...
( AdPlayers.ro , Irina Toma, irina.toma@adplayers.ro )
Cap si Next au creat campania pentru apa minerala Biborteni. Conceptul creativ a incercat sa exprime esenta Biborteniului, spun reprezentantii celor doua agentii care se ocupa de creatia respectiv contul de media ale campaniei de publicitate Biborteni. Campania Biborteni se deruleaza pe TV, print si POSM-uri.
Productia spoturilor: 140.000 EUR
Campania TV are 5 executii, una de 30 de secunde si 4 de 20 de secunde. Productia spoturilor s-a ridicat la aproximativ 140.000 de euro. Filmarea a durat 3 zile si s-a realizat in mai multe locatii: Cheile Rasnoavei, Sinaia, Parau Rece etc. Postproductia a durat cateva saptamani, asa cum afirma autorii campaniei.
„O apa care izvoraste din munte, o apa cautata de protipendada vremurilor de altadata sa-si racoreasca zilele pline de sport si desfatare in natura, o apa care, dupa 130 de ani, continua sa dea viata, sa ofere sanatate dupa o zi istovitoare”, spun creativii.
“Tenis, inot, calarie, ciclism, automobilism, lungi plimbari in natura si mult, mult Biborteni. Dupa un sezon de petreceri, nopti nedormite, festinuri bogate in mancare si bautura, burghezia vremii se refacea la bai, cu sport si apa minerala”, spune Raluca Feher, copywriterul campaniei. „Nu stim exact proportia, dar banuim ca multi preferau cura de apa efortului fizic”, este de parere copywriter-ul agentiei.
„In tratamentul boalelor de stomac, rinichi, ficat si basica”
In sprijinul afirmatiei, cretivul agentiei afirma ca „Apa minerala Biborteni este atestata documentar din 1871, saisprezece ani mai tarziu, in documentele imperiale de la Viena fiind denumita "izvor datator de viata". Autorii campaniei sustin ca savoarea si proprietatile curative ale apei minerale de Biborteni erau asigurate (si acest lucru nu s-a schimbat pana astazi) de compozitia chimica de calciu-magneziu in raport ideal de 2 la 1, compozitie care o facea potrivita, dupa cum consemna presa vremii, “in tratamentul boalelor de stomac, rinichi, ficat si basica, cat si rachitismului si boalelor cataractale”.
„In acest sens, mai este citata si eticheta din 1903: “Apa minerala Biborteni este o apa minerala magnesiana, bogata in calcium. Transparenta ei cristalina probeaza ca manipulatiunea tehnica de la izvor se face in mod foarte constiincios. Fiind placuta la gust si apetizanta, Biborteni este si o excelenta apa de baut, care nu innegreste vinul”.
Pentru a reda in spoturile TV cu cat mai mare autenticitate imaginea Bailor Biborteni la 1915-1920, pe linga costumele si coafurile care au reprodus cat se poate de fidel stilul vremii, si pelicula a fost prelucrata ca sa fie cat mai autentica. S-a filmat cu o viteza foarte mare de inregistrare pentru a crea efectul filmului vechi care este redat mult mai repede de un aparat nou. Apoi pelicula a fost trecuta in alb-negru si ulterior colorata partial in pigmentii foarte intensi ai vremii-rozuri, bleuri foarte puternice.
Autori
Campania a fost in grija agentiilor Cap: Raluca Feher - Copywriter, Ioana Parvan - Art director, Costin Popescu - Creative Director si Next Advertising: Sorin Popescu - General Manager si Daciana Negoita - Account Executive. Biborteni a fost reprezentata de Madalin Simion - Brand Manager, Biborteni.
Spotul a fost realizat cu sprijinul casei de productie MME. Regia a fost semnata de Ivo Mosterman, imaginea apartine DOPului Jean Paul Seresin, iar producator a fost Dragos Valcu.
Din scriptul spotului TV :
„Tenis, inot, calarie, ciclism, lungi plimbari, automobilism si ..mult Biborteni !
Nici atunci, nici acum, nu exista desfatare mai mare pentru trup.
Packshot final:
Biborteni. Da viata din 1871 !