Consumatorul s-a rafinat de la necesitati imediate la unele sofisticate este de parere Raluca Zamfir, Managing Partner, Ran Events Communication.
adplayers. Iulian Toma
Desi inainte de revolutie era un semn al lipsurilor de tot felul, de la produse la servicii considerate de prima necesitate, astazi „coada” s-a mutat la alt tip consum. De la cozile auto pe drumurile de weekend la consumatorul sezonier de distractie de vara sau de iarna, o alta zona comerciala tinde sa devina un producator de cozi al zilei: coada la bijuterii.
Nimic intamplator
Nimic nu este intamplator, este de parere Raluca Zamfir (foto), fondatoarea Ran Events Communication, agentia de comunicare a lantului de magazine de bijuterii Pandora. Zamfir aduce un exemplu din propriul portofoliu de clienti.
Atunci cand sunt sarbatori importante sau promotii, una din cozi s-a mutat la magazinele de bijuterii Pandora. De ce stau oamenii rabdatori sa isi cumpare produsul dorit astazi la bijuterii, facand din aceasta achizitie un motiv suficient de mare pentru care merita sa stai la coada?
„In toate mall-urile, cozile create au generat comentarii si fotografii pe Facebook, fiind postate imagini cu bijuteriile cumparate si informatii in timp real despre promotie si statusul cozilor” spune Raluca Zamfir, Managing Partner, RanEvents Communication. “Comunicarea genereaza reactii in social media care amplifica fenomenul. Exista, spre exemplu, campanii promotionale creativ comunicate in mediul social dar si offline”
De la necesitate imediata, la nevoi sofisticate
Potrivit managerului, “expunerea continua la diferite mesaje de comunicare a diversificat si a rafinat, in timp, preferintele consumatorilor romani. Aceasta explica si schimbarea prioritatilor de la produse de necesitate imediata, la nevoi mai sofisticate”.
“Consumatorul roman de astazi alege, nu culege” este de parere Raluca Zamfir. „Este mult mai informat, intreaba si decide sa cumpere dupa o atenta analiza. In prezent, magazinul nu mai este doar un simplu loc de achizitie, ci reprezinta un loc al experientelor si un punct de convergenta dintre online si offline” este de parere specialista in comunicare. „Un brand nu mai este o necesitate. Un brand putem spune ca intra in familie si devine parte din viata noastra si respectiv din comunicarea noastra”.
Fondatoarea Ran Events este de parere ca efectul final nu mai depinde de canalul media folosit, ci de mesaj si de cum stii sa-l transmiti consumatorului. “Consumatorii sunt extrem de atenti si de selectivi in receptarea mesajelor, iar un magazin care investeste constant in mesaje si in felul in care se pozitioneaza pe piata aduce un public care nu de putine ori este peste media asteptarilor in diverse perioade de consum”.
Vorbeste cu clientii, de la primul magazin
In ultimii 5 ani, de cand a deschis primul magazin in Romania si pana astazi, povestea Pandora este legata de comunicarea RanEvents. In tot acest timp, agentia stie deja ca o noua colectie, o noua promotie sau alta ocazie de consum in magazin nu inseamna doar vanzari, ci si gestionarea modului in care marca isi intampina publicul.
“In toate mall-urile, cozile create au generat comentarii si fotografii pe Facebook, fiind postate imagini cu bijuteriile cumparate si informatii in timp real despre promotie sau detalii despre fiecare produs a adaugat si Patricia Mihail, PR Director, RanEvents Communication. “Din acest motiv, pentru noi este extrem de important sa purtam conversatii cu cei care isi doresc sa achizitioneze produsele, sa interactionam cu ei sau chiar sa promovam creativ si alte mesaje ale brandului”.
Raluca Zamfir vorbeste chiar de o specializare a comunicarii in lanturile de magazine, pentru fiecare categorie de produse.
“Suntem convinsi ca, asa cum exista comunicare specializata in industria de medicamente sau tehnologia informatiei, si comunicarea bijuteriilor sau lanturilor de magazine are o expertiza similara aparte”, conchide Zamfir. „Expertiza Ran Events Communication in domeniul fashion, spre exemplu, se datoreaza proiectelor complexe pe care numai in ultimii patru ani agentia le-a dezvoltat pentru cinci dintre clientii sai permanenti in categorie. Printre ei: STEFANEL, Il PASSO, Tamaris, Ermanno Scervino si PANDORA".
Mai mult despre Ran Events Communication
Mai mult in PR, Studiu de Caz