AdPlayers. info
56% dintre parintii romani declara ca dinamica familiei s-a imbunatatit odata cu aparitia copiilor, in timp ce 28% considera ca aceasta s-a inrautatit, arata cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research, care si-a propus sa afle mai multe detalii despre motivatiile, perceptiile si sentimentele romanilor cu privire la rolul de parinte, precum si a provocarilor asociate cresterii copiilor in societatea moderna.
Potrivit cercetarii, cele mai costisitoare aspecte in cresterea unui copil includ educatia (72%), hainele si incaltamintea (66%), alimentatia (59%) si activitatile extrascolare (53%).
1 iunie 2024:
Pentru 74% dintre parinti, Ziua Copilului reprezinta o ocazie de a celebra copiii si bucuria de a fi parinte, in timp ce pentru 19% este o zi obisnuita.
Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 65% dintre romani considera ca a avea doi copii reprezinta situatia ideala, in timp ce 12% ar prefera sa aiba un singur copil.
Cu toate acestea, datele releva ca realitatea se indeparteaza de ideal, majoritatea romanilor care sunt si parinti avand un singur copil (56%). Aceasta tendinta este mai pronuntata in mediul urban (61% vs. 49% in mediul rural), pe cand in mediul rural, procentul parintilor cu doi copii este semnificativ mai ridicat (38% vs. 32% in mediul urban).
Tot mai multi tineri amana decizia de a deveni parinti
In plus, in contextul unei societati marcate de modernitate, schimbari si incertitudini, tot mai multi tineri amana decizia de a deveni parinti. Astfel ca, 29% dintre tinerii cu varste cuprinse intre 18-24 de ani au copii, procentul crescand doar pana la 54% in cazul celor cu varste cuprinse intre 25-34 de ani.
Majoritatea parintilor romani (56%) declara ca dinamica familiei s-a imbunatatit odata cu aparitia copiilor, 28% considera ca s-a inrautatit, in timp ce pentru 16% a ramas neschimbata.
Dintre parintii care afirma ca dinamica familiei s-a inrautatit dupa aparitia copiilor (28%), observam ca dificultatile sunt resimtite in mai mare masura de femei (35% fata de 17% in cazul barbatilor), de parintii tineri cu varste intre 25-34 de ani (39%) si de cei cu copii mici intre 0-6 ani (37%).
Cele mai costisitoare aspecte in cresterea unui copil
Cele mai costisitoare aspecte in cresterea unui copil includ educatia (72%), hainele si incaltamintea (66%), alimentatia (59%) si activitatile extrascolare (53%)
Cand hotarasc daca vor copii sau nu, romanii sunt influentati in principal de motivatii precum dorinta personala de a avea copii (46%), stabilitatea financiara (27%), starea de sanatate (24%) sau cariera si dezvoltarea personala (17%).
In functie de gen, se observa ca dorinta de a avea sau nu copii este mai pronuntata la femei (51% vs. 40% barbati), in timp ce stabilitatea financiara este semnificativ mai importanta pentru barbati (31% vs. 23% femei). In plus, parintii sunt motivati in principal de dorinta personala de a avea copii (64%), in timp ce pentru cei fara copii, aspecte precum stabilitatea financiara (34%) sau cariera si dezvoltarea personala (27%) sunt mai relevante.
In ceea ce priveste evaluarea unui cost mediu lunar pentru cresterea unui copil, opiniile sunt variate. Astfel, 36% dintre romani estimeaza o medie de peste 2000 RON, 33% o medie cuprinsa intre 1000 si 2000 RON, in timp ce 28% mentioneaza un cost cuprins intre 500 si 1000 RON.
In functie de caracteristicile demografice, femeile (41% vs. 31% barbati) si rezidentii din mediul urban (39% vs. 32% mediul rural) considera in mai mare masura ca este necesar un venit lunar de peste 2000 RON pentru a creste un copil.
Cele mai costisitoare aspecte in cresterea unui copil includ educatia (72%), hainele si incaltamintea (66%), alimentatia (59%) si activitatile extrascolare (53%). Cei cu venituri mari, peste 8000 RON, mentioneaza intr-o proportie semnificativ mai mare activitatile extrascolare ca fiind cele mai costisitoare in cresterea unui copil (63% vs. 53% total esantion).
1 iunie 2024: Pentru 74% dintre parinti, Ziua Copilului reprezinta o ocazie de a celebra copiii si bucuria de a fi parinte, in timp ce pentru 19% este o zi obisnuita
Indreptandu-ne atentia catre modul in care intentioneaza romanii sa sarbatoreasca Ziua Copilului anul acesta, 45% declara ca isi vor petrece timpul in familie, 20% au in plan sa cumpere cadouri pentru copii, iar 19% au in vedere participarea la evenimente publice dedicate copiilor.
Referitor la atitudinile si perceptiile parintilor, 74% considera Ziua Copilului drept un moment de celebrare a copiilor si de bucurie in calitate de parinti, in timp ce pentru 19% este doar o zi obisnuita, iar pentru 7% reprezinta o oportunitate de a reflecta asupra responsabilitatilor de parinte.
Principalele provocari
Comunicarea cu copiii (55%) si gestionarea stresului (54%) sunt principalele provocari intampinate de romani in calitate de parinti
Principalele provocari emotionale cu care se confrunta romanii in rolul de parinti sunt legate de comunicarea si intelegerea cu copiii (55%), gestionarea stresului si oboselii (54%), mentinerea echilibrului intre viata personala si profesionala (40%), precum si gestionarea relatiei cu partenerul sau partenera de viata (35%).
La o privire mai atenta cercetarea observa ca femeile se confrunta intr-o mai mare masura cu dificultati in gestionarea stresului si oboselii (60% fata de 43% barbati). Stresul si oboseala sunt resimtite mai intens si in cazul parintilor care au copii mici intre 0-6 ani (65%), dar si a celor din mediul urban (60% vs. 44% mediul rural).
In privinta sentimentelor predominante asociate rolului de parinte, predomina cele pozitive, cum ar fi fericirea (65%), mandria (52%) si recunostinta (39%). Cu toate acestea, se remarca si prezenta unor sentimente negative, precum ingrijorarea (38%) sau stresul (19%), ambele fiind mai accentuate in randul parintilor din mediul urban (ingrijorare: 41% vs. 32% mediul rural si stres: 21% vs. 16% mediul rural).
Referitor la modalitatile prin intermediul carora parintii isi arata dragostea si recunostinta fata de copii, 70% prefera sa foloseasca cuvinte de incurajare si afectiune, 60% isi dedica timpul pentru a petrece momente de calitate impreuna, 57% ofera sprijin emotional si educativ, in timp ce 34% isi exprima dragostea prin intermediul cadourilor si surprizelor.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 20.05 -24.05.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban si mediul rural. Marimea esantionului a fost de 1005 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.
Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 15 ani companii din Romania si alte tari din Europa.
Reveal Market Resources, studiul nr. 156: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicitatii, cu scopul de a sustine piata de marketing si comunicare din Romania.
Mai mult in Cercetare, Research, Responsabilitate Sociala, CSR