Credit: McCann PR
“In numai o luna de la lansarea campaniei, am reusit sa avem alaturi de noi, in premiera, majoritatea grupurilor de presa din Romania" a afirmat pentru AdPlayers Lavuinia Chican, Senior Partner McCann PR, despre campania Doneaza sange constant, initiata de Crucea Rosie Romana, alaturi de Institutul National de Hematologie Transfuzionala Prof. Dr. C. T. Nicolau, McCann Worldgroup Romania, McCann PR si UM Romania.
AdPlayers. info
Campania Doneaza sange constant, initiata de Crucea Rosie Romana, alaturi de Institutul National de Hematologie Transfuzionala Prof. Dr. C. T. Nicolau, McCann Worldgroup Romania, McCann PR si UM Romania, este singura castigatoare din Romania la categoria Healthcare, in cadrul IPRA Golden World Awards (GWA) 2019. Premiile GWA se numara printre cele mai importante distinctii din domeniul relatiilor publice la nivel global, anul acesta avand 89 de castigatori din toata lumea.
Majoritatea grupurilor de presa, alaturi de campanie in numai o luna de la lansare
“In numai o luna de la lansarea campaniei, am reusit sa avem alaturi de noi, in premiera, majoritatea grupurilor de presa din Romania. Asta dovedeste ca pentru o cauza atat de importanta, reusim sa ne unim fortele si sa schimbam lucrurile in bine. Speram sa creasca in continuare numarul de donatori sa putem salva cat mai multe vieti impreuna” a afirmat, pentru AdPlayers, Lavinia Chican, Senior Partner McCann PR.
Doneaza sange constant este un manifest pentru aducerea in prim-plan a nevoii de sange in spitalele si centrele de transfuzie din Romania in fiecare zi, prin inlocuirea cuburilor microfoanelor jurnalistilor cu cele care poarta grupele de sange si mesajul “Doneaza sange azi”.
Inca de la lansarea sa pe 28 februarie 2019, campania a captat rapid atentia opiniei publice si a convins jurnalistii mai multor televiziuni importante, posturi de radio si publicatii online sa isi doneze simbolic microfoanele, pentru a atrage atentia ca nevoia de sange in tara noastra este una constanta, nu doar atunci cand se intampla o tragedie nationala.
“Am pornit de la o idee grozava si, datorita tuturor celor care au preluat mesajul campaniei, am reusit sa aducem in prime-time nevoia constanta de sange si sa crestem cu 12% numarul de donatori din orasele mari” a mai spus Lavinia Chican. „Le multumim tuturor jurnalistilor si persoanelor publice care ni s-au alaturat, probono, deoarece o idee buna nu inseamna nimic daca mesajul ei nu ajunge la public. Credem ca prin astfel de campanii putem schimba lucrurile in Romania, rezultatele obtinute dupa numai cateva luni fiind foarte incurajatoare. Premiul acordat de IPRA pentru Doneaza sange constant este o noua recunoastere a excelentei in comunicare si apartine in egala masura tuturor celor care s-au implicat in campanie”
Rezultatele campaniei, in doar 4 luni de la lansare:
12 parteneri media si-au donat microfoanele
52 de minute/zi, in medie, de afisare a mesajului campaniei
12% crestere a numarului de donatori in orasele mari
Inca de la inceput, campaniei i s-a alaturat PRO TV, ca partener oficial. In scurt timp, posturile de radio Kiss Fm, Rock Fm, Magic Fm, Radio RFI , televiziunile Digi24, Antena 1, TVR, Pacientul 2.0 si Vice Romania si-au donat microfoanele pentru a sustine campania.
Și mass media brasoveana s-a alaturat campaniei Doneaza sange constant. Simultan, Brasov TV, Mix TV, Realitatea de Brasov, Radio Romania Brasov FM, Monitorul Expres, Brasov Metropolitan, Transilvania Expres, Buna Ziua Brasov, La pas prin Brasov, Agerpres si Coronapress au decis sa isi personalizeze microfoanele sau reportofoanele.
Numeroase persoane publice, dar si institutii s-au alaturat campaniei si au mobilizat oamenii sa mearga la centrele de transfuzii pentru a dona sange.
“O simpla donare de sange poate salva trei vieti, dar numai 2% din romani doneaza. Prin aceasta campanie, care va continua pe termen lung, ne propunem sa schimbam mentalitatea din tara noastra in ceea ce priveste donarea de sange”, explica Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Rosie Romana.
IPRA (International Public Relations Association) este cea mai mare retea globala a profesionistilor din comunicare, avand ca scop dezvoltarea comunicarii deschise si a practicilor etice in domeniul relatiilor publice.
Premiile anuale IPRA Golden World Awards reprezinta una dintre cele mai importante recunoasteri a excelentei in materie de practici de PR in diverse domenii. Juriul Golden World Awards s-a reunit recent la Londra, pentru a decide care au fost cele mai bune campanii de comunicare din diferite domenii. Cei 89 de castigatori ai editiei de anul acesta vor fi premiati in cadrul galei care va avea loc pe 27 septembrie la Erevan (Armenia). In cadrul evenimentului vor fi anuntati si castigatorii premiilor Grand Prix si Global Contribution Award.
Mai mult despre McCann PR
McCann PR este o agentie de relatii publice cu peste 15 ani de activitate, afiliata la reteaua Weber Shandwick. In 2018, McCann PR a fost desemnata cea mai performanta agentie de PR in cadrul premiilor BIZ PR Awards, iar in 2017 a obtinut titlul de „Agentia anului” in cadrul celei de-a 15-a editii a Galei Romanian PR Award, castigand totodata 20 de premii si cel mai mare numar de nominalizari din competitie.
Anul 2017 a adus in portofoliul McCann PR si alte trei distinctii importante, printre care Locul 1 in Top Agentii de PR din Romania, premiul pentru Creativitate in PR 2017 si premiul pentru Performanta in Business 2017, conform studiului realizat de Unlock Romania pentru revista BIZ.
Mai mult in Campanii, Festival, PR