Aproape 4 din 5 romani considera ca venirea pe lume a unui copil reprezinta principalul moment de implinire in viata, fiind totodata o experienta care, pentru 61% dintre romani, e precedata de un nivel ridicat sau foarte ridicat de teama.
AdPlayers. info
Spectrul trairilor umane este unul complex si dinamic, iar cele mai fericite momente sunt insotite de teama pentru 2 din 3 romani, arata un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research pentru Allianz-Tiriac Asigurari.
Spre exemplu, aproape 8 din 10 romani considera ca venirea pe lume a unui copil reprezinta principalul moment de implinire in viata, fiind totodata o experienta care, pentru 61% dintre romani, e precedata de un nivel ridicat sau foarte ridicat de teama.
Ce le face romanilor inima sa bata mai tare?
Venirea pe lume a copilului/ a copiilor este urmata in topul principalelor experiente de viata care fac inima romanilor sa bata mai tare de casatorie (37%) si absolvirea facultatii sau a masterului (33%), precum si de schimbarea locului de munca (28%) si de cultivarea unui nou hobby sau a unei noi pasiuni (27%).
Achizitia unor bunuri materiale, precum o locuinta noua (22%) sau un autoturism (17%), desi genereaza bucurie, sunt mentionate de catre romanii respondenti la finalul clasamentului, confirmand astfel ca experientele non-materiale aduc un sentiment mai mare de implinire.
Frica si rolul ei in momentele care ne fac inima sa bata mai tare
Fiecare noua etapa a vietii vine cu o doza mare de imprevizibil, care genereaza de cele mai multe ori sentimente de teama. Astfel, schimbarea jobului aduce un sentiment de frica sau chiar anxietate pentru jumatate dintre romani, in timp ce absolvirea scolii este precedata de sentimente puternice de teama pentru 47% dintre respondenti. Alti 44% dintre romani asociaza teama cu achizitia unei locuinte, in timp ce 40% au un sentiment de teama cand vine vorba despre casatorie.
4 din 10 romani considera teama un semn ca trebuie sa se pregateasca mai bine pentru viitor
Fie ca este vorba de venirea pe lume a unui copil sau de o achizitie imobiliara, teama resimtita odata cu acest experiente este considerata a fi una pozitiva pentru 37% dintre romani, deoarece ii ajuta sa ia masuri pentru o pregatire cat mai buna si un nivel crescut de grija. Alti 63% considera ca teama este si un puternic factor de motivatie, mai ales in contexte precum casatoria, schimbarea jobului sau gasirea unei noi pasiuni.
Prioritatile romanilor, corelate cu experientele care le fac inima sa bata mai tare
Pentru 33% dintre romani, sanatatea proprie si bunastarea copilului sau a copiilor sunt prioritare. 27% isi mentioneaza partenerul sau partenera in varful listei de prioritati, 7% parintii si doar 3%, respectiv 2% cariera si cultivarea pasiunilor. Bunurile materiale nu sunt, conform studiului Allianz Tiriac, printre prioritati, doar 2% plasand locuinta pe prima pozitie si 1% alte bunuri aflate in proprietate.
Cu toate acestea, locuinta si cariera sunt primele lucruri de care romanii considera ca trebuie sa aiba grija in mod direct, acestea fiind mentionate inaintea partenerului/partenerei, respectiv a copiilor si parintilor.
Totodata, studiul arata ca grija se materializeaza in special prin precautie si prin sprijin acordat oricand este nevoie, urmate de produsele care ofera confort si siguranta. Cu toate acestea, doar 36% dintre romani sunt total de acord ca asigurarea de viata este un mod de a avea grija, in timp ce 33% dintre acestia sunt partial de acord. Aproximativ jumatate pot numi cel putin un produs de asigurare de viata – cele mai cunoscute fiind asigurarea de viata cu beneficii pentru copii si pachetele cu economisire sau cu protectie financiara.
„Prin demersul nostru, ne dorim sa transmitem ca asigurarea de viata este un partener esential in calatoria noastra prin viata, oferindu-ne siguranta si protectia necesare pentru a putea trai la maximum fiecare moment important. Intr-un an in care sarbatorim 30 de ani de prezenta in Romania, vrem sa indemnam romanii sa protejeze tot ce le face inima sa bata mai tare si sa descopere cum o asigurare de viata le poate fi benefica", a declarat Marilena Barliga, Director Divizia Market Management si Comunicare Allianz-Tiriac Romania.
Allianz-Tiriac Asigurari continua demersul sau de a face cunoscute tipurile de asigurari de viata si valoarea pe care acestea o pot aduce in viata fiecaruia.
Metodologie
Studiul a fost realizat de catre Reveal Marketing Research pentru Allianz-Tiriac Asigurari, pe un esantion reprezentativ de 603 respondenti, din mediul urban, cu educatie si venit peste medie si cu varsta intre 30 si 50 de ani.
Allianz-Tiriac este parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare si asigurari si cel mai valoros brand de asigurari din lume, potrivit celei mai recente evaluari Interbrand. In Romania, compania se bucura de stabilitate financiara si de increderea clientilor de peste 30 de ani.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 15 ani companii din Romania si alte tari din Europa.
Mai mult in Cercetare, Research, Responsabilitate Sociala, CSR