Propusa de vechiul presedinte, filosofia evenimentului RODIRECT din acest an era sa caute o sponsorizare din afara ARMAD, pentru a sustine un eveniment care nu se mai dorea sponsorizat de unii membri care transformau RODIRECT in propria prezentare de vanzari.
Practic, in banii de sponsorizare, in loc sa fie promovate subiecte ale unei intregi industrii, iar sponsorul sa aiba doar un pachet de promovare in media la evenimentul de marketing direct al anului, conferinta devenea o scena pe care urcau doar 2-3 membri sponsori, pentru prezentarea propriei companii.
ARMAD: 47 de companii, aceiasi 5-6 membri eterni in Consiliul Director
Reazolvarea? Se dau 47 de membri, o conferinta de marketing direct fara bani, si cativa membri ARMAD binevoitori sa salveze situatia si sa se autopropuna sponsori ai editiei din acest an. Daca nu ati ghicit inca, conditia este ca cei 2-3 sponsori sa-si prezinte pravalia de marketing direct nu in workshop-urile evenimentului, care oricumm se putea face gratuit, ci chiar in subiectele conferintei, pe bani.
Cat de mare este market share-ul companiei era mult mai important, probabil, atat pentru cei invitati, cat si pentru restul de 45 de membri ARMAD. Subiecte cu noutati, probleme ale industriei, criza, solutii de criza, toate acestea urmau sa fie trecute in plan secundar, in schimbul interesul sponsorului.
Mai egali decat altii, cativa membri ARMAD se autopropun asadar sponsori ai RODIRECT, pentru ca ulterior sa-l transforme intr-o proprie prezentare de vanzari, in schimbul unui buget de 2-3.000 de euro. Cu acesti bani oricum nu prea poti sa faci mare lucru, de unul singur, asa ca, daca prin absurd RODIRECT nu exista, trebuia inventat.
Injunghierea "statutara" Cezarului
Consiliul Director n-a aprobat insa miscarea „cezarului” ARMAD privind o provenienta a bugetului exclusiv din afara membrilor asociatiei. De fapt, a oprit RODIRECT, dupa care a convocat statutar o Adunare Generala Extraordinara (AGA), motivand, spun voci din randul membrilor, ca Serban Goran ar fi trebuit sa treaca aprobarea fiecarui pas al avenimentului prin Consiliul Director. Cum acest lucru nu s-a intamplat, toata lumea i-a sarit in cap lui Goran provocandu-i o demisie usor de banuit.
Cei 6 sefi ai marketingului direct din Romania, reuniti in Comitetul Director ARMAD au primit demisia fostului Presedinte – Serban Goran, la 1 august. Pe 6 august consiliul se autodizolva pentru a provoca AGA pe 13. Ce schimbare a fost operata in conducerea asociatiei puteti ghici si singuri doar daca luati in calcul ca la putere au revenit aceeasi 5 din 6 oameni ai comitetului director, chioar daca informarea ARMAD din 17 august, privind schimbarea conducerii, nu o spune. Probabil ca cei 47 de membri cotizanti ai ARMAD, erau toti in vacanta si neeligibili pentru un post la varful marketingului direct romanesc.
Motivele invocate de consiliul director ARMAD in AGA ar fi fost ca speakerii, temele abordate, nu ar fi fost reprezentative pentru un astfel de eveniment. In realitate, miscarea din umbra era legata de refacerea schemei „prezentarilor pe bani”, in care 2-3 membri ARMAD urmau sa aduca la proiectorul RODIRECT realizarile companiilor care sponsorizau evenimentul. Cui? Tuturor celor invitati, presei, care urmau sa plece de acolo nu cu tendintele unei industrii, ci doar cu 2-3 prezentari de companii, o reteta utilizata cu succes la ultimele editii.
Cine si cui i-o „trage”
Pe langa motivele invocate mai sus, doua trei minti obosite de postul Sfintei Marii, au ajuns si la discutii despre cine, si cui „i-o trage”. Sigur, metaforic vorbind, pentru ca aici se ducea de fapt un razboi de pozitii in Consiliul Director. Pe increderea in fostul presedinte, Morethanpub, compania care urma sa se ocupe de eveniment, facuse demersuri in aceste sens si ar fi asigurat ferm ARMAD ca RODIRECT urma sa fie angajat pe raspunderea companiei organizatoare. Totul intr-un buget bugetul de 20.000 euro.
Contactata de catre AdPlayers, Mihaela Petrovan, sefa Morethanpub, a refuzat sa comenteze bugetul motivand confidentialitatea informatiilor. Potrivit acelorasi surse, bugetul de 20.000 EURO urma sa fie asigurat de 12.000 EUR din bilete si 8.000 din sponsorizari externe asociatiei.
Daca aceste venituri nu ar fi venit din afara membrilor, practic atat ARMAD avea un eveniment de marketing direct cu speakeri, si workshop-uri pe raspunderea presedintelui si a companiei organizatoare, fara nicio sponsorizare a membrilor, ci doar pe raspunderea celor care se angajasesera sa aduca acesti bani de acasa.
Cine s-a impotrivit proiectului RODIRECT, conferinta de marketing direct a anului, care ar fi urmat sa aiba loc pe 9 septembrie, schimbare care a dus practic la decapitarea conducerii ARMAD, alegerea unui nou presedinte si amanarea evenimentului, puteti descoperi saptamana viitoare in AdPlayers.