Radu Florescu, unul din cei trei frati fondatori ai Centrade ( Radu, Nick si John Florescu )
adplayers. Iulian Toma
Una dintre cele mai mari companii de comunicare din industrie, cu o experienta de peste 20 de ani in Romania, agentia Centrade Saatchi & Saatchi va incheia la sfarsitul anului 2014 mandatul de repezentare al Saatchi & Saatchi, brand care va trece sub operatiunile Lion Communication, detinuta majoritar de Publicis Groupe, asa cum scriam de curand aici.
Saatchi & Saatchi trece sub Publicis Groupe. Clientii raman la Radu Florescu, cu o agentie independenta.
Chiar daca pana la aceasta ora nu a anuntat sub ce brand va activa pe piata de publicitate de la inceputul anului 2015, agentia fondata de Radu Florescu va ramane cu echipa si clientii pe care compania ii are in prezent. Care sunt acestia?
Clientii
„Printre clientii Centrade Saatchi & Saatchi se numara P&G, Rompetrol, Raiffeisen, Mondelez, Sensiblu, Hochland, Chio, Enel, Toyota, Visa, Tuborg, Novartis, BASF, Metro, Astra Zeneca, Kaufland, PMI, Euralis. Recent am inceput sa lucram si pentru HBO, Carrefour, Agricover, Dr Oetker si altii. Avem, de asemenea, printre proiectele noastre si parteneriate pro-bono cu United Way, Casa Ioana” au afirmat pentru adplayers oficialii de comunicare ai agentiei.
Pentru a avea o idee despre cum va evolua noua entitate si ce model de business va avea, este interesant de vazut cum s-a structurat afacerea de comunicare Centrade fondata de fratii Florescu in anul premergator despartirii de Saatchi & Saatchi. Cel mai probabil strategia de business a noii companii va ramane aceeasi si de la inceputul lui 2015:
„Anul trecut am inceput un proces de integrare a serviciilor de comunicare (digital, interactiunea cu consumatorii, shopper marketing) fiind constienti de schimbarile aduse de digital in modul in care oamenii relationeaza cu brandurile. Integrarea s-a dovedit a fi o strategie castigatoare, care a condus, in 2014, la o crestere a business-ului pentru clientii existenti cu peste 10%. Astazi digitalul este integrat 100% in procesul de strategie, creatie si implementare, interactiunea cu consumatorii este gandita pentru mediul on-line, mediul off-line si pentru comunitati de consumatori, in vreme ceproiectele de in-store au intotdeauna inclusa o componenta de tehnologie.”
Scurt istoric Centrade
Grupul de comunicare Centrade a fost infiintat in Romania in 1992 de catre fratii Florescu. La scurt timp, a urmat afilierea agentiei conduse de Radu Florescu la prestigioasa retea Saatchi&Saatchi. Inca de la inceput, Centrade Saatchi & Saatchi s-a remarcat prin inovatia proiectelor sale in industria romaneasca de publicitate. In 1994, agentia a facut prima campanie in cadrul careia un brand (Hopfen Konig) era sustinut de o celebritate (Florin Piersic). Centrade Saatchi & Saatchi a fost agentia care a lansat, in 1997, prima companie de telefonie mobila din Romania (Dialog), iar anul urmator, pentru aceeasi companie, a facut prima campanie outdoor day/night din Romania.
Dupa despartirea de Bates Romania (in 1999), pe langa agentia de brand deja existenta, Centrade Saatchi & Saatchi lanseaza, in 2002, Pantone Studios – studioul de productie al grupului si, in 2005, Saatchi & Saatchi X, agentia care aduce in Romania conceptul de shopper marketing, in vreme ce, in 2008, departamentul de PR al companiei a devenit agentie de sine statatoare – Saatchi & Saatchi PR.
Cat priveste modul de lucru, Centrade Saatchi & Saatchi a adus in publicitatea romaneasca doua concepte inovative: Lovemarks, concept ce defineste relatia brand – consumator, lansat in Romania in 2006, si „Tribe”, tehnica de generare de idei in creatie, folosita pentru prima data in Romania in 2007.
In 2009, a fost creata in Romania prima campanie pentru Saatchi Germania – Sountproof City pentru Sony Ericsson. Colaborarea cu celelalte agentii din reteaua Saatchi a fost incununata, in 2013, prin campania „Zilele Sperantei”, un proiect pro-bono regional premiat la cele mai importante festivaluri internationale de creatie.
Cu o oferta completa de servicii integrate de comunicare, potrivit oficialilor de comunicare ai agentiei, campaniile de comunicare dezvoltate de Centrade Saatchi & Saatchi au la baza un cumul de expertize precum constructie si strategie de brand, creatie media neutral, expertiza digitala (creatie si implementare), PR,organizare de evenimente si interactiune directa cu consumatorii.
Mai mult in Conturi