Ana Iacob, Event Project Manager, Event Plus ( www.event-plus.ro )
Cand iti propui sa generezi o experienta surprinzatoare, unica si memorabila in randul unei audiente, trebuie sa tii cont de elementele care pot transforma evenimentul tau intr-un astfel de generator. Unul dintre punctele esentiale este reprezentat de resursele creative utilizate.
De ce sunt ele esentiale? Pentru ca reprezinta modalitatea “vie” de comunicare a mesajului unui brand, elementul care asigura interactivitatea, experienta pura. Un show elaborat si in deplina concordanta cu tema si publicul tinta intregeste imaginea unui eveniment, conferindu-i conectivitatea cu emotionalul, cu senzorialul.
Cum iti alegi resursele creative? In primul rand in functie de pretextul, conceptul si declinarea acestuia in tema evenimentului, de valorile brandului, de locatie si nu in ultimul rand in functie de bugetul clientului. Atunci cand avem in vedere imaginea unui eveniment, tendinta mondiala trimite, la nivel de asteptari ale clientilor, in zona ‘classy’, elaborat, senzational, modern, sofisticat, ‘never seen before’ (Sursa: Special Events Magazine - Entertainment Evolves at Special Events, by Christine Landry), exprimand clar dorinta si nevoia clientilor de afisare a propriului statut in diverse contexte evenimentiale.
Un exemplu de astfel de legatura creata intre actul performerului si brand este trupa londoneza de Ribbon Dancers, pe care Event Plus a contractat-o in cadrul evenimentului aniversar Sodexo Romania de la Sala Tronului din noiembrie 2008. Trupa a oferit invitatilor un show cu panglici uriase care aminteau de panglicile din vizualurile corporate Sodexo, lucru surprinzator pentru audienta si impresionant din punct de vedere al imaginii.
Un rol important in acest sens, fie ca vorbim despre o productie cinematografica, fie ca vorbim de industria de Special Events, il are eroul principal, care constituie punctul central si care acapareaza intreaga atentie a publicului, contribuind la realizarea momentului de maxima intensitate. De cele mai multe ori clientii isi doresc personalitati publice, vedete de televiziune, performeri extrem de cunoscuti in tara sau peste hotare pentru a impresiona publicul si pentru a genera un impact emotional major (‘Big names – Big impact’). Cu toate acestea, fiecare moment din agenda evenimentului trebuie sa fie marcat intr-un fel sau altul, resursele creative fiind una in completarea celeilalte.
Un exemplu este evenimentul ‘Experience 10’, organizat de Event Plus pentru Impression Graphics Romania in octombrie 2008, in cadrul caruia au fost antrenate 10 resurse creative speciale, menite sa creeze 10 impresii diferite: Fairy Light - efecte de lumini, coregrafie si costume speciale, Liquid Light Show - un show unic in Europa, in care sunt folosite proiectoare speciale de mari dimensiuni pentru realizarea unor picturi, folosind diferite lichide, bucati de sticla, forme speciale, imagini, trupa belgiana de lounge/pop-jazz The Mood Squad, Cigar roller, Scent Machines, Interactive bar, Scenografie bazata pe elemente de spandex, Colors A/V – proiectii, cvartet clasic de coarde, percutie si electronic mix, personajul principal fiind insa Jean Francois, ‘Extreme Art Painter’ - trendsetter-ul care a introdus arta 'live' in evenimentele corporatiste prin realizarea in cateva minute de picturi de mari dimensiuni.
Fie ca vorbim de act-uri care asigura ‘background-ul’, atmosfera (muzica ambientala, ateliere artistice statice, efecte speciale etc), fie de resurse menite sa creeze impresii puternice (dansatori, cantareti, pictori excentrici etc), impreuna au scopul de a alcatui un singur tablou, cuvintele cheie fiind entertainment, interactivitate, neconventional si de ce nu, ‘cost-effectiveness'.
Event Plus si-a creat un portofoliu de resurse creative pe care le utilizeaza in cadrul evenimentelor organizate, portofoliu care poate fi accesat la sectiunea Creative Booking, de pe site-ul Event Plus: www.event-plus.ro .
Ana Iacob a absolvit Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA. Inca din liceu a luat contact cu lumea evenimentelor, mai ales prin proiectele pe care le-a coordonat. Pe parcursul facultatii a fost advertising freelancer - design materiale publicitare, a cochetat cu jurnalismul la revista Media and Advertising - Mediafax, a fost reprezentant de vanzari la o firma de design interior si voluntar la Bestfest (cel mai mare festival de muzica din Romania). A ales sa lucreze in industrie pentru ca „nimic nu se compara cu organizarea evenimentelor.