De unde vine audienta? 14 canale media masurate pe hartie, site web, facebook si aplicatie de mobil.
Luni, 18 Iulie 2016
De unde vine audienta? 14 canale media masurate pe hartie, site web, Facebook si aplicatie de mobil.

adplayers. info

Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) a comunicat de curand, pentru 14 produse media, primele rezultate de audienta globala corespunzatoare intregii populatii a Romaniei (14 – 74 ani). 

Rezultatele de audienta au fost obtinute prin masurarea integrata a audientei unei marci media pe toate canalele pe care aceasta isi distribuie continutul: presa scrisa, site web, pagina de Facebook si aplicatie demobil. Pentru prima data rezultatele de audienta globale sunt disponibile si pentru populatia din mediul rural, livrarile anterioare limitandu-se la mediul urban.

Editorii celor 14 produse media isi pot cunoaste astfel in totalitate publicul, indiferent de canalul prin care acesta a accesat/ consumat continutul sau, obtinand informatii despre duplicarea intre publicul comun de pe doua sau mai multe canale, precum si despre notorietatea respectivului produs media.

Daca pana in prezent informatiile referitoare la audienta unui produs media scris erau obtinute separat pe cele doua canale importante de difuzare: audienta produsului tiparit si audienta produsului online, in prezent cele 14 produse media ce au decis sa realizeze aceasta masurare integrat in cadrul BRAT, vor putea obtine informatii la nivelul marcii, a continutului produsului media, indiferent de canalul pe care acesta a ajuns la publicul sau.

Cu mici diferente intre produse media reviste si ziare, in media, 73% din audienta unui produs media provine din mediul urban si 27% din mediul rural.

Distributia audientei globale dupa mediul de provenienta

Audienta la nivel National ( mii persoane, % Urban, %  Rural)

Primele 3 produse media cele mai cunoscute, ating un nivel de notorietate de peste 90% din populatia de la orase si de peste 80% din populatia de la sate.

Mai mult despre BRAT si SNA

BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor). Masuratorile si monitorizarile BRAT sunt independente si transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii sai in concordanta cu normele internationale. BRAT pune la dispozitia pietei de media si de publicitate indicatorii de performanta obtinuti in urma auditului si a studiilor realizate.De aceea, rapoartele BRAT reprezinta reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implica industria media.

Studiul National de Audientac (SNA) furnizeaza rezultate de audienta pentru presa scrisa din Romania si reprezinta pentru piata de media si publicitate sursa unica a informatiilor referitoare la performantele presei scrise utilizate in tranzactionarea spatiului publicitar.

Lansat in urma cu doisprezece ani, SNA masoara in prezent aproximativ 70 de titluri si are peste 50 de beneficiari: editori, clienti, agentii de publicitate. Studiul este realizat pentru populatia rezidenta din Romania cu varsta intre 14-74 ani (15.539.399 persoane conform INSSE – 1 ianuarie 2014). Acesta este realizat pe baza unui esantion reprezentativ de 21.141 persoane, cu o marja de eroare maxima de +/- 0.67%, la 95% interval de incredere. Studiul a fost realizat in perioada noiembrie 2014 – mai 2016, in parteneriat cu 3 companii de cercetare: GfK Romania, CCSAS si Metro Media Transilvania.

 Mai mult in Media, Presa Scrisa


PUBLICITATE: