Black Pet Friday isi propune sa elimine stigmatul asociat fenomenului cunoscut sub numele de 'Black Dog Syndrome', care este o problema intalnita la nivel local si international. Aceasta problema a condus la evitarea adoptiei cainilor negri sub pretextul ca acestia ar fi mai putin prietenosi sau agresivi.
AdPlayers. info
Videoclipul campaniei poate fi vizualizat pe Youtube, aici:
https://www.youtube.com/watch?v=GrScrogxi1w
Cu ocazia Black Friday, DDB Romania, in parteneriat cu Adapostul Kola Kariola si cu sprijinul brandului Thank’Q, lanseaza campania Black Pet Friday. Aceasta initiativa are ca scop oferirea de oportunitati de adoptie pentru cainii cu blana neagra, aratand ca acesti patrupezi sunt la fel de prietenosi si adorabili ca toti ceilalti caini, in ciuda superstitiilor care ii inconjoara.
Black Pet Friday isi propune sa elimine stigmatul asociat fenomenului cunoscut sub numele de 'Black Dog Syndrome', care este o problema intalnita la nivel local si international. Aceasta problema a condus la evitarea adoptiei cainilor negri sub pretextul ca acestia ar fi mai putin prietenosi sau agresivi. Scopul campaniei este de a atrage atentia publicului asupra acestui fenomen si de a schimba perceptia colectiva, cu obiectivul de a creste numarul adoptiilor de caini negri, atat din Adapostul Kola Kariola, cat si din alte adaposturi.
„Black Pet Friday reprezinta o sansa reala de adoptie pentru cainii negri din adaposturi. Prin abordarea creativa a campaniei, aratam ca acesti patrupezi negri merita aceeasi dragoste si atentie ca oricare alti caini. Black Pet Friday invita oamenii sa-si faca un upgrade la fericire, luand acasa un caine care le va oferi dragoste neconditionata." spune Roxana Nita, Executive Creative Director, DDB Romania
Epicentrul campaniei este reprezentat de o productie video care adopta un stil asemanator prezentarilor de produse din cadrul ofertelor de Black Friday, punand accent pe caracteristicile "gadget-urilor adorabile". In cazul acestei campanii, „gadget-urile” sunt reprezentate de patru caini negri, subliniind ideea ca adoptia lor va oferi un „upgrade la fericire”. Videoclipul se incheie cu un mesaj puternic: „Cainii de culoare neagra au cu 50% mai putine sanse de a fi adoptati in comparatie cu ceilalti caini. In Black Pet Friday, alegeti cea mai avansata tehnologie a dragostei neconditionate!"
„Black Pet Friday este o initiativa care ne misca profund. La Asociatia Kola Kariola, suntem dedicati protejarii si ingrijirii cainilor fara stapan, iar cainii de culoare neagra au nevoie de ajutorul nostru mai mult ca oricand, acestia fiind neglijati si uitati din cauza prejudecatilor existente. Cu aceasta campanie, speram sa deschidem inimile si casele oamenilor pentru acesti patrupezi adorabili, care merita cu adevarat o a doua sansa." afirma Marius Chirca, Vicepresedinte, Asociatia Kola Kariola
„Suntem mandri sa sprijinim aceasta initiativa ce isi propune sa arate ca acesti patrupezi au personalitati unice, pline de iubire si loialitate. Black Pet Friday nu este doar o campanie de adoptie, ci o manifestare a solidaritatii noastre fata de cainii cu blana neagra. Prin Black Pet Friday, dorim sa aducem in casele oamenilor adevarate tehnologii de dragoste neconditionata, care vor schimba vietile celor care isi deschid inimile." – declara Georgiana Gheorghiu, Marketing Manager Brand Thank’Q
Campania de comunicare se va desfasura in perioada 9 – 13 noiembrie 2023 si va fi prezenta in principal in mediul digital, prin continut video. Un site dedicat, disponibil la adresa www.blackpetfriday.ro, va prezenta cainii negri din adapost. De asemenea, campania va fi promovata pe TV, prin ad-uri si branding-uri speciale pe diverse site-uri de stiri, lifestyle si animale, dar si prin ad-uri pe platformele de Social Media (YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok). Pentru amplificarea mesajului, exista si colaborari cu influenceri care sa sprijine aceasta initiativa.
