„Hobbitul: Batalia celor cinci ostiri” – filmul anului 2014 a inregistrat vanzari de aproape 1 Milion USD si cel mai mare succes de box office romanesc din toate timpurile, a afirmat pentru adplayers Raluca Zamfir (foto, dreapta) managerul agentiei de relatii publice si comunicare RanEvents PR Agency. Lansat la sfarsitul lunii decembrie 2014, „Hobbitul: Batalia celor cinci ostiri” a avut peste 148.000 de spectatori in weekend-ul premierei si incasari de peste 869.000 de dolari.
Productia a inregistrat, astfel, o multipla reusita in box office-ul romanesc: cel mai bun opening weekend din Romania din toate timpurile, cel mai bun opening weekend din 2014 si cel mai bun opening weekend din seria „Hobbitul”. Filmul este distribuit de Forum Film Romania si a avut premiera pe 19 decembrie 2014, fiind proiectat in format 3D si IMAX 3D.
Andreea Zidaru, Marketing Director Forum Film Romania, explica si rolul comunicarii in succesul productiei :
“Tema campaniei pentru „Hobbitul: Batalia celor cinci ostiri” a pornit chiar de la titlul filmului, insa cele cinci „ostiri” folosite in campania de promovare (TV, radio, print, online si outdoor) au „luptat” impreuna, intr-un mix puternic care a contribuit la succesul inregistrat de film in tara noastra.Alaturi de toate aceste instrumente, PR-ul a fost asemeni vrajitorului Gandalf, care incheaga lucrurile si accentueaza comunicarea cand si unde trebuie. In acest lucru consta si „vraja” – oricine are la indemana instrumentele de comunicare si promovare, insa modul in care acestea sunt folosite, dozate si combinate este cel care face diferenta".
Cu peste 15 ani de comunicare, Raluca Zamfir, managerul Ran Events subliniaza seriozitatea jobului de comunicare a productiilor cinematografice care poate genera un business de 1 Milion de USD pe weekend:
“Activitatea de promovare a unui film este complexa – parteneriate media si nu numai, relatii cu presa si bloggerii, proiecte speciale online si offline, concursuri, implicarea vedetelor, workshop-uri, evenimente, lansari. In general folosim un mix de instrumente in strategia noastra, dar punem accent pe relatiile cu presa, influentatorii si bloggerii”.
Canale de comunicare? “ Ai nevoie de mijloace prin care informatia ta sa ajunga la public rapid si eficient. Si toate acestea noi le facem avand doza zilnica de creativitate, combinata cu o lista media & KOL foarte bine pusa la punct. Meseria noastra este aceea de a imagina scenarii, proiecte, povesti despre branduri si de a le impartasi creativ si eficient publicului”
Mai aproape de reteta comunicarii Hobbitului, Patricia Mihail, PR Director la RAN Events a dat din “bucatarie” si alte“ingrediente”
“Pentru ultima parte din trilogia „Hobbitul”, dincolo de avanpremiera „clasica”, unde concertul special sustinut de formatia Dekadens a creat atmosfera potrivita pentru patrunderea in lumea fantastica a filmului, cu o saptamana inainte am creat un eveniment special, mai... altfel. In vreme ce pretutindeni incepusera petrecerile de Craciun, noi am organizat „Hobbit Party”. A fost modul nostru de a le multumi prietenilor si colaboratorilor Forum Film Romania pentru sprijinul si implicarea de-a lungul intregului an, precum si de a ne lua cu totii ramas bun cum se cuvine de la povestea lui Bilbo Baggins, Gandalf vrajitorul si a taramului Pamantului de Mijloc, imaginata de J.R.R. Tolkien si care a capatat noi dimensiuni in viziunea regizorului si producatorului Peter Jackson".
Alte productii cinema de sute de mii de euro in primul weekend :
335.000 de USD in primul weekend - Jocurile Foamei – Revolta partea I
Distribuita de aceeasi casa, productia „Jocurile foamei: Revolta – partea 1”, cel de-al treilea din bine-cunoscuta serie „Jocurile foamei/Hunger Games”, a debutat pe primul loc in box-office-ul romanesc, avand peste 66.000 de spectatori in primul weekend de la lansare si incasari de peste 335.000 de dolari.
Franciza cinematografica „Jocurile foamei” – ecranizata dupa romanele cu acelasi nume scrise de Suzanne Collins – este produsa de studiourile Lionsgate, distribuitorul sau in tara noastra fiind Forum Film Romania. Filmul a avut premiera pe 21 noiembrie 2014.
Angelina Jolie - 300.000 USD in primul weekend
Productia Disney „Maleficent” – filmul numarul 1 in lume in primul weekend de la lansare, avand-o in rolul principal pe actrita Angelina Jolie, a reusit un debut spectaculos. In primul weekend, filmul a avut incasari internationale de 70 de milioane de dolari. In Romania, filmul a fost vizionat in primul weekendul premierei de aproape 50.000 de spectatori, obtinind incasari de peste 300.000 de dolari.
„Maleficent” este si filmul cu cel mai bun debut de box-office in America de Nord din intreaga cariera a actritei Angelina Jolie. Alaturi de Angelina Jolie, in film joaca si trei dintre copiii actritei: Vivienne Jolie-Pitt, in varsta de 5 ani, o interpreteaza pe printesa Aurora copil, iar Pax si Zahara apar in scene cameo.
Artista americana Lana Del Ray apare pe coloana sonora a filmului, reinterpretand clasica si bine-cunoscuta melodie „Once Upon a Dream” din filmul de animatie Disney „Frumoasa adormita”. Filmul a avut premiera pe 30 mai 2014, fiind proiectat in format 3D si IMAX 3D.
Mai mult in Studiu de Caz, PR