La ora la care scriu, familiile, prietenii si cunostintele celor 32 care nu mai sunt printre noi plang. La acestia se adauga familiile, prietenii si cunostintele altor 90 in stare grava. Pentru altii suferinta se muta la restabilirea, poate mai usoara, a celor intr-o stare mai putin grava. Apropiatii altor sute care au fost vineri seara in clubul bucurestean se intreaba si astazi cum au scapat alti 400-500 de oameni. Totul intr-o zi neagra de Vineri. Vinerea Neagra. Black Friday. Mai putem avea si un alt Black Friday in care sa fim fericiti la cumparaturi?
Este imposibil sa nu te intrebi daca mai este bine sa mai urmezi sabloanele lui Black Friday cand multora dintre noi numai auzirea numelui Black Friday le blocheaza toate simturile. Este suficient sa citesti ce scrie Ioana, careia i s-a cerut sa lucreze deja pe un proiect pe conceptul Black Friday.
“Iulian, m-am gandit sa scriu gandurile mele si altora. Am clienti care imi cer sa lucrez pentru Black Friday si nu pot... Nu o sa fac public motivul pentru care sunt direct afectata de aceasta tragedie. Asta iti povestesc tie, in privat, avand in vedere ca realizez si ca pot fi foarte subiectiva. Insa ma gandesc la bombardamentul care va urma in doar trei saptamani. Peste doar trei saptamani vad mesaje de Black Friday si ma infioara, pe un fond atat de sensibil. Crezi ca am putea schimba ceva ca sa nu ii facem si pe altii sa sufere cum cred ca sufer si eu acum?
Incerc sa lucrez materiale pentru Black Friday si nu ma pot porni din loc... Nu stiu, poate o iau eu personal si am o sensibilitate in aceste zile la tot ce este Black si Friday. Pur si simplu imi da fiori si ma intreb daca peste trei saptamani nu vom rani, cand mesajele acestui eveniment vor fi publicate peste tot. Nu vor trezi acelasi sentiment si celor care ar trebui sa se bucure prin shopping? Chiar daca teoretic nu are nicio legatura, la cateva zile distanta mi se pare imposibil sa nu asociezi cele doua zile. Despre ce Black Friday vor intelege oamenii? Black Friday-ul cumparaturilor sau Black Friday-ul celor care i-au pierdut pe cei dragi intr-o zi neagra de vineri? La ce ne vom gandi prima data? Cand vom uita? Anul acesta, la anul sau peste cati ani?
Nu am o problema cu actiunile de discounturi sau conceptul in sine. Doar ca parca l-as redenumi, anul acesta, sau poate si la anul, dupa tot ce s-a intamplat. Suntem atat de complesiti de negru si de ultima zi de vineri, incat, chiar daca incerc sa ma detasez emotional, tot as recomanda o schimbare in comunicare. Cred ca ar fi chiar un castig de imagine pentru brand-uri care ar fi implicate in aceastacampanie, cu un alt nume: White Friday, White Day...whatever...
Sunt convinsa ca nu ar afecta vanzarile, dimpotriva, ar putea genera simpatie, pentru ca nu am merge in continuare cu turma, pe idei care s-au sedimentat in mintile consumatorilor, doar de teama ca nu ar mai fi acelasi impact in vanzari... Astazi poate intelegem cu totii ca este mai important sa ne pese. Poate, mai mult ca alta data, sa nu mai inchidem ochii si sa fim mai atenti la ce poate fi sensibil pentru cei din jurul nostru. Ce parere aveti? Ce ganduri aveti oameni de comunicare, clienti, publicitari? Sunteti de acord ca am putea schimba ceva?"
Ioana asteapta raspunsul vostru. La fel ca ea sunt si altii. Aflati sub imperiul emotiei inca vii a ceea ce s-a intamplat acum doar cateva zile, intr-o zi de vineri, fiecare dintre ei cauta raspunsuri la Black Friday.
Scrieti-le tuturor. Aici sau in alta parte. Mai pot sa propuna un alt Black Friday, bucuros?
Mai mult in Oameni, Opinii