( Adplayers, Iulian Toma ) Dupa ce-ai dat o caciula de bani ca sa-ti aduni fani, aflam ca Facebook nu este o baza de date propriea unei marci, ci apartine proprietarilor retelei sociale fondate de domnul Mark Zuckerberg, scriam saptamana trecuta in adplayers. Altfel spus, cand vrei sa vorbesti cu publicul de fani ai marcii pe care i-ai adunat, de fiecare data trebuie sa apesi pe butonul Promote si sa te scarpini in card.
Si apropos de card, poate cea mai interesanta surpriza pe care o poti avea este ca facebook nu are Rate Card, tarife lista, iar butonul de promovare functioneaza dupa un algoritm de calcul numai de reteaua sociala stiutz. Cum faci sa eviti situatia neplacuta?
Utilizatorul va duce mesajul
“Facebook-ul este teritoriul utilizatorilor” spune Alex Cernatescu, Ceo la Infnit Solutions. “Situatia ideala e aceea in care, de aplicatiile dezvoltate de agentii pentru branduri se bucura in primul rand utilizatorul si apoi brandul. Ca brand este foarte important sa oferi valoare si bucurie utilizatorului, iar atunci acesta va duce singur mai departe mesajul tau. Bineinteles astfel si butonul “Promote” se vede din ce in ce mai mic J “
Asadar trebuie sa pui fanii pe care ii ai la treaba. Cu cat ii determini mai mult sa-ti aduca ori sa iti angajeze fanii in diverse actiuni, cu atat faci butonul Promote este mai inutil. “Cand pui creativitatea utilizatorului la incercare, ies niste lucruri spectaculoase. Nici nu iti poti imagina unde poate duce aceasta iar creatia este surpinsa de fiecare data” adauga Alex Cernatescu, de la Infinit Solutions.
In sprijinul afirmatiilor sale Cernatescu a prezentat la IAB Forum 2012 si la un eveniment de strategie social media studiile de caz a doua proiecte facebook pentru Rompetrol care au avut mecanici si abordari diferite si automat rezultate cu totul diferite.
Aplicatia “Back To school” Rompetrol a atras 1100 utilizatori inregistrati, 900 de proiecte si 8000 de fani, in timp ce “Atelierul de Pasti” o aplicatie creativa pentru acelasi client, dar cu premii in vouchere de carburant de 200 de lei, a adus clientului peste 3.130 de utilizatori inregistrati, 1996 proiecte create de acestia, si 3.300 fani.
Ce presupuneau aplicatiile?
In “Atelierul de Pasti” utilizatorilor li se oferea o aplicatie Facebook prin care puteau sa coloreze virtual oua de Pasti. Bineinteles cele mai votate “opere” erau castigatoarele.
“Ceea ce ne-a surprins foarte placut a fost ca pe platforma pusa la dispozitie de noi, au facut si iepurasi si tot felul de alte idei care de care mai originale si mai frumoase, aratandu-ne inca odata ca nimic nu este mai surprinzator si impresionant decat crowd-sourcing-ul pe creatie”
In Back to school”, agentia a avut o aplicatie prin care utilizatorii isi puteau re-crea fostele lor clase din liceu sau scoala generala mergand foarte in detaliu. Puteau sa customizeze de la detalii precum ce scria “Fanul X” pe tabla pana la lucrurile din clase si chiar avatarurile fostilor colegi. Aici s-a mai introdus un element in mecanica – ca sa intri in concurs trebuia sa inviti minim 5 “ fosti colegi” -
“De aici si numarul foarte mare de fani noi ai clientului la sfarsitul campaniei. In orice caz din feedback-ul utilizatorilor stim ca s-au distrat foarte mult si aplicatia noastra cu siguranta a trezit nostalgii J”, conchide managerul agentiei de publicitate full service cu focus in serviciile digitale.
Mai mult in Interactive