Cyberbullying online, in crestere. Telekom Romania si Asociatia Telefonul Copilului atrag atentia asupra pericolelor la care sunt expusi copiii pe Internet.
Vineri, 04 Septembrie 2020

Credit: Telekom Romania / Asociatia Telefonul Copilului 

Cu sustinere financiara si logistica din partea Telekom Romania, Asociatia Telefonul Copilului pune la dispozitia copiilor trei instrumente gratuite prin care pot solicita sprijin in situatia in care sunt victime ale abuzului, indiferent de forma pe care acesta o imbraca: prima aplicatie mobila prin care se ofera acces la servicii de consiliere adolescentilor si tinerilor, direct de pe telefonul mobil, Happygraff, platforma educationala si de consiliere online www.116111.ro si linia europeana de asistenta pentru copii 116 111.

AdPlayers. info

Telekom Romania, impreuna cu Asociatia Telefonul Copilului, partener de lunga durata al companiei in protejarea copiilor din Romania impotriva abuzurilor, continua programul national de constientizare si prevenire a pericolelor din mediul online, anunta compania.

Potrivit informarii, cu sustinere financiara si logistica din partea Telekom Romania, Asociatia Telefonul Copilului pune la dispozitia copiilor trei instrumente gratuite prin care pot solicita sprijin in situatia in care sunt victime ale abuzului, indiferent de forma pe care acesta o imbraca: prima aplicatie mobila prin care se ofera acces la servicii de consiliere adolescentilor si tinerilor, direct de pe telefonul mobil, Happygraff, platforma educationala si de consiliere online www.116111.ro si linia europeana de asistenta pentru copii 116 111.

Astfel, Asociatia Telefonul Copilului a inregistrat in primele sase luni ale anului un numar de 2.445 de cazuri de abuzuri raportate la numarul 116 111 sau prin aplicatia Happygraff, cu 15,1% mai multe sesizari comparativ cu anul 2019. Printre formele abuzurilor sesizate se regasesc: mesaje denigratoare, intimidare prin raspandirea de zvonuri, informatii false si barfe, santaj privind utilizarea unor imagini cu victimele aflate in situatii neadecvate sau distribuirea de pagini online cu continut neadecvat minorilor.

„Este responsabilitatea noastra sa contribuim la un mediu online mai sigur pentru copii, sa-i informam despre riscurile la care se supun atunci cand acceseaza internetul, sa le punem la dispozitie instrumente prin care pot solicita sprijin specializat in cazul in care sunt victime ale abuzului, dar cel mai important sa-i incurajam sa vorbeasca despre situatiile traumatizante prin care trec.” a spus Ruxandra Voda, Corporate Communications Director, Telekom Romania.

,,Aceasta perioada este cu atat mai dificila, cu cat copiii sunt expusi un timp indelungat continutului online, iar pericolul nu ii ocoleste. Cazurile gestionate de Asociatia Telefonul Copilului dovedesc acest lucru. Pe de alta parte, ne dorim sa fim partenerul parintilor, sa le oferim tehnologia de care au nevoie pentru a le asigura copiilor o interactiune sigura cu mediul online”, a conchis executivul de comunicare Telekom.

95% dintre copii au incercat sa isi rezolve singuri problemele create de abuzul de tip cyberbullying.

Numarul cazurilor semnalate catre Asociatia Telefonul Copilului este probabil doar o mica parte din totalul agresiunilor la care minorii sunt supusi, avand in vedere ca 95% dintre copii au incercat sa isi rezolve singuri problemele create de abuzul de tip cyberbullying. Doar atunci cand abuzul a escaladat, acestia au apelat la consilierea oferita de Asociatia Telefonul Copilului.

Cu o prevalenta destul de mare in ultimii ani, in categoria abuzului de tip cyberbullying se regaseste si fenomenul pradatorilor sexuali de pe retelele sociale, care actioneaza de obicei de pe conturi false pentru a-si atrage victimele prin mijloace specifice.

Catalina Surcel, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului, ofera cateva detalii care pot conduce la identificarea unui pradator din mediul online: „amabilitate excesiva cu un copil din partea unui adult care nu il cunoaste, comportament prietenos, chiar insistent in a rezolva problemele unui copil, disponibilitate suspecta pentru conversatii prelungite, solicitarea de date personale in final”.

Cei mai expusi acestui tip de abuz sunt copiii in pragul adolescentei, care au acces la tehnologie, incep sa participe la plimbari tot mai lungi cu prietenii si colegii, dar care nu au maturitatea de a intelege comportamentele inadecvate. Cand se confrunta cu abuzul de tip cyberbullying sau sunt expusi unor situatii neplacute, doar 5% discuta cu parintii, potrivit datelor inregistrate de Asociatia Telefonul Copilului.

Parintii preocupati de traseele de plimbare ale copiilor, dar si de continutul online accesat, pot instala pe telefoanele acestora aplicatia Kaspersky Safe Kids Premium, disponibila la Telekom Romania. In acest sens, compania pregateste noi oferte speciale in aceasta toamna.

Mai mult in Campanii, Responsabilitate Sociala, CSR


PUBLICITATE: