La sfarsitul saptamanii trecute, organizatorii Effie Awards ne-au „inaltat” la fileu lista membrilor juriului marelui nostru festival de eficienta.
Ca in fiecare an, pe cei „peste 80 de membri” ai juriului ii stim (ii vedeti si in subsol) , dar niciodata n-am aflat cine si dupa ce criterii s-au impartit acesti specialisti in categorii, pentru notarea proiectelor inscrise.
Sa ne imaginam insa ca suntem in ziua Galei Effie Awards 2011. Tezele de doctorat anuale in eficienta comunicarii din Romania sunt deja corectate. Stie vreun student din clasa cine si pe ce categorii a dat si notele? Nu prea. Sau cel putin pana la editia din acest an.
Daca pana acum atentia AdPlayers s-a ocupat doar de culoarea imprimantei sau fonturi - motive formale cel putin nedrepte de scoatere ale unor inscrieri in afara concursului, din 2011 mai facem un pas in culise. Pentru ca 1.000 euro pe fiecare inscriere in concurs sunt bani multi in vremuri de criza, incepand din acest an ne indreptam atentia inclusiv spre cine si ce categorii jurizeaza "eficienta" comunicarii romanesti.
Cine si cum se dau note eficientei?
Cei peste 80 de domni, doamne si domnisoare care vor nota eficienta sunt impartiti de catre organizatorii Effie in doua etape: O etapa de aproximativ 40 de jurati repartizati in cateva sali (anul trecut au fost 4) si cantaresc prima faza a inscrierilor in festival.
A doua etapa cu alti 40 de profesori sunt rugati sa intre in aceleasi sali (tot 4, anul trecut) si sa contribuie ultima parte a notarii. Practic, pe fiecare sala 10-12 oameni in prima etapa, urmati de alti 10-12 in a doua faza a jurizarii, noteaza ceea ce noi numim eficienta comunicarii de marketing din Romania.
Nota finala este dupa chipul si asemanarea celor care au dat notele de etapa. Manageri de companii sau departamente din marketing si comunicare– unii de echipe mai mari, altii mai mici - angajati sau antreprenori in firme mai vechi, sau de care nu auzi decat la Effie. Mai batrani sau mai tineri. Autori ale unor schimbari majore pe piata de comunicare pe care le stie toata lumea, iar altii cu activitati prea putin importante in slujba marketingului si comunicarii pentru a fi vazuti des „in oras”.
Greutatea notei
Intr-un cuvant, un juriu destul de eterogen, cu profesori de eficienta cu diferite specializari sau expertize in acest domeniu. De la experiente de "student inca", pana la "lectori" sau chiar profesori cu doctorate si MBA-uri in comunicare care ar putea conta chiar si de doua ori in economia notei finale. Trebuie sa recunoastem insa ca unele note sunt si ceva mai mici decat conteaza in realitate.
Importanta notei in comunicarea romaneasca si greutatea de mare „judecator” al eficientei autohtone ar trebui sa faca totusi transparent fiecare membru al juriului repartizat in sali, pe categorii. Din pacate in acest moment nu ii stim decat cei „peste 80 specialisti” si atat. Cine si cui da note sau despre impartirea pe categorii mai asteptam pana in ziua jurizarii.
Daca regulamentul Effie se da de casul mortii sa ascunda autorii inscrierilor de jurati, cum lesne se poate intelege, intr-o piata cu 30-40 de proiecte inscrise, acesta este mai degraba un motiv de descalificare a unei intrari decat de necunoastere a agentiilor autoare.
Premiantii editiei 2011 Effie Awards Romania nu ii vom cunoaste decat dupa jurizare. Intre timp, sa tragem un ochi peste profesorii care vor nota eficienta. Ii puteti gasi mai jos. Daca vom sti si cine va da note in diverse categorii, vom sti si cine a dat nota finala a eficientei romanesti.
Hristos s-a Inaltat!