Black Pet Friday, credite complete
Echipele implicate in campanie:
DDB Romania:
Roxana Memetea – Managing Partner
Roxana Nita – Executive Creative Director
Roxana Tampau – Managing Director
Cosmin Voicu – Copywriter
Maria Cristina Matei – Senior Copywriter
Adela Aruxandei – Art Director
Ioana Gheata – Senior Art Director
Karina Condei – Strategic Planner
Georgiana Mocanu – Account Executive
Media Investment:
Mirela Nicula – Managing Director
Alexandra Enea – Digital Media Director
Dana Pupu – Digital Media Manager
Ruxandra Carstea – Special projects manager
Porter Novelli Romania:
Sorina Mihai – Managing Partner
Nadine Said – Account Manager
Diud:
Lead Producer - Anca Gheorghe
Production assistant - Oana Ciofu
Director & Image - Andrei Gheorghe
1st AD - Tudor Costache
Post production - Paul Vlasceanu
Scenography & props: Svac Production
Color correction - Stefania Grigorescu
Mixing - Ovidiu Hardplay
Gama & Gama (brand Thank’Q):
Georgiana Gheorghiu – Marketing Manager
Daiana Balaji – Co-Owner
Asociatia Kola Kariola:
Marius Chirca – Vicepresedinte
DDB Romania:
DDB Romania este agentia de creatie membra The Group, lider al industriei de comunicare din Romania, grup care include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice, productie, marketing experiential si evenimente speciale.
In 2023, DDB Romania a obtinut recunoastere creativa pentru campania #DeNetestat (creata in parteneriat cu Reteaua VIF) in cadrul unor festivaluri locale si internationale de prestigiu: 3 trofee Gold la festivalurile Gerety Awards, Gala Societatii Civile si Effie Awars; 1 Silver Lion in cadrul Cannes Lions; 3 trofee de bronz la Cannes Lions, Effie Awards si One Show, 1 Wood Pencil in cadrul D&AD si un shortlist la categoria Film & Health in cadrul Cannes Lions. In 2022, pentru aceeasi campanie, DDB a obtinut 2 trofee Gold la LIA Awards si Webstock, 1 trofeu Glass la Eurobest, 1 trofeu Silver la Cresta Awards si un shortlist la categoria Healthcare in cadrul Cresta Awards. La categoria Employer Branding, DDB Romania obtine cele mai multe premii din istoria agentiei pentru clientul McDonald’s: Locul 1 la categoriile Best Employer Brand Video si Best Use of Social Media in an Employer Branding Campaign; locul 2 la categoriile Employer Brand of the Year (Large companies); Best Recruitment Campaign si Best Employer Branding Campaign targeting Gen Z si un trofeu de bronz la categoria Corporate Reputation in cadrul Effie Awards.
Kola Kariola:
Asociatia pentru protectia animalelor Kola Kariola este o organizatie non-profit, avand ca scop ajutorarea animalelor fara stapan din Romania, un segment social cu un mare deficit. Incepand cu luna aprilie a anului 2014, odata cu infiintarea primului adapost in Fundulea si continuand cu construirea unui adapost mai mare si cu conditii mult mai bune in Belciugatele, am adapostit, ingrijit si am dat spre adoptie peste 400 de caini. Avem in grija caini salvati din adaposturile publice de la moartea prin eutanasiere, caini salvati de pe strada, caini abandonati pe camp, in paduri, caini accidentati sau maltratati. Multi dintre acesti catei au traumatisme pe viata, fizice sau psihice. Unii sunt in 3 picioare, altii mutilati, paralizati, ceea ce face ca ei sa ramana rezidenti ai adapostului pe viata, rare fiind cereri de adoptie in cazul lor. La fel se intampla si cu cateii batrani, orbi, sau nesociabili.
Mai mult in Campanii, Responsabilitate Sociala, CSR,