Mai 2008. Cosmote la Bold Ogilvy si Mindshare
Operatorul de telefonie mobila Cosmote alege agentia Bold Ogilvy Atena, in urma unei licitatii regionale desfasurate in Grecia. In urma procesului de selectie desfasurat pentru mai multe tari, printre care si Romania, Mindshare Media este desemnata de Bold Ogilvy partenerul local al operatorului de telefonie mobila pe piata autohtona.
In urma miscarii, contul de media migreaza pe piata romaneasca de la agentia United Media (Ashley Worldgroup) la Mindshare Romania (WPP). Daca in 2009, potrivit unor surse apropiate United Media, agentia de media din grupul Ashley a preferat sa aleaga drumul direct al furnizorilor, in cursul anului 2008 compania de media se aproviziona prin The Media Partnership - un pool de media format de Zoltan Szigeti impreuna cu agentiile Media Investment si House of Media, din cadrul The Group.
Mai 2009. Cosmote la Media Investment
Potrivit unor surse din piata de media, Cosmote instiinteaza Mindshare la inceputul lunii mai ca urmeaza sa organizeze un proces de selectie de media la care va invita mai multe companii de media. Reprezentantii de comunicare Cosmote au confirmat ulterior pentru AdPlayers miscarea contului de telefonie mobila din portofoliul Mindshare in portofoliul Media Investment, in urma unui proces de selectie la care au participat mai multe agentii.
Contactat de catre AdPlayers pentru detalii, unul dintre oficialii de marketing ai Cosmote a declinat invitatia de a dezvalui detalii privind desfasurarea procesul de selectie, lasand doar confirmarea oficiala anterior primita de la directoarea de comunicare a companiei. Agentiile participante, criteriile de selectie si, probabil un amanunt la fel de important, timpul foarte scurt in care a avut loc procesul de selectie – toate acestea au ramas semne de intrebare la care probabil numai reprezentantii Cosmote au un raspuns. Din pacate, unul care se lasa inca asteptat la ora publicarii prezentului material (10 iunie ). Compania nu a considerat necesara o comunicare oficiala privind incheierea colaborarii cu fosta agentie de media, procesul de selectie si alegerea noului partener care va administra serviciile de media Cosmote.
2 saptamani fara licitatie, pentru un buget de 15-20 Mil. EUR
Surse din piata de media spun ca din momentul instiintarii Mindshare si pana in momentul desemnarii castigatorului, agentia Media Investment, au trecut doar doua saptamani. Ori acest interval de timp permitea doar un proces de selectie in baza unei prezentari de credential, fara ca ca acesta sa insemne o licitatie de anvergura necesara evaluarii complexe a serviciilor de media si prezentarii unor solutii deloc usoare impuse de un astfel de cont de comunicare.
Asadar o selectie care lasa serioase semne de intrebare pentru complexitatea unui buget de telecomunicatii de o asemenea anvergura. De regula un astfel de proces de selectie presupune nu de putine ori resurse si expertize suplimentare cum ar fi un consultant de media desemnat pentru organizarea unui pitch de media. Indiferent de modul in care se alege o noua agentie de media, doua saptamani presupune o viteza de lucru care pune serioase semne de intrebare privind evaluarea ofertei, chiar si pentru un cont de 1 Mil. EUR pe an. Este limpede ce-ar trebui sa se intample pentru 15- 20 Mil. EUR pe an, buget la care este evaluat, potrivit unor surse AdPlayers din piata de media, intreg volumul de media Cosmote, alaturi de Gemanos si Internity.
Bold Ogilvy, Perdantul de la Atena; Media Investment - castigatorul de la Bucuresti
Dat fiind faptul ca Mindshare ar fi avut o relatie cu Bold Ogilvy mai aduce in discutie un perdant. Perdantul de facto al contului de media nu este nici macar asa cum se vede la o evaluare superficiala pe piata romaneasca, agentia Mindshare Bucuresti, ci Bold Ogilvy Atena titlularul de cont. O pierdere cel putin discutabila in situatia in care Ogilvy se pare ca a continuat colaborarea in regiune cu Cosmote, mai putin in Romania.
Exista asadar doua intrebari care vin aproape firesc in urma unei licitatii regionale desfasurate in 2008: a renuntat pur si simplu Bold Ogilvy la Cosmote, la doar un an pe piata romaneasca, lasand agentia Media Investment sa semneze cu Cosmote Romania la cererea clientului local? Sau agentia Ogilvy de la Atena a a renuntat la contul pe Romania de la Cosmote Atena, lasand cadou contul agentiei Media Investment, parte din The Group fara o licitatie?
Actualizare: 11 iunie, 10:00.
Cosmote cu Media Investment, prin Bold Ogilvy?
Surse din piata de media sustin ca un alt scenariu ar fi ca Bold Ogilvy Atena nici sa nu fi pierdut clientul, ci sa fie doar unul din cei trei jucatori ai mutarii, alaturi de Cosmote si Media Investment. Agentia din Grecia ar putea fi si in continuare titularul de cont si respectiv contractantul direct al bugetului de media pe Romania, insa de aceasta data in alte conditii. Prin Media Investment. Clientul ar fi fost totusi actorul principal care si-ar fi dorit, si in final obtinut, schimbarea agentiei doar pentru o piata locala, insa nu neaparat si la nivel regional.
Atat timp cat detaliile modului in care s-a facut selectia si contractarea contului de la Bucuresti se lasa asteptate, ne putem imagina si un ultim scenariu. Cosmote Romania ar putea lucra cu Media Investment, prin Cosmote Grecia si Bold Ogilvy, fara sa deranjeze decizia regionala luata in urma cu un an.
Sa fi semnat Bold Ogilvy cu Media Investment condusa de Zoltan Szigeti - fostul sef al agentiei Ogilvy de la Bucuresti pana in 2004? Raspunsul se lasa asteptat.