(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Daca tot suntem pe masa executiei elevilor cu tema copiatul la examenul de bacalaureat, pentru ca sarmanii juni sa nu se simta discriminati, AdPlayers a pregatit, citand un canal de specialitate francez - Joelapompe.net, si o scurta selectie de lucrari din publicitate considerate mai putin originale decat altele.
Sigur, informatiile pot fi intoarse pe toate partile. Un lucru este insa cert. joelapompe.net, sursa despre care vorbim, este un blog cotat de revista de publicitate, marketing si media Advertising Age drept unul dintre cele 150 de bloguri de referinta in marketing si comunicare in lume.
Cazurile puse in discutie, pentru ca acuzatiile directe nu pot fi aduse indiferent de cate elemente identice vorbim, apartin unor agentii cu nume grele in marketing si comunicare, iar cele din Romania nu fac exceptie.
Partea frumoasa, sau poate mai corect spus am simtit un sentiment de mandrie nationala sa vedem si reclame din Romania considerate drept originale, iar altele mai putin originale in comparatie cu respectivele creatii publicitare romanesti.
Daca vreti sa va distrati si cu agentii din "Micul Paris", poftiti in sala de examen sa vedeti cine, sau de la cine, se poate spune ca au iesit pe usa agentiei creatii mai putin originale.
Cel putin interesanta este si o pagina de rezultate dupa cautarea pe cuvantul cheie "romania". N-am incercat si "roumanie" (en francais, pour le connaiseurs). Alaturat, o campanie semmnata de McCann Erickson Romania pentru Animapro (2006) vazuta drept originala, fata de o alta, mai jos, semnata de TBWA Sao paolo (Brazilia) pentru Pedigree (2008), considerata mai putin originala.
Din pacate este si singurul exemplu de agentie romaneasca listata la capitolul original, dupa cateva nominalizari "mai putin originale", atat ale McCann cat si ale catorva surate din spatiul carpato-danubiano-pontic. Asteptam si alte sugestii sau surse de cautare a originalitatii in publicitate pe info[at]adplayers.ro