Potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank, in colaborare cu Appinio, companie globala de cercetare a pietei, 55% dintre romanii care sunt intr-o relatie marcheaza aceste zile, iar pentru 6 din 10 romani cheltuielile asociate lunii iubirii nu sunt percepute ca o presiune financiara.
AdPlayers. info
Pentru multi romani, luna februarie reprezinta ocazia perfecta de a sarbatori relatia de cuplu, fie de Valentine’s Day, fie de Dragobete, iar multi dintre ei aloca un buget special pentru acest moment, releva o cercetare Raiffeisen Bank.
55% dintre romanii care sunt intr-o relatie marcheaza aceste zile
Potrivit studiului realizat de Raiffeisen Bank, in colaborare cu Appinio, companie globala de cercetare a pietei, 55% dintre romanii care sunt intr-o relatie marcheaza aceste zile, iar pentru 6 din 10 romani cheltuielile asociate lunii iubirii nu sunt percepute ca o presiune financiara.
Conform cercetarii, atunci cand se discuta despre celebrarea relatiei de cuplu, Valentine’s Day este a doua cea mai importanta ocazie in care romanii sarbatoresc relatia de cuplu (44%), imediat dupa aniversarea casatoriei (46%).
Iar cand vine vorba de sumele alocate iubirii, barbatii sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult decat femeile. Bugetul mediu alocat pentru Ziua Indragostitilor (Valentine’s Day / Dragobete) este de 488 de lei, iar barbatii sunt cei care contribuie cel mai mult la aceste cheltuieli.
Cu o medie de 580 de lei alocati Zilei Indragostitilor, acestia cheltuiesc cu aproximativ 200 de lei mai mult decat partenerele lor. 4 din 10 romani spun ca vor cheltui sub 300 de lei in luna iubirii, in timp ce 8% planuiesc cheltuieli de peste 1000 lei.
Constienti de impactul gestionarii banilor in armonia din cuplu
”Pentru majoritatea cuplurilor, echilibrul financiar este un element important al relatiei, iar studiul nostru arata ca romanii devin tot mai constienti de impactul pe care gestionarea banilor il are asupra armoniei in cuplu.” spune Mihail Ion, Vicepresedinte, Divizia Piete de Capital, Servicii Bancare de Investitii si Planificare Financiara Personala, Raiffeisen Bank Romania.
,,Este imbucurator sa vedem ca aproape 80% dintre respondenti considera esentiala o administrare corecta a bugetului comun, insa provocarile persista, mai ales in randul tinerilor. Nevoia de planificare financiara ramane ridicata, iar accesul la instrumente flexibile si solutii personalizate pot ajuta cuplurile sa isi gestioneze mai eficient resursele si sa evite tensiunile legate de bani.” adauga oficialul Raiffeisen Bank.
Celebreaza iubirea cu flori, bijuterii si carti, la restaurant si cine romantice
Cei mai multi romani prefera cadourile clasice: flori, bijuterii si carti (48%), urmate de iesiri la restaurant (46%) si cine romantice acasa (36%).
Interesant este faptul ca 10% dintre romani aleg sa transforme luna iubirii intr-o oportunitate de escapada, optand pentru un city break. Cu aceasta ocazie si nu numai, clientii Raiffeisen Bank se pot bucura de asigurarea de calatorie Around the World, 100% digital. Pe de alta parte, 22% aleg un weekend relaxant la munte sau la mare, in Romania, iar 18% prefera activitati de relaxare (spa sau retreat-uri).
Relatia cu banii in cuplurile din Romania
Studiul Raiffeisen Bank arata ca aproape jumatate dintre respondenti (45%) aleg sa isi gestioneze veniturile si cheltuielile in comun, in timp ce 40% impart doar cheltuielile, pastrand veniturile separat, un comportament mai frecvent intalnit in randul generatiei Z.
Pe de alta parte, in mediul rural, in 20% dintre cazuri, un singur partener acopera toate cheltuielile. In plus, 42% dintre respondenti recunosc ca banii pot deveni un motiv de disputa in relatie, iar 55% ar aprecia sfaturi specializate despre cum sa isi optimizeze finantele in cuplu, in special tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani.
Studiul Raiffeisen Bank Romania, in colaborare cu Appinio, reprezentativ la nivel national, de tip CAWI, a fost realizat pe un esantion de 700 de respondenti in februarie 2025.
Acesta este al doilea din seria DESPRE BANI 1:1, pe care Raiffeisen Bank o va realiza lunar pe subiecte care tin de comportamentul financiar al romanilor si impactul banilor asupra deciziilor de zi cu zi.
Raiffeisen Bank, banca universala de top, cu capitalizare si lichiditate solide activeaza pe piata bancara din Romania deservind peste 2,2 milioane de clienti, persoane fizice si juridice.
Mai mult in Cercetare, Research, Banci si Servicii Financiare