" Tabloidizarea a ajuns, in sfarsit, si in publicitate”
Dragos Olteanu, om de creatie, fost director de creatie Publicis, despre asocierea lui Eminescu in campania Veneris si "pustiul" din capul creativilor campaniei.
adplayers. Iulian Toma
" Tabloidizarea a ajuns, in sfarsit, si in publicitate” este de parere Dragos Olteanu, om de creatie si fost director de creatie la Publicis, comentand asocierea lui Eminescu in cea mai recenta campanie Veneris pentru produsele si testele impotriva bolilor venerice.
Animati de dorinta de crea un buzz pe masura controversei, in locul unei solutii potrivite cretivii Veneris au nascut o blenoragie, este de parere Olteanu. “Cred ca porcaria, pardon, blenoragia asta nu e nascuta intr-un departament de creatie, ci de niste unii care au ales sa "conceapa" creatie in loc sa stea cuminti, acolo, la Excel-urile lor”.
Mai mult despre cum a evaluat un director de creatie de agentie de publicitate "obraznicia" creativilor din campania Veneris, in raspunsurile la intrebarile adplayers:
adplayers. Cum apreciezi folosirea imaginii lui Eminescu in promovarea unor produse si teste impotriva bolilor si afectiunilor sexuale / venerice?
Dragos Olteanu: Ca om care poate sa spuna ca le-a vazut pe toate in publicitate, as putea spune ca nu ma mai mira nimic. Deci nu ma mira nici asta. Singura mea dilema e daca cultii astia (cacofonia e intentionata) au ramas din scoala doar cu (soc!, n-o sa-ti vina sa crezi!, Veronica o sa faca atac de cord!) informatia ca Eminescu ar fi suferit de boli lumesti sau ca acelasi Eminescu a scris "Venere si Madona". Eu merg pe prima varianta. Tabloidizarea a ajuns, in sfarsit, si in publicitate.
adplayers. Cum apreciezi “solutia” creativa al carei scop a fost cel mai probabil sa creeze o controversa virala pentru promovarea produsului si a strategiei lui: "bolile cu transmitere sexuala sunt mai virale decat orice controversa"
Dragos Olteanu: Nu o consider o solutie creativa, esti politicos. E doar o obraznicie care a vrut sa faca valuri si uite ca face ceva (valuri). Imi place, insa, sa cred ca porcaria, pardon, blenoragia asta nu e nascuta intr-un departament de creatie, ci de niste unii care au ales sa "conceapa" creatie in loc sa stea cuminti, acolo, la Excel-urile lor.
adplayers. Crezi ca asocierea respectiva aduce beneficii sau, dimpotriva, vreun pericol de infectare cu decredibilizarea marcii in ochii publicului?
Dragos Olteanu: Sper ca publicul sa poata intelege ca daca o sa faci vreo venerica, asta n-o sa te faca niciodata Eminescu. Si ca, uite, din cand in cand, comunicarea poate sa si usture. Iar daca Eminescu scria Geniu Pustiu, in mintea astora care-au facut “creatia” asta nu-i decat pustiu.
Mai mult in Conturi