Dacia da start primei campanii de publicitate pe bloguri
Marti, 28 August 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Dacia si Media Direction au dat start publicitatii pe bloguri. Incepand de astazi, un numar de 13 autori de jurnale online se vor bucura de ceea ce Vali Petcu (foto), autorul blogului zoso.ro, unul dintre cei selectati in planul de media online si oarecum liderul celor 13 autori de jurnale online, crede ca este “prima campanie de publicitate pe blog de anvergura”.

Campania de publicitate pe bloguri pentru Dacia a inceput astazi si va dura 3-4 saptamani. Initiatorii nu au deconspirat bugetul campaniei. “Este insa prima data cand un client investeste o suma considerabila in bloguri, si nu 50 EUR”, adauga Vali Petcu, alias zoso in blogosfera. „Practic, este primul client mare care desfasoara o campanie pe bloguri”.

Reteaua de bloguri formata ad-hoc, “este o retea a prietenilor”, spune autorul blogului zoso.ro . Pe langa blogul sau, in campanie mai sunt cooptate bloguri ca Piticu, visurat, vladinio, buda, subiectiv, dar si altele cu state vechi in blogosfera romaneasca. Reteaua numara numai intr-o singura zi, dupa cum aproximeaza zoso, 12.000 de vizitatori unici si 30.000 de afisari.

Chiar daca jumatate dintre cele 13 bloguri nu figureaza in trafic, pentru a oferi un pachet atractiv clientului Dacia, monitorizarile de publicitate vor fi facute cu sprijinul adserver-ului care ruleaza banerele si va oferi date privind performantele campaniei comandate - numar de vizitatori, numarul de pagini vizitate si altele.

„Sunt extaziat si eu ca si altii”, afirma Zoso. „Speram sa dam drumul si la alte campanii si sa-i indemnam si pe altii sa puna si ei blogul la treaba”. De comun acord intre cei 13 autori de bloguri, campania se desfasoara deocamdata pe firma unuia dintre ei.

Batalia pentru prima campanie pe  bloguri

Planurile publicitatii pe bloguri, dar si ale unei retele de bloguri, reprezinta un proiect mai vechi in blogosfera romaneasca. Cu un prim proiect inceput in a doua parte a anului trecut, cand o parte dintre autorii de jurnale online au avut o prima discutie despre un posibil interes al publicitatii pe bloguri, planul capata contur atunci dar si, pentru prima data in blogosfera, un nume - Blogvertising.

Editat atunci ca eticheta de lucru la blogul lui Varabiescu (Razvan Varabiescu, atunci Buying Director la Media Direction, iar acum Managing Director al agentiei de media), "Blogvertising" reunea atunci toate discutiile si datele referitoare la proiect dar a fost oarecum lasat la incoltit pana la sfarsitul lunii mai.

Potrivit lui Vali Petcu, de 2 luni cei 13 aveau proiectul ajuns la maturitate, dar un singur lucru mai lipsea totusi: Un investitor in publicitate care sa accepte planul autorilor celor 13 jurnale online. Planul a fost acceptat de Dacia, iar campania este deja vizibila.

Pe de alta parte, Blogvertising - eticheta discutiei de la sfarsitul anului trecut de pe blogul lui Varabiescu, a fost folosita si ca titlu al unui proiect caritabil de publicitate pe bloguri – Blogvertising 2007. Aflat in prezent in derulare, acesta ar urma sa desfasoare o campanie de promovare pentru un client – Marketonline, in luna septembrie. Marketonline a castigat o licitatie de publicitate online in schimbul unui buget de 9500 EUR, suma care ar urma sa fie donata unui ONG.  

Demarat ca un proiect personal, dupa cum afirma despre Blogvertising2007 pe blogul sau, fostul PR Manager la Media Pro Interactiv, Ionut Oprea - acum Managing Partner si unul dintre fondatorii agentiei de publicitate pe bloguri – Blog Agency, a anuntat deja ca pregateste si un al doilea proiect similar Blogvertising 2007, de aceasta data sub umbrela companiei pe care o reprezinta.

Practic, Oprea valorifica intr-o anumita masura sub numele agentiei Blog Agency atat interesul pentru conceptul de Blog Advertising de la sfarsitul anului trecut, cat si numele propriului proiect caritabil Blogvertising 2007.

Indiferent cine este primul, advertisingul pe bloguri se pare ca a intrat in liga I, chiar daca nume sonore de jurnalisti mai ales cei de la Gazeta Sporturilor in frunte cu seful GSP Catalin Tolontan (tolo.ro), vand publicitate pe bloguri de mai multa vreme, independent sau la pachet cu site-urile publicatiilor.

AdPlayersInfo

Reteaua de bloguri pentru campania Dacia

zoso.ro

piticu.ro

visurat.ro

subiectiv.ro

buddha.voce.ro

monden.info

contrasens.com

bunny-power.blogspot.com

vladinho.net

pigbrother.us

ionutpopa.ro

oradeanul.com

cristiroman.ro


PUBLICITATE: