( AdPlayers.ro ) “Practic in bucatarie ramane de departe publicatia preferata a romanilor, inregistrand din nou cel mai mare scor de audienta din toata presa nationala, 1.116.000 de cititori pe editie, conform ultimelor rezultate SNA” spun reprezentantii Practic in Bucatarie intr-un comunicat remis AdPlayers si AdPlayers.ro semnat de Radu Atanasiu,
Oficialii trustului Casa Lux citeaza datele din Studiul National de Audienta, 2 februarie 2004 - 30 ianuarie 2005, universul studiului fiind populatia cu varsta intre 14 si 64 de ani ce locuieste in orase cu mai mult de 50.000 locuitori, 6.224.130 persoane.
“Conform SNA, revistele editate de Trustul Casa Lux se mentin si campioane ale eficientei reclamei” spun eficialii. “Practic in bucatarie ocupa locul 1 (3.5 euro) si Practic – Idei locul 3 (3.7 euro) intre toate publicatiile in ceea ce priveste costul pe mia de cititori, iar cea de-a treia publicatie din familia Practic, revista pentru femei Draga mea , un onorabil loc 8 (7 euro) intre lunare la acelasi capitol. Revista Casa Lux are un CPT foarte competitiv intre revistele glossy, de doar 9 euro”
Potrivit aceleiasi surse, revista este citita de persoane cu venituri peste medie (381.000 au un venit mediu pe gospodarie mai mare de 300 de Euro, in crestere cu 16% fata de livrarea precedenta), 243.000 au statut social AB (manageri, directori si specialisti, profesionisti), 300.000 au terminat o facultate sau un colegiu postliceal, 637.000 locuiesc in Bucuresti sau in orase mari. Practic in bucatarie, spune editorul, este campioana nationala si in ceea ce priveste proportia paginilor citite (peste 50% dintre cititori citesc revista din scoarta in scoarta), la fidelitate (582.000 de cititori care nu pierd nici un numar) si la numarul de utilizari al unei editii (590.000 de cititori rasfoiesc revista de mai mult de 5 ori!).
Editorul mai declara ca si revista Casa Lux isi mentine locul de lider intre revistele de decoratiuni, cu 327.000 de cititori, din care 120.000 au statut social AB, 103.000 au studii universitare. “Dintre cei 132.000 de romanii cu venituri lunare personale de peste 500 de euro, 17% (22.000) citesc Casa Lux! " . Revista are un un CPT de 9 euro, spune editorul.
Practic – Idei, un alt produs al Trustului Casa Lux, ocupa in continuare locul trei la audienta intre revistele lunare, afirma editorul, cu 518.000 de cititori pe editie si ramane “cea mai citita si cea mai vanduta revista de amenajari din Romania” potrivit aceleiasi surse.
“Profilul revistei, inclinat spre consum, se imbina in mod practic cu audienta comerciala si cu cel mai scazut CPT pe ramura, 3.7 euro” spun reprezentantii Practic Idei. Revista este citita de persoane cu venituri medii si mari (204.000 au un venit pe gospodarie de peste 300 de euro), educati (169.000 sunt absolventi de facultate sau colegiu postliceal), cu statut social ridicat (134.000 AB) si care locuiesc in majoritate in Bucuresti sau in orase mari (318.000).
Cel de-al treilea membru al familiei Practic editata de Trustul Casa Lux, revista Draga mea, isi pastreaza o audienta de 211.000 de cititori pe editie “ cu care isi depaseste concurentele directe” afirma reprezentantii sai, “si comerciala: 78.000 de cititoare (36.7%) au un venit lunar pe gospodarie mai mare de 300 de euro, 126.000 locuiesc in Bucuresti sau in orase cu peste 200.000 de locuitori”
Casa de vacanta, afirma editorul, este citita lunar de 102.000 de cititori, dintre care 35.4% au statutul social AB, 8% au venituri personale de peste 500 de euro lunar, 30% sunt absolventi de facultate si 65% locuiesc in Bucuresti sau intr-un oras cu mai mult de 200.000 de locuitori.
( Irina Toma )