Bugetul media Tnuva poate depasi 4 Mil. EUR pe an
Marti, 21 August 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

„In urma cu un an, cand a organizat licitatia de media, bugetul Tnuva era estimat undeva in jurul cifrei de 4 Mil. EUR”, a afirmat pentru AdPlayers, Sorin Doru (foto) – Managing Partner la compania de consultanta in media Media Hub, intrebat la cat ar putea sa se ridice bugetul media al noului intrat in categoria lactatelor.

Nou intratul jucator pe piata lactatelor a anuntat de curand demararea campaniei de comunicare in media pentru gama de produse lactate proaspete Tnuva ce contine, pentru inceput, iaurt, smantana si sana.

“Este posibil ca in contextul aglomerarii pietei acest buget sa depaseasca aceasta cifra”, mai adauga Doru - fostul sef de la agentia de media Optimedia, pana anul trecut. „Depinde acum si de obiectivele de marketing ale companiei”. In conferinta de lansare a campaniei de comunicare, oficialii Tnuva nu au dezvaluit bugetul de publicitate in media dar au oferit o estimare de “milioane de euro”.

Un oficial din media mai sustine ca, daca un nou jucator intrat pe piata lactatelor isi propune sa se bata cu Danone, Friesland (inclusiv Napolact) sau Albalact, atunci acesta ar trebui sa investeasca un buget de media anual comparabil cu producatorii cu care vrea sa concureze.

Cu alte cuvinte, mai spune si Sorin Doru, “daca Tnuva vrea sa se bata cu Danone, de exemplu, sau si-ar dori sa fie numarul doi in piata, atunci investitiile anuale in media ale companiei ar trebui sa fie semnificativ mai mari decat cele ale numarului doi actual si sa se apropie cat mai mult de Danone, acum numarul 1 pe piata”.

Potrivit unor estimari pesimiste, Danone ar putea avea anual mai mult de 10-12 Mil. EUR investiti in media, in vreme ce voci mai optimiste dau ca posibil si un buget al liderului pietei de lactate la aproximativ 14-15 Mil. EUR.

Sorin Doru este de parere ca, intr-o asemenea situatie, “Tnuva ar putea avea un buget media anual care ar ajunge si la 6-7 Mil. EUR net, depinzand de obiectivele de marketing si de viteza cu care vrea sa atinga aceste obiective”.

Chiar si in aceste conditii, mai spune seful Media Hub, este nevoie de mult timp pana sa ajunga si la cote comparabile pe piata. Toate discutiiile cu surse din piata au fost purtate doar in jurul investitiilor in media, dar bugetul de marketing cuprinde mult mai multe componente.

„Doar publicitatea si investitiile in media nu vor rezolva impunerea noului jucator pe piata”, mai subliniaza Doru. „Distributia va juca un rol decisiv, deasemenea. “Nu pot estima investitiile in distributie, dar oricine poate vedea ca Danone si alti jucatori importanti sunt prezenti la orice chiosc”, iar acest lucru explica o parte din succesul primului jucator de pe piata lactatelor.


PUBLICITATE: