Aparitia reglementarii este motivata de faptul ca, in prezent, piata de publicitate outdoor nu utilizeaza un calendar prestabilit de postare, fiind supusa unui sistem care permite inceperea campaniilor in orice zi a saptamanii.
Data de start a unei campanii outdoor presupune planificarea unei serii intregi de procese si operatiuni (creatie, DTP, productie, transport, logistica, rapoarte decorare), care la randul lor necesita foarte multe resurse. Aceasta lipsa de standardizare provoaca deseori intarzieri in inceperea campaniilor, ceea ce creeaza tensiuni in relatia furnizor - agentie media - advertiser.
„Este necesar sa punem putina ordine in logistica pe care o implica planificarea, implementarea si derularea unei campanii outdoor. Acest pas important nu face altceva decat sa usureze planificarea campaniilor OOH, asa cum se intampla in celelalte tari si vine in continuarea initiativei de monitorizare a cheltuielilor, ca o urmare absolut fireasca.” jutifica aparitia calendarului Raluca Tonciu, Presedinte ROAA
Potrivit reprezentantilor Asociatiei Romane pentru Publicitate Exterioara, noul calendar de postare implica imbunatatirea sistemului actual de vanzare cu unul impartit pe saptamani, cu o perioada minima de vanzare de doua saptamani. Demersul ROAA se adauga proiectului inceput in colaborare cu BRAT, ce are ca scop masurarea investitiilor in publicitatea outdoor din Romania, reprezentand un instrument foarte util in planificarea eficienta a campaniilor publicitare.
Printre cele mai importante beneficii aduse de noua reglementare se numara: cresterea transparentei si a calitatii operatiunilor de postare, disponibilitatea mai multor locatii in acelasi timp la mai multi furnizori, eficientizarea operatiunilor de postare, cresterea impactului campaniilor prin respectarea aceleiasi date de inceput in cazul mai multor furnizori de outdoor.
Mai mult in OOH, ROAA,