Juriul Effie
Adina Vlad - Managing Partner, Unlock Research
Adrian Nicolaescu - Marketing Manager, Caroli
Alex Badila - General Manager, Publicis
Alfred Dumitrescu - Managing Partner, The Lighthouse Group
Alina Tudose - Managing Director, Cohn & Jansen JWT
Anca Aldea - Senior Brand Manager Skol, Carlsrom Beverages
Anca Gheorghe - Marketing&Sales Director, Televiziunea Romana
Andreea Guinea - Head of Advertising Department, Renault
Andreea Toloaca - Marketing Manager, Orkla
Beatrice Danis - Managing Director, Brand Tailors
Bogdan Nitu - General Manager, Webstyler
Bogdana Butnar - Industry Manager, Google
Carmen Wieck - Managing Director, Synovate
Calin Clej - Marketing Manager Romania, PepsiCo International
Claudia Dragoescu-Nicolescu - Margeting Manager, Henkel
Cosmin Radoi - Managing Director, Graffiti BBDO
Costin Radu - Managing Partner, The Geeks
Cristian Mucichescu - Managing Director, OMD
Cristina Oncescu - Client Service and Strategy Director, Upvertising
Dan Paul Medrea - Managing Director, Grey G2
Dan Petre - Managing Partner, D&D Research
Dan Zloteanu - Consultant, The Network
Dana Levitchi - Managing Partner, AD consulting
Daniel Barbulescu - PC Category Manager, Unilever SCE
Daniel Enescu - Managing Partner, Daedalus Millward Brown
Daniel Gavrila - Managing Director, Glue
Daniel Pana - Executive Director Marketing, BCR
Diana Flutur - Managing Partner, Odyssey Communication
Elena Serban - Marketing Director, Friesland Foods
Eliza Rogalski - Chief Executive Officer, Tempo Creative Group
Emanuel Sanda - Managing Partner, Merlin Research
Eusediu Margasoiu - Managing Partner, The Network
Felix Tataru - President, IAA Romania
Geanina Babiceanu - Regional Marketing Director Balkan East, Wrigley
George Nicolae - Managing Partner, Bridge Communication
George Stefanescu - General Manager, Whiteland Sales & Marketing
Georgiana Sfrija - Marketing Director Petcare, Mars Romania
Horia Domnariu - Research Director, TNS-CSOP Romania
Ioan Simu – General Director, Mercury Research
Ioana Gheorghita - Senior Strategic Planner, GMP
Ioana Manea - Managing Partner, Loco Branding&Communication
Iolanda Bilaus - Marketing Manager Consumer Healthcare, Zentiva
Lacramioara Loghin - Managing Director, Exact Cercetare si Consultanta
Loredana Caradimu - Unit Business Director, OgilvyOne Worldwide
Madalina Oanta - Client Service Director, Propaganda
Magda Niculescu - Life and Executive Coach, Rise and Shine Coaching
Marian Marcu - Managing Partner, Novel Research
Mariana Iosif - Marketing Director, Bancpost
Marius Caluian - General Manager, Nielsen
Mihaela Ungar - Marketing Director, Colgate-Palmolive
Mihai Ciobanu - Business Manager, Johnson&Johnson
Mihail Vartosu - Senator, IAA Romania
Mircea Kivu - Consultant
Mircea Staiculescu - Executive Manager, Headvertising
Mona Opran - Managing Director, Saatchi&Saatchi X
Mona-Lisa Caravaniez - Managing Director, Ogilvy&Mather
Oana Cociasu - Managing Director, Lowe
Oltea Belciuganu - Marketing and Communication Director, CEC Bank
Panicos Christopoulos - General Manager, 360 Insights
Radu Florescu - President, UAPR
Raluca Mihailescu - Brand Operations Integration Brand Manager, Procter&Gamble Balkans
Raluca Raschip - Consumer Goods Director, GfK Romania
Razvan Matasel - Managing Partner, Arsenoaiei & Matasel
Robert Tiderle - Managing Partner, Papaya Advertising
Romina Tazloanu - Associate Director Marketing Communication, Vodafone
Roxana Dumitru - Strategic Planning Director, Leo Burnett
Rui Costa - Marketing Manager, UPC
Ruxandra Rau - General Manager Marketing and Communication Residential, Romtelecom
Ruxandra Stanuica - Marketing Manager, Kandia Dulce
Sagit Tzur Lahav - Chief Growth Officer, McCann Erickson
Simina Leotescu - General Director, Propaganda
Simona Potecu - Marketing Manager, Kraft
Sorin Bozdog - General Manager, Hamé
Sorin Popescu - Managing Director, Next Advertising
Sorin Soroceanu - Marketing Manager, Agrana
Steve Dallas - Managing Director, Initiative Media
Stefan Chiritescu - President, APG Romania
Stefan Teodorescu - Group Brands Director - Volume Brands, SabMiller
Teodor Cucu - Strategic Planning Director, Frank
Victor Stroe - Strategic Planner, Starcom
Viviana Popescu - Head of Advertising Department, Dacia
Vlad Panait - Senior Group Brand Manager, Heineken