Neo-ruralii sunt noua generatie de adepti urbani ai relocarii la sat sau oras mai mic, fenomen care ia avans fata de migrarea inversa spre marile orase
AdPlayers. Info
Vopsesti usor cu SPOR continua cu o noua provocare – De la inceput cu SPOR!, campanie de cercetare, documentare si informare a fenomenului de relocare de la oras la sat, anunta compania.
Un nou inceput
,,Povestile care ne definesc sunt cele construite cu pasiune, iar cele mai multe dintre ele se scriu intre peretii caselor noastre. Ultimii ani ne-au aratat cum viata se schimba, iar Policolor S.A. si SPOR urmaresc cu atentie dorintele romanilor, pentru a ramane partenerul de incredere alaturi de care sa-si scrie povestile proprii, fie la oras sau la sat.” spun initiatorii campaniei.
Elena Curelaru, directorul de Marketing si Comunicare al Policolor S.A. : „Fenomenul mutarii de la oras la sat si neo-ruralii - adeptii relocarii - fac parte din realitatea noastra si pot fi cheia pentru a determina romanii sa ramana in tara lor si sa-si scrie aici istoriile personale, cu parteneri de constructie pe care se pot baza pentru multi ani de aici inainte, asa cum este SPOR.”
,,Studiul pe care il realizam alaturi de D&D Research reprezinta o importanta si necesara radiografie a Romaniei de azi, ca sa intelegem acum ce putem face pentru un viitor mai bun, asa cum ni-l imaginam de fiecare data cand le propunem clientilor nostri produsele SPOR si Policolor. De aici si sustinerea unei campanii care isi propune sa afle motivele celor care s-au relocat, sa deruleze primul studiu de piata reprezentativ, dedicat fenomenului social al migratiei interne si sa contribuie cu materialele necesare - vopsea lavabila de interior si exterior, lacuri si emaiuluri pentru lemn, piatra si metal - la finalizarea multor proiecte aflate in derulare acum”.
Migram intern in ruralul izolat
Potrivit autorilor campaniei, schimbarea fluxului de migratie interna a inceput in 1997 iar in ultimii ani, fenomenul s-a accentuat. Mai mult, o buna parte din plecarile din urban in rural au fost facute in ruralul izolat, conform evaluarilor Bancii Mondiale in Romania, contrar trendurilor europene in care destinatiile de relocare sunt direct corelate cu existenta unei puterice infrastructuri de transport, sanatate si educatie.
Povestile orasenilor mutati la sat
Povestilor celor care s-au mutat deja vor fi aflate in cadrul competitiei organizate in Social Media pe canalele proprii, in parteneriat cu pagini si grupuri de Facebook create in jurul fenomenului de relocare (printre care Niste Oraseni, Oltenia de sub munte, De la Sat, Case si terenuri la tara) si cu ajutorul partenerilor de comunicare. SPOR ofera materialele necesare lucrarilor de finalizare a proiectelor de relocare celor care parcurg drumul de la vorbe la fapte, de la dorinta de a avea casa in care sa ii fie bine, la concretizare.
Alaturi de SPOR au venit creatori de continut, personal implicati in acest fenomen. Ei au propriile lor povesti, de la visul implinit de a avea o casuta cu ponton in Maramures, la restaurarea caminului-zestre de nunta din Jurilovca si la refacerea casei strabunicii din Slatioara, Valcea. Scriitorul Marius Chivu, DIY expert Gabi Ralea, creatorul de continut cultural Ana Rubeli, fotograful Marian Sterea, jurista Amalia Martiniuc sunt doar cateva dintre vocile campaniei.
Campania se desfasoara in parteneriat cu Lovedeco.ro, platforma editoriala conceputa sa-i vina in ajutor cititorului ca acesta sa se simta bine acasa, indiferent daca locuieste in apartamentul sau, cu chirie, daca are casa cu gradina sau sta in camin, daca locuieste la oras sau s-a mutat recent la sat. Lovedeco.ro este despre case, dar si despre povestea celor care stau in ele, asa cum isi propune intreaga campanie dedicata povestii neo-ruralilor. Storytelling-ul proiectului va avea sectiune speciala pe site-ul Lovedeco.ro, rubrica - De la inceput cu SPOR”.
Trendul DIY creste, odata cu mutatul la sat
Noua casa vine la pachet, de cele mai multe ori, cu provocari si oportunitati. Sunt necesare reconditionari, renovari si modernizari, care, adaptate la specificul local, genereaza adevarate comori. Neo-ruralii sunt adeptii acestui trend. Prispa sau cerdacul casei au potentialul sa devina cea mai moderna si tihnita terasa, lada de zestre si mobila veche pot fi transformate in obiecte de mobilier autentice, iar tapiseriile si covoarele au sansa sa revina la gloria originala, toate sub semnatura proprie a noilor locatari.
„Dintre toate lucrurile pe care le iei cu tine cand te muti de la oras la sat, cele mai importante sunt mintea deschisa si convingerea ca doua maini stangi nu exista. Cu acestea in minte, vezi solutii creative si sustenabile acolo unde altii se blocheaza si iti poti transforma casa cum si cat iti trebuie. Asa consumi mai putin, te costa mai putin si faci mai mult pentru tine, dar si pentru lumea in care traiesti”, afirma Gabriela Ralea, blogger si DIY expert.
Nu doar peretii, lemnaria si obiectele mai vechi capata o noua viata odata cu noii veniti la sat, ci si comunitatea locala. Dupa mirarea initiala a satenilor fata de interesul manifestat de oraseni pentru dulceturi si sucul de rosii sau natura, comunitatea locala incepe sa se autovalorizeze si sa protejeze productia locala.
Mai mult in Campanii,