Potrivit studiului Reveal Marketing Research din preajma sarbatorilor, 68% dintre romani intampina sarbatorile de iarna cu sentimente pozitive, insa proportia celor care se confrunta cu ganduri negative creste cu +7%, ajungand la 29%.
AdPlayers. info
Romanii vor cheltui cu 13% mai multi bani pentru sarbatorile de iarna din acest an. Cresterea nu reflecta neaparat un consum mai mare, ci acoperirea inflatiei, potrivit studiului anual realizat de Reveal Marketing Research in preajma sarbatorilor.
Cercetarea isi propune sa obtina o perspectiva detaliata asupra evolutiei planurilor romanilor pentru sarbatorile de iarna si a modului in care aleg sa isi petreaca timpul si sa isi organizeze bugetul in aceasta perioada festiva.
Potrivit studiului 68% dintre romani intampina sarbatorile de iarna cu sentimente pozitive, insa proportia celor care se confrunta cu ganduri negative creste cu +7%, ajungand la 29%.
33% din bugetul alocat sarbatorilor de iarna se va cheltui pe mancare si bauturi, 25% pe cadouri si 10% pe decoratiuni si atmosfera festiva.
Produsele de ingrijire personala (23%), hainele (20%) si articolele pentru casa (14%) sunt cele mai dorite cadouri de Craciun anul acesta.
68% dintre romani intampina sarbatorile de iarna cu sentimente pozitive, insa proportia celor care se confrunta cu ganduri negative a crescut anul acesta cu +7%, ajungand la 29%.
Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, romanii au sentimente preponderent pozitive in asteptarea sarbatorilor de iarna (68%). Cele mai des mentionate emotii pe care le trezesc sarbatorile sunt cele de fericire/ bucurie (18%), starea de bine (14%) si sentimentul de multumire (10%).
Pe de alta parte, gandurile negative nu ii parasesc pe 29% dintre romani nici anul acesta, procentul fiind in crestere cu +7% comparativ cu anul trecut (22%). Principalele sentimente negative resimtite in prag de sarbatori sunt starea de indiferenta (8%) tristetea sau stresul (6%) si melancolia (6%).
Si in acest an, majoritatea romanilor isi vor petrece, sarbatorile de iarna acasa doar cu persoanele cu care locuiesc in aceiasi gospodarie (53%) sau in vizita la cei dragi (40%). Dintre cei care aleg sa mearga in vizita, 32% vor petrece sarbatorile cu familia, iar 8% cu prietenii. La o privire mai atenta, putem observa ca 85% dintre romani isi vor petrece sarbatorile de iarna in localitatea de resedinta.
Buget similar – 53%, sau mai mic – 34%
Bugetul dedicat sarbatorilor de iarna creste cu 13% in 2024. Crestere nu indica neaparat un consum mai mare, ci acoperirea inflatiei
Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, romanii estimeaza ca bugetul pentru sarbatorile din acest an va fi similar (53%) sau mai mic (34%) fata de cel de anul trecut.
Femeile se diferentiaza printr-o abordare mai prudenta, mentionand intr-o proportie mai mare decat barbatii un buget mai mic decat anul trecut (37% fata de 31% in cazul barbatilor).
Doar un procent de 12% mentioneaza un buget mai mare, in masura semnificativ mai mare cei cu varste cuprinse intre 44-55 ani (25%).
Referitor la organizarea cheltuielilor, procentual, 33% din bugetul alocat zilelor de sarbatoare va merge catre mancare si bauturi, 25% catre cadouri si 10% catre decoratiuni si atmosfera festiva. In plus, 13% din bugetul pentru acest an este alocat unui fond de cheltuieli neasteptate.
„Inflatia de 5,1% inregistrata in noiembrie 2024 fata de anul trecut explica atat cresterea bugetului alocat sarbatorilor, cat si prudenta crescuta a romanilor in gestionarea cheltuielilor din aceasta perioada. Cu toate acestea, in ciuda preocuparilor financiare, dorinta de a sarbatori traditional si alaturi de cei dragi ramane puternic inradacinata.", mentioneaza Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Reducere de cheltuieli pentru decoratiuni si buget mai mic pentru cadouri
Asemanator sarbatorile de iarna de la sfarsitul anului trecut, peste jumatate dintre romani (61%) declara ca vor reduce cheltuielile pentru decoratiuni si atmosfera festiva, in timp ce 47% intentioneaza sa aloce un buget mai mic cadourilor, iar 36% vor reduce suma cheltuita alimentelor si bauturilor cumparate.
In contextul cresterii preturilor si a costului vietii din ultimul an, suma medie pe care romanii estimeaza ca o vor cheltui de sarbatori a crescut cu 13% fata de sfarsitul anului trecut, ajungand de la 1.188 RON la 1.340 RON.
Cele mai dorite cadouri de Craciun anul acesta sunt produsele de ingrijire personala (23%), hainele (20%) si articolele pentru casa (14%)
Schimbul de cadouri este o traditie importanta de Craciun, iar majoritatea romanilor (31%) nu sunt prea pretentiosi, afirmand ca nu conteaza ce cadouri primesc.
Produsele de ingrijire personala sunt cele mai dorite cadouri (23%), in special in randul tinerilor cu varste intre 18 si 34 de ani (37%). Hainele (20%) si cadourile pentru casa (14%) completeaza lista preferintelor.
In continuare, romanii aleg sa cumpere cadourile de Craciun din magazinele fizice (50%), preferandu-le in detrimentul celor online (22%). De asemenea, 22% dintre respondenti au achizitionat cadourile din timp pentru a profita de reduceri si a evita aglomeratia.
Metodologie:
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 06-12.12.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban si rural, utilizatori de internet. Marimea esantionului a fost de 1017 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 16 ani companii din Romania si alte tari din Europa.
Mai mult in Cercetare, Research, Market Research