adplayers. Iulian Toma
2014 a fost un an "Bun de Tipar". Afacerile BigPrint sunt in crestere cu 50%, dupa cum au anuntat reprezentantii grupului de companii care desfasoara activitati de productie de tipar pe piata din Romania Austria si Ungaria. Grupul a inregistrat o crestere de la 5,5 Milioane de euro in 2013 la 7,7 Milioane euro in 2014. Activitatile din Romania reprezinta doar o crestere de la 1,75 milioane de euro la 2,66 milioane de euro.
Prezenti la evenimentul Print Green organizat in colaborare cu HP, oficialii companiei Bigprint au anuntat achizitionarea unei imprimante industriale care are la baza tehnologia HP Latex, insa nu au comentat valoarea investitiei.
Potrivit unor surse din piata, BigPrint a investit astfel peste 1 Milion de euro in tehnologia „Print Green”. Atat reprezinta doar achizitiile din ultima vreme a imprimantelor industriale care au la baza tehnologiei alternative si ecologice HP Latex, potrivit unor surse adplayers apropiate companiei.
Potrivit reprezentantilor HP, tehnologia de ultima generatie HP Latex poate realiza o serie de aplicatii pe diferite tipuri de suport - de la textile, hartie foto, backlit, pana la tapet pentru decorarea peretilor, folie magnetica si alte specialitati media. O mare parte dintre materialele prezentate la evenimentul „Print Green” fac parte din colectia COALA LFP, marca Antalis, lider european in distributia de hartie, materiale de packaging si solutii de comunicare vizuala.
Imprimanta de 250.000 euro
Din informatiile adplayers, valoarea achizitiei unei singure imprimante industriale cu tehnologia HP Latex se ridica la aproximativ 250.000 de euro si va fi urmata de alte doua astfel de echipamente “deja pe drum”, potrivit unor surse apropiate companiei. Compania mai dispune deja de echipamente cu tehnologia HP Latex in cele doua unitati de lucru din Romania si Ungaria.
Big Print a achizitionat HP Latex 3000, modelul de 3,2 metri bazat pe tehnologia HP Latex. Potrivit reprezentantilor de comunicare ai producatorului, cernelurile HP Latex vin in intampinarea nevoilor companiei preocupata de protejarea mediului inconjurator prin producerea unor printuri fara miros, neinflamabile, necombustibile si biodegradabile. Spre deosebire de cernelurile eco-solvent, acestea nu necesita etichetare cu avertismente de pericol si nu contin poluanti periculosi pentru mediul inconjurator. In plus, calitatea printului este exceptionala - de tip indoor, de mare rezolutie, iar durabilitatea outdoor.
“Printul digital green si creativitatea aplicata sunt doua directii de dezvoltare in care investim mult in aceasta perioada. Pentru noi este important, atat sa avem capacitate mare de productie – in acest moment in divizia ADES (Advertisement, Decoration, Event, Sign) putem printa 70.000 mp/luna, dar sa si dezvoltam partea de display/POSM in cadrul diviziei dPOSp (display, POS, packaging), a carei capacitate va atinge pana la sfarsitul anului 40.000 mp/luna. De aceea, investitia in tehnologia Latex a fost nu doar o necesitate, dar reprezinta si un real avantaj intr-o piata de print extrem de competitiva. “- a declarat Edit Santa, Director General BIGPRINT ROMANIA in cadrul evenimentului Open House organizat in colaborare cu Grup Transilvae si HP.
Parte a grupului de firme BIGPRINT prezent In Romania, Ungaria si Austria, compania locala BigPrint Romania a fost infiintata in 1998 si are ca domeniu de activitate imprimarea produselor tipo dedicate comunicarii vizuale in domeniile reclama, decoratiuni, eveniment, signalistica, precum si in spatiile pretabile la promovarea comunicarii prin folosirea produselor tipo de tipul display, POS, ambalaje personalizate .
In cadrul grupului activeaza alte doua companii - BIGPRINT HUNGARY si BIGPRINT AUSTRIA - avand o capacitate de productie la nivel de grup de 200.000 mp/luna print digital si 150.000 mp/luna print serigrafic. Cifra de afaceri a companiei prezinta o crestere dinamica de la an la an.
Mai mult in Productie