Cunoscuti sub numele de Generatia Z, tinerii nascuti intre 1996 si 2010 refuza compromisuri in cariera, sanatate si relatii sociale pentru succesul financiar
Luni, 16 Decembrie 2024

 

 

In ciuda contextului, o treime dintre ei demonstreaza incredere si responsabilitate in gestionarea finantelor personale - atitudine care denota o maturitate timpurie in administrarea resurselor si refuzul de a accepta compromisuri semnificative in viata personala.

AdPlayers. Info

Tinerii din Generatia Z isi doresc independenta financiara, dar nu sunt dispusi sa o obtina cu orice pret, prioritizand sanatatea mentala, relatiile personale si educatia financiara continua, conform studiului realizat de VSFA, Insights PulseZ.

De asemenea, refuza sa sacrifice echilibrul personal in favoarea castigurilor rapide. Potrivit cercetarii 50% dintre acestia considera stabilitatea financiara esentiala, iar 49% pun un accent major pe sanatate.

Aceasta generatie, nascuta intre 1996 si 2010, trateaza piata muncii printr-o abordare echilibrata intre cariera, sanatate si relatii sociale, refuzand sa accepte compromisuri in aceste domenii esentiale.

O generatie constienta de provocarile financiare, dar selectiva in alegeri

Tinerii sunt constienti de constrangerile financiare si depun eforturi sa se adapteze, desi acest lucru nu este lipsit de dificultati. In ciuda contextului, o treime dintre ei demonstreaza incredere si responsabilitate in gestionarea finantelor personale. Aceasta atitudine denota o maturitate timpurie in administrarea resurselor si refuzul de a accepta compromisuri semnificative in viata personala.

Succesul si banii – o legatura puternica, dar nu absoluta

Desi succesul financiar nu este principalul scop pentru Generatia Z, 15% dintre tinerii intre 16-18 ani si antreprenorii asociaza reusita si succesul cu banii. Mai mult, antreprenorii sunt de 2,2 ori mai inclinati decat cei cu locuri de munca sa faca aceasta asociere. In acelasi timp, 1 din 10 antreprenori recunoaste ca foloseste banii pentru a-si demonstra statutul si puterea, uneori cheltuind mai mult decat isi permite.

Invatarea financiara – o calatorie continua

Chiar daca multi tineri din Gen Z se simt responsabili din punct de vedere financiar, 30% dintre ei considera ca mai au de invatat despre gestionarea banilor, in timp ce doar 21% dintre antreprenori considera ca au nevoie de imbunatatiri in acest domeniu. Aceasta reflecta o dorinta crescanda pentru educatie financiara si auto-perfectionare, fiind un semnal pentru crearea de noi programe si resurse pentru a sprijini aceasta generatie.

KRUK Romania sustine educatia financiara prin programe anuale si a sprijinit studiul VSFA pentru a intelege mai bine tinerii din Generatia Z. S-a observat ca acestia nu doar ca isi gestioneaza activ banii, dar devin si mentori pentru cei din jur. Aproximativ o treime le ofera prietenilor sfaturi despre economisire si bugetare, iar aproape un sfert ii incurajeaza sa fie mai cumpatati. In plus, 1 din 10 tineri recomanda investitiile, ceea ce arata un interes tot mai mare pentru educatia financiara si planificarea pe termen lung.

„Parteneriatul nostru cu Romanian Business Leaders reflecta dorinta comuna de a sustine educatia financiara si de a inspira tinerii din Romania sa isi dezvolte abilitati financiare solide”, a declarat Cosmina Marinescu, CEO KRUK Romania.

„Suntem incantati sa sprijinim proiectul Vreau Sa Fiu Antreprenor (VSFA), ajuns deja la al patrulea an, deoarece aceasta colaborare ne permite sa descoperim care sunt nevoile si aspiratiile Generatiei Z. Contribuim, astfel, la formarea pregatirea unor tineri informati si responsabili financiar.”

Cum raspunde piata?

Companiile care vor sa angajeze tineri din aceasta generatie vor trebui sa se adapteze. Gen Z nu mai cauta doar salarii atractive, ci si un mediu de lucru prietenos, sanatate mentala si un scop profesional care sa le ofere implinire. Flexibilitatea la locul de munca, oportunitatile de dezvoltare personala si valorile companiei devin factori decisivi in alegerea unui angajator.

Studiul Insights PulseZ evidentiaza o generatie pregatita sa se confrunte cu provocarile financiare, dar care refuza sa accepte compromisuri cand vine vorba de valorile si sanatatea lor. Aceste date ofera o perspectiva clara asupra tinerilor care vor modela piata muncii si preferintele de consum in viitorul apropiat.

Sudiul Insights PulseZ

Studiul face parte din proiectul Insights PulseZ, derulat in 2023 de catre VSFA (Vreau Sa Fiu Antreprenor) si ofera o imagine reprezentativa asupra generatiei Z (16-24 ani), explorand comportamentul lor online, preferintele de consum, motivatiile si interesul pentru antreprenoriat si sustenabilitate.

Cercetarea cantitativa a fost realizata de MKOR Consulting, folosind sondaje online si pe teren, pe un esantion de 1038 de tineri, reprezentativ la nivel national, cu o marja de eroare de +/-3% si un nivel de incredere de 95%. Rezultatele ofera organizatiilor date esentiale pentru luarea deciziilor si dezvoltarea strategiilor de business.

Mai mult in Cercetare, Research, Educatie,

 


PUBLICITATE: