca datele din controalele BRAT nu reflecta situatia distributiei reale a publicatiilor.

„Reprezentantii BRAT vin si pleaca iar la tipografie se lucreaza 24h din 24, de la tipar la capsare sau livrare care iau reviste la 5 dimineata spre exemplu cand niciun reprezentant BRAT nu este in tipografie decat daca bea cafea si doarme in tipografie toata noaptea. Ca sa nu mai vorbim ca poate fi chiar o piedica in desfasurarea activitatilor din tipar”, spune Kovacs.

Cifre verificate la sange. Milioane de euro listate pe bursa

In bordul de conducere a unor afaceri de cateva milioane de euro pe an parte din companii Est Media Group sau publicatii similare in Ungaria (Pesti Est, Exit Magazin), Romania (Sapte Seri) si Bulgaria (Programme), managerul Sapte Seri sustine ca "poate pune oricand la dispozitia celor interesati cifre incepand de la facturile tipografiei, pana la avizele de expeditie in piata a publicatiilor care nu au putut astepta controalele BRAT ca sa plece pe piata".

Din a doua parte a anului trecut firma pe care o conduce este detinuta de o companie listata pe bursa, inca un motiv pentru care nu si-ar permite sa declare in comenzi "cifre pe care investitorul nu le poate regasi in contabilitate sau in avize de expeditie catre locatiile de distributie".

Kovacs a afirmat pentru adplayers ca un numar de revista Sapte Seri se tipareste, capseaza si se expediaza din tipografie timp de 2 zile, in care se lucrreaza mai multe editii locale. Si pentru care l-au interesat in primul rand nu cifrele din controalele BRAT ci doar tiparul si distributia la timp a revistei,  managerul spune ca pentru acest tip de publicatiei, in care expeditia se face pe parcursul mai multor zile, este greu de crezut ca un control BRAT poate contine verificari efectuate ziua la ora 10, sau dimineata la ora 5.

Distributie „timp liber” – minim 2-3 zile

Potrivit sefului Sapte Seri, tipul de distributie pentriu o publicatie gratuita implica expeditia acesteia in valuri incepand uneori din ziua de joi si chiar in zilele de weekend in functie de monitorizarile efectuate de distribuitori la nivelul locatiilor in care publicatia isi improspateaza stocul pe parcursul a 3-4 zile.

"Aceasta cafenea in care ne aflam acum, putea fi altfel intr-un alt weekend", spune Kovacs despre o locatie in care a invitat adplayers pentru a-si justifica pe viu distributia publicatiei. „Sunt locuri unde pot fiu distribuite 5-6 pachete de reviste (250-300 exemplare), dar sunt situatii in care se pot distribui timp de 4 zile pana la 400-500 de reviste pe locatie. In timp ce exista locuri pe care le acoperim si cu cateva zeci de exemplare, in mall-urile sunt situatii in care pot inghiti si intre 3.000 si 5.000 de reviste la o singura distributie”.

Managerul Sapte Seri se bucura ca in aceste zile piata de publicitate vorbeste despre tirajele publicatiilor de timp liber intr-o perioada in care este mai preocupat de vanzarile de publicitate nu numai prin dezbaterea cifrelor de tiraj ci si a audientei SNA oferite de BRAT, a carei activitate a sustinut-o incepand de la lansarea publicatiei in 1998. 

"Membru fondator al BRAT, Șapte Seri este singura publicatie gratuita care beneficiaza atat de date de audit al tirajului, cat si de date de audienta furnizate de SNA – Studiul National de Audienta, in mod continuu, inca de la introducerea acestuia. Șapte Seri a sustinut in permanenta si va sustine in continuare activitatea BRAT si SNA, pe care le considera indispensabile pentru functionarea corecta a pietei de media din Romania", sustine reprezentantul publicatiei.

Love Story cu divort de 500.000 EUR. Sapte Seri a renuntat la Midas Media. Nu si Midas Media.

Love Story-ul dintre Sapte Seri cu regia Midas Media pare sa se incheie pe piata de publicitate. Divortul publicatiei pentru timp liber de regia de vanzari ruleaza pe ecranele agentiilor de publicitate din 30 ianuarie.

"In data de 30 ianuarie 2012, publicatia Șapte Seri a trimis catre Midas Media o notificare oficiala de reziliere a contractului de reprezentare in vanzarea de spatiu publicitar; Reprezentantii Midas Media au refuzat primirea acestei notificari;  Prin urmare, in data de 1 februarie, Șapte Seri a fost fortata sa retrimita aceasta notificare prin intermediul unui executor judecatoresc; In 3 februarie, prin curier, Șapte Seri primeste de la Midas Media o notificare – raspuns la cea trimisa de Șapte Seri – de RESPINGERE a rezilierii contractului de reprezentare in vanzare spatiu publicitar.

Potrivit lui Kovacs, in timp ce Midas RESPINGE rezilierea contractului ceruta de Șapte Seri, regia care a administrat publicitatea in 2011 nu face nicio referire la "probleme" privind rezultatul controalelor la tipografii, date pe care ar fi trebuit sa le cunoasca si Silviu Ispas, nu numai in calitatea de presedinte BRAT, ci si fondator al regiei Midas Media ce reprezenta anul trecut publicatia pe piata de publicitate.

Managerul Sapte Seri spune ca in dubla postura in care se afla, de presedinte BRAT si fondator al Midas Media, Silviu Ispas ar trebui sa aduca nu numai comentarii in media pe tema controalelor ci sa verifice si cu editorii, clienti ai regiei pe care o conduce, modul in care aceste controale din tipografii reflecta situatia reala din teren.

Legat de motivele rezilierii contractului de reprezentare Midas Media a revistei, Kovacs spune ca a faccut acest lucru pentru optimizarea vanzarilor si a termenelor de plata care pot deveni o problema pentru o publicatie ce tipareste de zeci de mii de euro pe luna. „Nu putem astepta 100.000 de euro 3 luni cat timp tiparim revista la valori cuprinse intre 30.000 si 50.000 de euro pe luna”!

Intrebat de adplayers la cat se ridica business-ul din publicitate ale periodicului de timp liber, Kovacs spune ca veniturile din publicitate atrase de Sapte Seri sunt de aproximativ 1,1 Mil. Eur pe an, volum din care regia Midas Media a atras mai putin de jumatate.

Mai mult in Media


PUBLICITATE: