Brandient: Noul logo al Echipei Nationalei de Fotbal este inspirat chiar de estetica stemei Romaniei, dupa modelul folosit de majoritatea echipelor nationale. Credit: Brandient
adplayers.ro
Noul logo al Echipei Nationale de Fotbal a Romaniei este inspirat chiar de estetica stemei Romaniei — dupa modelul folosit de majoritatea echipelor nationale ale lumii, simbolizeaza unitatea regiunilor istorice ale tarii in jurul mingii de fotbal si implicit forta celui mai popular sport in Romania; dintr-o alta perspectiva, acesta poate fi interpretat ca loialitate a romanilor fata de acest sport, spun autorii de la Brandient ai noului logo al reprezentativei de fotbal a Romaniei, intr-o comunicare publica a proiectului. Noua identitate a echipei a fost prezentata de curand si intr-o conferinta de presa FRF.
Brandient a creat prima identitate proprie a Echipei Nationale de Fotbal in pragul centenarului Romaniei — si in curand al nationalei. Aceasta identitate consacra relevanta unuia dintre cei mai importanti vectori de branding de natiune — care este fotbalul national.
Potrivit autorilor, proiectul a fost realizat in 2016, ca parte a programelor de management al schimbarii coordonate de tanara echipa de management a Federatiei Romane de Fotbal — unica structura sportiva de nivel national care poate reprezenta Romania in competitiile fotbalistice internationale. O identitate de brand puternica creste sansele reusitei procesului de schimbare, prin alinierea resurselor cu viziunea, cu ambitiile si cu oamenii, in jurul aceleasi ideologii, mai spun consultantii de la Brandient.
Consultantii mai subliniaza ca, in contextul in care majoritatea echipelor nationale au de multa vreme identitati proprii care folosesc elemente ale identitatii nationale, Romania nu mai putea ignora avantajul emotional pe care-l confera aceasta abordare. In plus, delasarea istorica in strategia brandingului de natiune a transferat povara reprezentarii aproape integral in seama brandurilor institutionale, sectoriale si chiar comerciale, de unde si responsabilitatea sporita a acestora.
„Brandient a desenat identitatea vizuala a Nationalei de Fotbal invocand elemente heraldice generice, stilizandu-le original intr-o estetica moderna, adecvata unei entitati de reprezentare nationala, dar care nu poate ignora dimensiunea de spectacol sportiv” mai spun autorii. „Aceasta identitate vizuala spune clar “Romania” — iar in centrul compozitiei, pentagonul sugereaza chiar mingea de fotbal, ca o afirmare a pasiunii arzatoare pe care romanii o manifesta pentru acest sport. In acest fel, valorile care stau la baza brandului sunt exprimate fara compromis si fara ambiguitate: unitate nationala si loialitate, mandrie nationala si patriotism, optimism si indrazneala, creativitate si fairplay”.
Motivand executia proiectului, consultantii de brand spun ca rezolvarea grafica este geometrizata, in culori liniare, pentru a usura implementarea coerenta intr-o gama larga de aplicatii, de la echipamentul oficial pana la merchandising pentru suporteri, si de la decorarea autocarului oficial pana la animatii pentru televiziune.
„Aceast blazon identitar ofera jucatorilor care au onoarea sa il poarte pe inima lor atat putere, cat si responsabilitate — si contribuie la consolidarea loialitatii nationale prin sport. Speram cu toata inima ca aceasta identitate de brand, creata cu iubire si pasiune, sa fie o inspiratie pentru victoriile ce vor veni negresit — si un model de branding de natiune romana moderna” conchid reprezentantii Brandient in comunicarea publica a proiectului.
Brandient este o echipa mobila de experti multidisciplinari, specializata in inovatie de brand si design pe pietele emergente din Europa si Asia.
Mai mult in Branding, Rebranding, Conturi,